میرنیوز
داریوش گلعلیزاده در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره چرایی عدم توسعه خودرو و موتورسیکلتهای برقی در کشور بهعنوان یک راهکار موثر و در دسترس برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرهای کشورمان بهویژه در شهر تهران اظهار کرد: اگر قرار باشد که منبع تأمین الکتریسیته خودرو و موتورسیکلتهای برقی که از آن به عنوان حمل و نقل پاک یاد میکنیم، نیروگاههایی با سوخت فسیلی باشد، خودرو و موتورسیکلتهای برقی تأثیری در کاهش آلودگی هوا نخواهند داشت!
وی ادامه داد: در آن صورت، تنها تفاوتش با استفاده از خودرو و موتورسیکلتهای بنزینی این است که ما تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاهها میبریم و تفاوتی در شدت آلودگی هوا ایجاد نمیشود!
سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، مانع دیگر توسعه خودرو و موتورسیلکلتهای برقی را قیمت باتری آنها دانست و تصریح کرد: 40 درصد قیمت موتورسیکلتهای برقی مربوط به باتری آنهاست که بین 2 تا 4 سال باید عوض شوند؛ موتورسیکلت در کشور ما برای عمده کسانی که از آن استفاده میکنند، وسیلهای برای تأمین معیشت محسوب میشود و به همین دلیل باید قدرت زیادی داشته باشد تا حمل بار یا مسافر را انجام دهد اما اکثر موتورسیکلتهای برقی که اکنون در بازار هستند، این قابلیت را ندارند.
گلعلیزاده تأکید کرد: باید زیرساختهای لازم برای تعویض خشاب باتری موتورسیکلتهای برقی و همچنین تسهیلاتی برای خرید آنها در نظر گرفته شود، در غیر این صورت از این نوع موتورسیکلتها استقبال نخواهد شد؛ در حال حاضر شهروندان با یک موتورسیکلت کاربراتوری با قیمتهای بسیار پایین ارتزاق میکنند و با این شرایط تمایلی به پرداخت مبالغ بالاتر برای خرید موتورسیکلت برقی ندارند.
سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ابتدا باید از برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی شروع کنیم تا بدین وسیله خودروهای تکسرنشین کم شود و مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ بر اساس استانداردهای جهانی هر فرد باید نهایتاً 500 متر با یکی از وسایل حمل و نقل از عمومی اعم از اتوبوس، مترو، بیارتی و ... فاصله داشته باشد اما این استاندارد در کشور ما رعایت نشده است.
به گزارش تسنیم، در رابطه با این ادعای سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست که: "اگر قرار باشد که منبع تأمین برق موتورسیکلت برقی، نیروگاههایی با سوخت فسیلی باشد، تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و با این کار تنها تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاهها میبریم!" در قالب مطلب مستقلی، به بررسی دلایل و مستندات اشتباه بودن این ادعا خواهیم پرداخت.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳