میرنیوز
حجتالاسلام سیدمحمد آقامیری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اجرای طرح پارک حاشیهای هوشمند اظهار کرد: پارک حاشیهای خیابانها متعلق به مردم است اما باید شرایطی فراهم کرد که همه شهروندان بتوانند از آن بهرهمند شوند نه اینکه عدهای از صبح تا عصر پارک حاشیهای را اشغال کنند به صرف اینکه میخواهند با خودروی شخصی تردد کنند.
وی ادامه داد: پارک طولانیمدت خودروها باعث معطلی بسیاری از شهروندان برای یافتن جای پارک بهویژه در مناطق مرکزی شهر میشود و این امر به افزایش ترافیک میزند.
آقامیری در پاسخ به اینکه قرار است از مبالغ جمعآوری شده از محل پارک حاشیهای به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد، آیا تاکنون مبلغ قابل اتکایی از محل کسب شده است؟ گفت: کسب درآمد از این محل جزو درآمدهای پایدار شهرداری محسوب میشود اما تاکنون مبلغ چشمگیری حاصل نشده است.
وی افزود: ایجاد پارک حاشیهای هوشمند در مناطق مراکزی برای شهرداری از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تردد و مراجعه مردم به برخی مراکز و ادارات بیشتر است اما هنوز نتواستهایم همین مناطق را به طور کامل پوشش دهیم و تعرفه همه پارکهای حاشیهای را دریافت کنیم زیرا ساختار دریافت هزینه کامل نشده است و تعداد سیستمهای پلاکخوان به اندازه کافی نیست.
نایبرئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح سوق دادن مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است اما این شبکه ظرفیت لازم را ندارد، آیا در این شرایط باز هم سالانه تعرفهها افزایش مییابد؟ اظهار کرد: تعرفهها به طور منظم به صورت سالانه افزایش مییابد اما افزایش آن ناچیز و در حد 15 تا 20 درصد است و یکباره چندبرابر نخواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که به مردم فشار نمیآوریم هم همین است که به اندازه کافی حمل و نقل عمومی توسعه نیافته است؛ البته از نظر زیرساختی توسعه ایجاد شده اما همچنان با کمبود اتوبوس و واگن مترو برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها هستیم؛ بر همین اساس هم برای عقد قرارداد دریافت 790 واگن مترو یا خرید 3000 دستگاه اتوبوس تلاش کردیم تا بتوانیم ظرفیت ناوگان را افزایش دهیم.
آقامیری گفت: بنابراین تا زمانی که در توسعه حمل و نقل عمومی به حد مناسبی از استاندارد نرسیم ضوابط سختگیرانهای نمیگذاریم؛ ایجاد پارک حاشیهای هوشمند نیز در وهله نخست برای ایجاد عدالت در مدت زمان پارک خودروهاست تا عدهای محل پارک را از صبح تا عصر برای خودشان قرق نکنند و سایر افراد هم بتوانند از آن فضا استفاده کنند.
وی افزود: این در حالی است که نرخهای تعیین شده برای پارک حاشیهای در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بسیار بالا و معادل 40 تا 50 هزار تومان به صورت ساعتی است، سیاست این کشورها گران شدن استفاده از خودروی شخصی و سوق دادن مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است اما فعلاً ما چنین سیاستی نداریم چراکه حمل و نقل عمومی به اندازه کافی توسعه نیافته است بنابراین با یک توازن خاصی سعی در ایجاد عدالت در استفاده از فضای پارک و ایجاد درآمد حداقلی برای شهر داریم.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳