میرنیوز
ناصر امانی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره بررسی لایحه نرخ طرح ترافیک سال 1403 در شورای شهر تهران اظهار کرد: لایحه شهرداری تهران باید تا پیش از 15 بهمن در شورای شهر به تصویب برسد. بر این اساس، لایحه مذکور در کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور نمایندگان کمیسیون حمل و نقل شورای شهر و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بررسی شد.
وی ادامه داد: تغییرات جدی در این لایحه رخ نداد اما با توجه به اینکه درباره نرخ سال آینده دو نظریه مطرح بود، مقرر شد در صحن شورای شهر بررسیهای لازم صورت گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از نظریههای مطرح شده این بود که با توجه به مشکلات اساسی شهر تهران یعنی ترافیک و آلودگی هوا، نباید به این راحتی اجازه ورود خودروهای شخصی به محدوده طرح ترافیک داده شود بنابراین باید در این زمینه سختگیری بیشتری داشته باشیم که تحقق این نظریه مشمول افزایش نرخ قابل توجهی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: طبق این نظریه، شهرداری نباید نگاه درآمدی به هزینههای دریافتی از طرح ترافیک داشته باشد و بخواهد از این طریق هزار یا 2 هزار میلیارد تومان درآمد عاید شهر کند اما باید نرخ به گونهای تعیین شود که جنبه بازدارندگی برای ورود به محدوده طرح ترافیک ایجاد شود این در حالی است که نرخهای فعلی بازدارنده نیست و افراد بسیاری بدون مجوز، وارد محدوده طرح میشوند و بعد از چند سال، هنگام فروش خودرو یا تعویض پلاک مجبور به پرداخت عوارض طرح ترافیک میشود که البته برخی اوقات هم شورای شهر طرح بخشودگی عوارض را تصویب میکند و عملاً بخشی از این بدهیها پرداخته نمیشود.
امانی گفت: در عین حال طبق دیدگاه دیگر، برخی از شهروندان مجبور به حضور در محدوده طرح ترافیک هستند، ضمن اینکه حمل و نقل عمومی نیز به شکل مطلوب و قابل قبولی وجود ندارد و ظرفیت فعلی آن برای جذب حداکثری مسافر، کافی نیست.
وی ادامه داد: اما میتوان برای میزان ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک، سقفی در نظر گرفت و آن را محدودتر از وضعیت فعلی کرد؛ در این صورت طبق روال سالهای قبل میتوان مطابق نرخ تورم سالیانه اعلامی بانک مرکزی افزایش نرخ را اعمال کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به 2 دیدگاه مذکور و نظرات متفاوتی که درباره آنها وجود دارد، به موضوع میزان نرخ ورود نکردیم و مقرر شد موضوع را در صحن شورای شهر مطرح کنیم.
به گفته وی، یکی از گزینهها افزایش حدود 40 درصدی نرخ طرح ترافیک و گزینه دیگر افزایش نرخ مشابه افزایش سالهای گذشته است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳