میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره چابکسازی و جذب نیرو در این شرکت گفت: موضوع چابکسازی از دورههای قبل نیز مد نظر بود و در راستای خصوصیسازی، هر سال بخشی از نیروها بازخرید یا بازنشسته شدهاند.
وی افزود: البته باید توجه داشت که موضوع چابکسازی حد و حدود دارد و قرار نیست حمل و نقل عمومی را آنقدر محدود کنیم که به کل جمع شود.
ترفع با اشاره به اینکه در آذرماه ۸۵ مصوبه خصوصیسازی توسط دولت ابلاغ شد و در دیماه همان سال، حد و حدود این چابکسازی بر اساس مصوبه شورای شهر تحت عنوان ماده واحده چگونگی اجرای خصوصیسازی مشخص شد، اظهار کرد: بر اساس ماده واحده مذکور، شهرداری تهران مکلف است در هر شرایط، ۴۰ درصد از ناوگان را به صورت ملکی حفظ کند و برای حفظ این ۴۰ درصد، نیازمند نیرو است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره تعداد نیروهای شرکت واحد گفت: اسفندماه سال گذشته ۸۳۰ نفر در شرکت واحد بازنشسته شدند که ۴۳۰ نفر از آنها راننده بودند و برای جایگزین کردن آنها، استخدام نیروهای جدید ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه در مجموعه اتوبوسرانی تهران، کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ تعداد ۸۳۰ نفر، در سال ۹۸ تعداد ۷۰۰ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۶۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد بازنشسته شدهاند، قطعاً جذب نیروهای جدید برای جایگزینی این افراد ضروری است، مگر اینکه بگوییم همه این افراد در تمامی ادوار مدیریت شهری، مازاد بودهاند و به رغم عدم نیاز به حضور آنها، در استخدام بوده و همچنان حقوق دریافت میکردهاند.
ترفع در مورد سیستم اعلام زمانبندی حرکت اتوبوسها که بر اساس پیشنهاد وی در دوره قبل مدیریت شهری توسط شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران انجام شد، گفت: این سیستم یک انقلاب در حمل و نقل اتوبوسی و یکی از بهترین اقدامات در جهت حفظ کرامت مسافران بوده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره مانیتورهای اطلاعرسانی برنامه زمانبندی حرکت اتوبوسها که در ایستگاههای اتوبوس نصب شدهاند، خاطرنشان کرد: متولی آن مانیتورها در هیچ دورهای شرکت واحد نبوده است، ضمن اینکه شهروندان میتوانند از نرمافزار «تهران باس» که برای گوشیهای همراه طراحی شده و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل استفاده است، برای دریافت برنامه زمانبندی حرکت اتوبوسها استفاده کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود