میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کمیسیون ویژه تدوین آئیننامه افزایش ضریب ایمنی مترو تهران با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونان پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و عملیات، مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و مدیران شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه برگزار شد.
این نشست بهمنظور سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص موارد مطروحه پیرامون مفاد دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو تهران برگزار شد و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع نقطه نظرات سازمانهایی همچون سازمان آتشنشانی، شرکتهای ساخت و بهرهبرداری مترو در قالب شیوهنامهای شامل ۱۰۰ بند برای ایمنی هر چه بیشتر خطوط مترو مطرح شد و به تفکیک در خصوص هر یک از الزامات پیش بینی شده در پیش نویس این آئین نامه بحث و گفتگو شد.
علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست با تاکید بر اینکه ایمنی حمل و نقل زیر زمینی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه روزانه میلیونها نفر از شهروندان از این شبکه استفاده میکنند باید از هر لحاظ ایمنی این شبکه به خصوص با نگاه تابآوری در برابر حوادث و سوانح احتمالی مورد توجه قرار گیرد و این آئین نامه میتواند به ترسیم چشمانداز ایمنی کامل مترو بیانجامد.
اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در خصوص برگزاری این نشست عنوان کرد: با توجه به مصوبه شماره ۲۲۲۴ شورای اسلامی شهر تهران با موضوع تدوین برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی شهرداری تهران ملزم به ارتقا سیستم مدیریت بحران، کیفیت دفاع غیرعامل شهر تهران، بهبود سیستم ایمنی و مدیریت بحران، کاربست اصول پدافند غیرعامل و ایمن سازی فضاهای زیرسطحی در برابر سوانح طبیعی و انسان ساخت، است و بر همین اساس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با در نظر گرفتن ضوابط و استانداردهای ملی و بینالمللی نظیر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و NFPA و همچنین تجارب سازمانی خود، پیشنویس دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو را تهیه کرده است که در این جلسه بخشهایی از موارد پیشبینی شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سلیمی عنوان کرد: در این نشست اهم بندهای این پیشنویس شامل تأمین تجهیزات ایمنی داخل تونلهای مترو، ایجاد مرکز فرماندهی پیام در مترو، احداث و مناسب سازی سازی پیادهروی اضطراری داخل تونل و اجرای پروژه PSD که نیازمند تأمین اعتبار ویژه و سیاستگذاری در مقیاس بالادست است مورد اجماع و تعیین تکلیف قرار گرفت و مقرر شد پس از نهاییسازی از طریق کمیته فضاهای زیر سطحی ستاد مدیریت بحران تهران به مجموعه هلدینگ و بهرهبرداری مترو ابلاغ شود.
منبع : خبرگزاری مهر
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود