میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربههای خانههای بومگردی امروز شنبه ۱۱ شهریور در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد در این نشست.
اشکان بروج مدرس و مشاور بازاریابی کسب و کارهای گردشگری گفت: در بیش از سه هزار بوم گردی که به این اسم مجوز گرفتهاند نمیتوانم بگویم ۳۰ مورد آنها بوم گردی است. چون از طویله کاهگل، اقامتگاه شده است تا آپارتمان.
وی گفت: خاطره ساختن و خاطره فروختن مهمترین محصول ماست. ابتدای هر سفری به رؤیا پردازی انجام میشود رؤیا ساختن برای آدمها از طریق تولید محتوا، بروشور درست کردن، کلیپ ساختن امکان پذیر است. به افراد میگوئید دیدید چه چیزی داریم حالا میتوانید بیایید به این اقامتگاه. در واقع برای او برنامه ریزی میکنید که چطور به آنجا سفر کند. ارزشها را برای او تعریف میکنید.
بروج بیان کرد: فروشنده خوب مشاور خوب است هر اندازه بتوانید مشاوره بهتری بدهید بهتر میتوانید بفروشید. اینجا در اقامتگاه اعتماد و آگاهی میفروشید. قرار نیست همیشه اتاق و غذا بفروشید. اعتمادسازی مرحله دیگر است.
این مدرس گردشگری بیان کرد: اگر عاشق کارتان نباشید قافله را باختهاید. تا میتوانید در هر محفلی بروید و شبکه بسازید. هر کدام به کارمان میآید از وزیر گرفته تا نانوای محلی. گردشگری؛ یک صنعت چالشی است. این صنعت خط مقدم چالش هاست. پس باید آدمهای منعطفی باشیم. ما تحت تأثیر بلایای طبیعی و بهداشت و غیره هستیم باید یاد بگیریم با این موج راه برویم. گردشگری صنعتی فصلی است. تولید و مصرف در این صنعت اتفاق میافتد.
وی افزود: در سردر اقامتگاه و در اتاق مدیریت این چهار اصل را بزنید: کمترین اثر بر محیط زیست. بیشترین مزایای اقتصادی برای مردم میزبان. کمترین اثر بر فرهنگهای بومی و بیشترین احترام برای آنها. بیشترین رضایت برای گردشگران. اینها اهداف حیاتی اقامتگاههای بوم گردی است.
این مدرس گفت: سامانههای مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد باید با آنها بتوانید کار کنید. هزینه کردن برای آن حکم سرمایه گذاری دارد.
وی با بیان اینکه در بازاریابی؛ بازار یعنی مشتری نه مکان گفت: کل ایران بازار شما نیست. باید به یک یا چند بازار از افرادی که میتوانید به آنها بفروشید تمرکز کنید. از مشتری ساکت نظر بخواهید چه چیزی در اقامتگاه خوب بود و کجا ضعف داشتید.
وی ادامه داد: ببینید مشتریان شما در چه سنی هستند و چه کسانی هستند. مجرد یا متأهل هستند. در چه سطح درامدی هستند شغل و تحصیلات آنها چیست. رفتار و عملکرد آنها در مقابل خرید و نحوه استفاده از محصولات چطور است. از چه قومی هستند. سعی کنید آرام این اطلاعات را به دست بیاورید.
بروج بیان کرد: ما خدمت مهماننوازی داریم. ولی هنوز یاد نگرفتهایم چطور سفره بچینیم و لبخند بزنیم. این کار آموزش زیادی میخواهد.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳