میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربههای خانههای بومگردی امروز شنبه ۱۱ شهریور در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد در این نشست.
اشکان بروج مدرس و مشاور بازاریابی کسب و کارهای گردشگری گفت: در بیش از سه هزار بوم گردی که به این اسم مجوز گرفتهاند نمیتوانم بگویم ۳۰ مورد آنها بوم گردی است. چون از طویله کاهگل، اقامتگاه شده است تا آپارتمان.
وی گفت: خاطره ساختن و خاطره فروختن مهمترین محصول ماست. ابتدای هر سفری به رؤیا پردازی انجام میشود رؤیا ساختن برای آدمها از طریق تولید محتوا، بروشور درست کردن، کلیپ ساختن امکان پذیر است. به افراد میگوئید دیدید چه چیزی داریم حالا میتوانید بیایید به این اقامتگاه. در واقع برای او برنامه ریزی میکنید که چطور به آنجا سفر کند. ارزشها را برای او تعریف میکنید.
بروج بیان کرد: فروشنده خوب مشاور خوب است هر اندازه بتوانید مشاوره بهتری بدهید بهتر میتوانید بفروشید. اینجا در اقامتگاه اعتماد و آگاهی میفروشید. قرار نیست همیشه اتاق و غذا بفروشید. اعتمادسازی مرحله دیگر است.
این مدرس گردشگری بیان کرد: اگر عاشق کارتان نباشید قافله را باختهاید. تا میتوانید در هر محفلی بروید و شبکه بسازید. هر کدام به کارمان میآید از وزیر گرفته تا نانوای محلی. گردشگری؛ یک صنعت چالشی است. این صنعت خط مقدم چالش هاست. پس باید آدمهای منعطفی باشیم. ما تحت تأثیر بلایای طبیعی و بهداشت و غیره هستیم باید یاد بگیریم با این موج راه برویم. گردشگری صنعتی فصلی است. تولید و مصرف در این صنعت اتفاق میافتد.
وی افزود: در سردر اقامتگاه و در اتاق مدیریت این چهار اصل را بزنید: کمترین اثر بر محیط زیست. بیشترین مزایای اقتصادی برای مردم میزبان. کمترین اثر بر فرهنگهای بومی و بیشترین احترام برای آنها. بیشترین رضایت برای گردشگران. اینها اهداف حیاتی اقامتگاههای بوم گردی است.
این مدرس گفت: سامانههای مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد باید با آنها بتوانید کار کنید. هزینه کردن برای آن حکم سرمایه گذاری دارد.
وی با بیان اینکه در بازاریابی؛ بازار یعنی مشتری نه مکان گفت: کل ایران بازار شما نیست. باید به یک یا چند بازار از افرادی که میتوانید به آنها بفروشید تمرکز کنید. از مشتری ساکت نظر بخواهید چه چیزی در اقامتگاه خوب بود و کجا ضعف داشتید.
وی ادامه داد: ببینید مشتریان شما در چه سنی هستند و چه کسانی هستند. مجرد یا متأهل هستند. در چه سطح درامدی هستند شغل و تحصیلات آنها چیست. رفتار و عملکرد آنها در مقابل خرید و نحوه استفاده از محصولات چطور است. از چه قومی هستند. سعی کنید آرام این اطلاعات را به دست بیاورید.
بروج بیان کرد: ما خدمت مهماننوازی داریم. ولی هنوز یاد نگرفتهایم چطور سفره بچینیم و لبخند بزنیم. این کار آموزش زیادی میخواهد.
منبع : خبرگزاری مهر
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود