میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی در نشستی با مدیران و کارکنان روابط عمومی سراسر کشور که به مناسبت روز روابط عمومی برگزار شد، اظهارداشت: روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی بین مردم و سازمان، و کارکنان با سطوح مدیریتی است و در پزشکی قانونی روابط تفاهم آمیز با مردم و کارکنان به عنوان یک اصل جدی دنبال میشود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای روابط عمومیها سالی پر کار و پر حادثه بود که در تمامی این حوادث و اتفاقات به بهترین نحو نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه اقدام شد، افزود: روز روابط عمومی تنها یک روز نیست، موضوع روابط عمومی آغاز یک فصل است که از سه اصل مهم اخلاقمداری، علم و آگاهی و استفاده از ابزار هنر تشکیل میشود.
مسجدی با تاکید بر اینکه در تمامی بخشهای سازمان باید با مراجعان برخورد مناسبی صورت گیرد خاطرنشان کرد: طبعاً این امر در روابط عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار است و لازم است افراد خوش اخلاق و خوش برخورد در روابط عمومی حضور داشته باشند. روابط عمومی محل رجوع مردم و کارکنان است به همین دلیل باید افرادی خوش برخورد، مردمدار و با سعه صدر بیشتر در مجموعه روابط عمومیها به کار گرفته شوند.
وی ادامه داد: بهرهگیری از علم و آگاهی اصل دیگر در روابط عمومی هاست چرا که امروز عصر ارتباطات است و حجم عظیمی از اخبار گوناگون در شبکههای اجتماعی و رسانهها منتشر میشود و اگر اخبار کذب و نادرستی در مورد سازمان وجود داشته باشد، تشخیص و اصلاح، تکذیب و یا رد آن خبر به عهده روابط عمومی است.
پزشکی قانونی با نگاه کارشناسی و بر اساس مبانی علمی در پروندهها اظهار نظر میکند
وی با تأکید بر اینکه مجموعه قوه قضائیه و پزشکی قانونی همواره با نگاه کارشناسی و بر اساس مبانی علمی در پروندهها اظهار نظر میکنند، اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق در این موارد موجب اطمینان بخشی و جایگاه قابل قبول سازمان در سطح جامعه شده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به کارگیری ابزار و زبان هنر و خلاقیت را اصل مهم دیگری در روابط عمومیها دانست و یادآور شد: به کارگیری هنر در معرفی سازمان بسیار مؤثر خواهد بود و پذیرش آن از جانب مردم و آحاد جامعه در صورت به کارگیری ابزار هنر و خلاقیت بیشتر خواهد بود.
مسجدی همچنین به جایگاه مهم این سازمان و مقبولیت آن در سطح جامعه و حتی عرصههای بین المللی اشاره کرد و افزود: در حوادثی همچون وقایع سال گذشته به اتفاق شاهد آن بودیم که همه افراد منتظر اعلام نظر کارشناسی سازمان پزشکی قانونی بودند که این نشان از جایگاه سازمان و مقبولیت و اعتبار آن در بین آحاد جامعه و مسئولان دارد.
وی با بیان اینکه برای معرفی این سازمان و بیان اقدامات آن تلاشهای خوبی صورت گرفته است گفت: یکی از اهداف روابط عمومی، معرفی و بیان اهداف، عملکردها و طرح نقاط ضعف و قوت سازمان است و همانطور که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود مطرح کردهاند نباید در بیان نقاط ضعفها ممانعتی داشته باشیم چرا که همین موضوع میتواند تحولی جدی در سازمان ایجاد کرده و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه لازم است در جهت معرفی سازمان تلاشهای بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: آگاهی بخشی به عموم جامعه، از وظایف مهم روابط عمومی هاست که نباید در سازمان پزشکی قانونی کشور تنها به حوزههای خاص محدود شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر مردم سازمان پزشکی قانونی را بیشتر به حوزه تشریح میشناسند اما لازم است گستره وسیع خدمات سازمان به مردم معرفی شود زیرا حوزه تخصصی تشریح تنها ۵-۳ درصد خدمات سازمان را در بر میگیرد.
مسجدی پرداختن به فرهنگ سازمانی و تنویر افکار عمومی را نیز بسیار مهم دانست و گفت این نقش دیگر روابط عمومی هاست که نسبت به ارتقا جایگاه سازمان اقدام کنندکه تاکنون نیز در این بخش فعالیتهای خوبی صورت گرفته است.
اطلاع رسانی در پروندههای ملی و بین المللی با کمترین حاشیه و با سرعت و دقت لازم صورت گرفته است
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود به شروطی برای داشتن روابط عمومی موفق و مؤثر اشاره کرد و گفت: یکی از این شروط ارائه سخن متقن است؛ همین نوع سخن گفتن جایگاه سازمان را بسیار ارتقا داده و موجب شده اطلاع رسانی در برخی پروندههای مهم ملی و حتی بین المللی به عهده این سازمان گذاشته شده و اطلاع رسانی در این پروندهها همواره با کمترین حاشیه وبا سرعت و دقت لازم صورت گرفته است.
مسجدی اصل صداقت در ارتباط با مردم را از دیگر موضوعات مهم در ایجاد روابط عمومی موفق دانست و تصریح کرد: باید در بیان مشکلات و کاستیها با مردم صادق باشیم و در کنار بیان نقاط ضعف و کمبودها به تلاشهای صورت گرفته برای رفع آن نیز اشاره کنیم.
وی در ادامه توزیع عادلانه اطلاعات و معرفی تمامی بخشها و نیز روشنگری افکار عمومی در موضوعات مهم را از وظایف دیگر روابط عمومی موفق دانست و گفت: در موضوعات مهم مردم منتظر اظهار نظر پزشکی قانونی به عنوان سازمانی مرجع و مورد اعتماد هستند، بنابراین اطلاعرسانی در چنین پروندههایی باید پس از طی فرایند بررسیهای علمی و در عین رعایت اصول دقت و صحت به سرعت انجام شود.
وی بر لزوم مردمداری و احترام توأمان به مردم و مراجعان اشاره کرد و اظهار داشت: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی این سازمان با مردم همواره باید با احترام و تکریم با مراجعان برخورد کرده و برای ارتقای هر چه بیشتر جایگاه سازمان و معرفی بخشهای مختلف آن به آحاد جامعه تلاش کند.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳