میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر؛ یوسف نوری در گردهمایی کشوری رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و اعضای شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه عدالت مهمترین عاملی است که موجب قوام حکومت خواهد شد گفت: در اینجا عدالت اجتماعی و ذیل آن عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را داریم و باید از ظرفیتهای مردمی برای پیاده سازی و تحقق این جنبه از عدالت بهرهمند شویم.
وی افزود: تعلیم و تربیت از جمله مصادیق مهم تحقق عدالت به شمار میرود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسناد و قوانین بالادستی از جمله سند تحول بنیادین از جمله نقاط قوت ما در آموزش و پرورش محسوب میشوند گفت: ما قانون کم نداریم. دومین نقطه قوت، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. یادمان نرود مردم ولی نعمتان ما هستند و وقتی اینگونه فکر کنیم برنامهریزی صحیحی انجام میدهیم.
نوری ادامه داد: متأسفانه مدارس دولتی ما وضعیت مناسبی ندارند. بهترین مدارس ما مدارس پژوهنده هستند. مردم از شما میخواهند برای فرزندشان فرصت یادگیری فراهم کنید و دانش آموزان پژوهنده تربیت کنید.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزانی ما یک وجهی تربیت شدهاند در حالی که بچههای امروز، چندوجهیاند و باید به همه ساحتهای تربیتی آنها توجه شود اظهار کرد: بچهها را برای امروز تربیت میکنیم، در حالی که بچهها را باید برای آینده و زمانه خودشان تربیت کرد و این یکی از نقصانهایی است که چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز الگویی از مدارس غیردولتی به معنای واقعی غیردولتی مبتنی از سند تحول بنیادین بیرون نیامده است گفت: هر مدرسه ای هم باید سند خود را داشته باشد و برنامهریزی سالانه انجام دهد و ارسال بخشنامه از ستاد هم ممنوع شود. این برنامه سالانه باید پایش شود و نیروی انسانی متخصص جذب شود.
نوری ادامه داد: ارزشیابیهای ما مچ گیری است، شاید نظام کنکوری ما اینگونه بوده است. رویه این گونه نباید باشد. فرزندم مدرسه دولتی درس میخواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفتهاند که ببینند چه کاری میتوانم برای مدرسه انجام دهم. مردم به مشارکت فراخوانده نمیشوند و توفیقات بچهها به ندرت به اولیا منعکس میشود، اما برای دریافت کمک مالی تماس میگیرند.
وی با اشاره به اینکه مؤسسان مدارس غیردولتی میتوانند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در مناطق محروم حضور یافته و ظرفیتهای خود را در آنجا به کار بگیرند.
نوری درباره مدارس هیئت امنایی نیز عنوان کرد: مدارس هیئت امنایی واقعاً هیئت امنایی نیستند، دولتیِ دولتی هستند. هیئت امنایی یعنی مردم خودشان اداره کنند. باید بازنگریهایی در این زمینه صورت بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکلاتی در مناطق آزاد داریم، باید اجازه دهیم مناطق آزاد خودشان مدارس شأن را اداره کنند. ما باید بر جذب نیرو و پایش برنامه نظارت کنیم و مابقی را خودشان باید اداره کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳