میرنیوز
علی امام در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت متروی پرند با بیان اینکه متروی پرند پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، گفت: با این حال تکمیل نهایی و بهره برداری از متروی پرند نیازمند حل مشکل منابع اعتباری است.
وی با بیان اینکه مترو پرند، اقماری است و بودجه ساخت را باید دولت تامین کند، ادامه داد: دولت به دلیل مشکلات و محدودیت های مالی معمولا اعتبارات کمی را در بودجه سنواتی کشور برای پیشرفت متروی پرند تخصیص میدهد که این رقم های کم بودجه که حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان آنهم سالانه است، مشکلی از متروی پرند حل نمی شود.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در خردادماه سال ۹۷، استاندار وقت تهران پیشنهاد داد برای تکمیل و بهره برداری خط متروی پرند، شرکت عمران شهرهای جدید وارد شود و در تأمین منابع و اعتبارات نقش ایفا کند، افزود: از آن زمان تاکنون این شرکت تنها ۶میلیارد تومان آنهم به صورت ملک به شرکت مترو تحویل داده که این رقم بسیار ناچیز است و کارگشا نیست.
امام با بیان اینکه در این مدت پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه تکمیل خط پرند دو قسمت شود و شهرداری تهران خط متروی پرند از شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) را بصورت ۱۰۰درصدی تکمیل کند و از فرودگاه تا شهر پرند را نیز شرکت عمران شهرهای جدید کارفرما شود، گفت: ما مخالف این پیشنهاد هستیم چراکه که کل خط باید به صورت یکپارچه تکمیل شود و قسمت شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز دارای نواقصی است که برای رفع ۱۰۰درصدی آن شهرداری تهران متحمل پرداخت هزینههای زیادی میشود و این در حالی است که شهرداری تهران تنها میتواند به داخل محدوده جغرافیای شهر تهران خدمت رسانی کند.
وی اظهار کرد: شهرداری تهران با مشکلات مالی مواجه است و نمیتواند برای تکمیل یک خط متروی اقماری هزینه کند و این در حالی است که برای تکمیل متروی پرند به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود