میرنیوز
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "نویه زوریخه سایتونگ"، رانندگان قطار در آلمان از بامداد امروز چهارشنبه دست به اعتصاب گستردهای زدهاند.
اعتصاب اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان GDL در حمل و نقل بار و مسافر آغاز شده است. شرکت راه آهن آلمان در طول شب گذشته اعلام کرد، برنامه زمانی اضطراری به شدت محدود شده دویچه بان (شرکت راه آهن آلمان) از صبح چهارشنبه در ساعت 2 بامداد اعمال شده است.
بر اساس اطلاعات شرکت ملی راه آهن سوئیس SBB اعتصاب در آلمان همچنین منجر به لغو بسیاری از قطارهای حمل و نقل مسافر برون مرزی خواهد شد. همانطور که SBB روز سه شنبه اعلام کرد، اتصالات لغو شده در بخش های سوئیس از مسیر دیگری جایگزین خواهند شد. انتظار میرود این محدودیتها از ساعت 2 بامداد چهارشنبه تا 6 بعد از ظهر جمعه ادامه داشته باشد. قطارهای شبانه که به آلمان سفر می کنند نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند.
SBB توصیه کرد که سفرها به آلمان یا از طریق آلمان به زمان دیگری موکول شود. به لطف اقدامات ویژه دویچه بان، مسافران این فرصت را خواهند داشت که سفر خود را به تعویق بیندازند و دیر یا زود از بلیط استفاده کنند.
به این ترتیب پس از تعطیلات کریسمس، اتحادیه رانندگان قطار GDL از چهارشنبه تا جمعه در اعتصاب است آن هم زمانی که انتظار می رود اختلالات شدید به دلیل اعتراضات کشاورزان در جاده ها ایجاد شود. در سایه این اعتصاب ها فقط از هر پنج قطار یکی حرکت خواهد کرد.
کلاوس وسلسکی، رئیس اتحادیه رانندگان قطار GDL، بر تمایل سازمانش برای ادامه مناقشه چانه زنی جمعی با دویچه بان با اعتصاب تاکید کرده است. وسلسکی روز چهارشنبه پس از شروع اعتصاب رانندگان قطار در مجله صبحگاهی ZDF گفت: اگر تا جمعه چیزی به دست نیامد، استراحت میکنیم و بعد وارد اعتصاب بعدی میشویم». وی از پیشنهاد اخیر راه آهن انتقاد کرد و آن را تحریک آمیز خواند.
علاوه بر پول بیشتر، GDL همچنین خواستار کاهش ساعات کار برای کارگران شیفت با حقوق کامل است. وسلسکی به قراردادهای چانه زنی دسته جمعی با سایر شرکت های راه آهن هم اشاره کرده و گفت: آنها حاضرند در اینجا مصالحه کنند و به تدریج ساعات کاری را کاهش دهند.
به دلیل اعتصاب رانندگان قطار، راه آهن آلمان از اوایل صبح امروز با اختلالات شدیدی در تردد مسافران مواجه شده است. دویچه بان اعلام کرد که جدول زمانی اضطراری طبق برنامه آغاز شده است. به گفته این شرکت، از هر پنج قطار حدود یک قطار در حمل و نقل از راه دور استفاده می شود. اتحادیه رانندگان قطار آلمان همچنین اعلام کرد که محدودیت های گسترده ای در حمل و نقل منطقه ای وجود دارد که از منطقه ای به منطقه دیگر بسیار متفاوت است. شرکت Transdev که از جمله مسئول راهاندازی قطارهای منطقهای در شمال غرب و شرق است نیز در اعتصاب است.
اعتصاب GDL در حمل و نقل باری دویچه بان از عصر سه شنبه آغاز شد. تا همین اواخر، راهآهن و ترانسدف تلاش میکردند تا از نظر قانونی از اعتصاب جلوگیری کنند.
دویچه بان یک جدول زمانی اضطراری را برای چهارشنبه تا جمعه با خدمات بسیار محدود اعلام کرد. برای این سفرها، DB از قطارهای طولانیتر با صندلیهای بیشتر استفاده میکند تا بتواند هرچه بیشتر مردم را به مقصد برساند. با این حال، نظم و جلوگیری از هرج و مرج را نمی توان تضمین کرد. این شرکت اعلام کرده که در عین حال راه آهن می خواهد با اعتصاب برخورد قانونی کند.
این اعتصاب همزمان با تظاهرات سراسری کشاورزان است که ممکن است روز چهارشنبه دوباره به اختلال در حمل و نقل در آلمان منجر شود. تجمعات و مسدود کردن ورودیهای بزرگراهها اعلام شده است - این روز ممکن است در برخی نقاط روز سختی برای مسافران باشد.
این اعتصاب در راهآهن سومین و طولانیترین اعتصاب تا کنون در مناقشات توافق جمعی بین اتحادیه رانندگان لوکوموتیو آلمان (GDL) و دویچه بان است. شرکت راه آهن Transdev نیز در اعتصاب است.
راه آهن آلمان عصر سه شنبه از GDL خواست به میز مذاکره بازگردد. فولکر ویسینگ، وزیر حمل و نقل آلمان نیز از هر دو طرف خواست تا مذاکره کنند.این مقام آلمانی به نشریه بیلد گفت: "باید راهی پیدا شود که هر دو طرف بتوانند با آن کنار بیایند. برای انجام این کار، ما باید با یکدیگر صحبت کنیم."
با این حال، کلاوس وسلسکی، رئیس GDL، تاکید کرد که این وظیفه راه آهن است که یک پیشنهاد بهبودیافته ارائه دهد. این مرد 64 ساله تصریح کرد: مسئله کوتاه کردن اعتصاب قابل بحث نیست.
از ابتدای نوامبر، GDL با راه آهن و سایر شرکت های راه آهن برای افزایش تعرفه ها مبارزه کرده است. هسته اصلی اختلاف چانه زنی جمعی کنونی، تقاضای اتحادیه برای کاهش ساعات کار هفتگی کارگران نوبتی از 38 به 35 ساعت است.
راه آهن آلمان این الزام را غیرقابل تحقق می داند. او فقط مایل است در مورد گسترش مدلهای زمان کاری موجود با اتحادیه صحبت کند.
در بحث تعرفه فعلی، GDL قبلاً دو بار برای اعتصاب های هشدار دهنده فراخوان داده است، اما این اعتصاب ها حداکثر 24 ساعت در حمل و نقل مسافر به طول انجامید. در دسامبر، اتحادیه به اعضای خود اجازه داد تا در مورد اعتصابات نامحدود رأی دهند. حدود 97 درصد از شرکت کنندگان موافق این بودند. از آن زمان اعتصابات طولانی تری امکان پذیر بوده است.
این اعتصاب ها بر حمل و نقل ریلی راه دور در اتریش نیز تاثیر می گذارد و اختلالاتی را در حرکت قطارها در این کشور ایجاد می کند.
هم زمان در اعتراض به برنامه ریزی حذف مزایای گازوئیل از طرف دولت کشاورزان در روز چهارشنبه هم به اعتراضات خود در چندین منطقه ادامه می دهند.
در تداوم این اعتراضات که از روز دوشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد کشاورزان راینلاند-فالتز در اعتراض به کاهش برنامه ریزی شده یارانه های کشاورزی به سمت پارلمان ایالتی در ماینتس راهپیمایی کردند. انتظار می رود بیش از هزار کشاورز در راهپیمایی روز چهارشنبه در پایتخت ایالت راینلند-فالتز شرکت کنند.
این اقدام اعتراضی در سایر ایالات آلمان از جمله بایرن، بادن وورتمبرگ، زاکسن آنهالت، شلسویگ هویشتاین، برلین و براندنبورگ و برخی ایالات دیگر برگزار شده و اختلالاتی را ایجاد می کند.
با وجود اعتراضات خشونت آمیز کشاورزان به طرحهای ریاضتی دولت اما برلین همچنان به پیشبرد این سیاستها پایبند است.
با توجه به اعتراضات مداوم کشاورزان، جم اوزدمیر، وزیر کشاورزی فدرال نسبت به افزایش مسمومیت جو اجتماعی در آلمان هشدار داده و گفت: مردم روستایی این احساس را دارند که عقب مانده اند. وی افزود: "آنها نگران هستند که در سیاستی که به طور فزاینده ای توسط شهرنشینان تحت سلطه است، کنار گذاشته شوند." "این یک شکاف خطرناک است که می تواند منجر به شرایطی مانند ایالات متحده شود که در آن مردم دیگر با یکدیگر صحبت نمی کنند، دیگر یکدیگر را باور نمی کنند و یکدیگر را به همه بدی های جهان متهم می کنند. هدف باید این باشد که کشور را در تعادل نگه دارید تا کنار هم بمانیم.
اوزدمیر در گفتگوی شهروندان در ارلنباخ در نزدیکی هایلبرون، دههها سیاست نادرست کشاورزی را علت اعتراضات ذکر کرد. وزیر نفت گفت: من معتقدم که گازوئیل کشاورزی در واقع استعاره ای از نارضایتی است که فقط مربوط به دو سال آخر دوره ریاست من نیست.
وزدمیر خواستار قدردانی بیشتر و همچنین پول بیشتر برای کشاورزان در آلمان شد.
تظاهرکنندگان با یک کنسرت و سوت بلند از اوزدمیر در ارلنباخ استقبال کردند و نارضایتی خود را از برنامه های ریاضت اقتصادی دولت فدرال آشکار کردند. اوزدمیر در گفتگوی شهروندان با حزب سبز در پارلمان ایالتی شرکت کرد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
دو سوم صهیونیستها ادعای نتانیاهو را باور ندارند
پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال میکند
ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی
روسیه: آماده اعزام فوری امدادرسانان به ایران هستیم
لیبرمن: نتانیاهو، گالانت و هالیوی فورا باید استعفا کنند
صفری: موفق به صحبت با امام جمعه تبریز شدند
مقصر از دست رفتن حق رای افغانستان در سازمان ملل کیست؟
مقاومت لبنان ۴ پایگاه دیگر اسرائیل را هدف قرار داد
اجلاس ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه دفاع ملی
وزیر خارجه آفریقا: آنچه در غزه اتفاق میافتد آپارتاید است
روز ۲۲۶ طوفانالاقصی| تداوم حملات اسرائیل به مناطق نوار غزه
بیبی بارها اسرائیلیها را از دیدار با آمریکاییها منع کرد
بیانیه حماس درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران
تظاهرات حمایت از مردم غزه در نقاط مختلف جهان
رسانه عبری: حزب الله ما را وارد جنگ فرسایشی کرده است
واکنشهای بینالمللی به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و نتانیاهو در سرزمینهای اشغالی
دستاورد حزب الله؛نابودی۹۰درصد تجهیزات جاسوسی اسرائیل در شمال
وزیر صهیونیست خواستار حمله نظامی اسرائیل به لبنان شد
علیاف: دخالت بیگانگان را برنمیتابیم/ از ایران حمایت میکنیم
امید اندک سوریها به نشست اتحادیه عرب در منامه
دومین نشست نافرجام مجلس عراق؛ تداوم بلاتکلیفی در تعیین رئیس
استاد فلسطینی: دادگاه لاهه تحت فشار غرب و آمریکاست
ضربه به دُم مار؛ تحلیلی بر استراتژی جنگی حماس در رفح
واکنش الهام علی اف به حادثه رخ داده برای بالگرد رئیسی
مرشایمر: اسرائیل بازنده بزرگ و ایران برنده است
حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد