میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کمیسیون ویژه تدوین آئیننامه افزایش ضریب ایمنی مترو تهران با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونان پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و عملیات، مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و مدیران شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه برگزار شد.
این نشست بهمنظور سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص موارد مطروحه پیرامون مفاد دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو تهران برگزار شد و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع نقطه نظرات سازمانهایی همچون سازمان آتشنشانی، شرکتهای ساخت و بهرهبرداری مترو در قالب شیوهنامهای شامل ۱۰۰ بند برای ایمنی هر چه بیشتر خطوط مترو مطرح شد و به تفکیک در خصوص هر یک از الزامات پیش بینی شده در پیش نویس این آئین نامه بحث و گفتگو شد.
علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست با تاکید بر اینکه ایمنی حمل و نقل زیر زمینی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه روزانه میلیونها نفر از شهروندان از این شبکه استفاده میکنند باید از هر لحاظ ایمنی این شبکه به خصوص با نگاه تابآوری در برابر حوادث و سوانح احتمالی مورد توجه قرار گیرد و این آئین نامه میتواند به ترسیم چشمانداز ایمنی کامل مترو بیانجامد.
اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در خصوص برگزاری این نشست عنوان کرد: با توجه به مصوبه شماره ۲۲۲۴ شورای اسلامی شهر تهران با موضوع تدوین برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی شهرداری تهران ملزم به ارتقا سیستم مدیریت بحران، کیفیت دفاع غیرعامل شهر تهران، بهبود سیستم ایمنی و مدیریت بحران، کاربست اصول پدافند غیرعامل و ایمن سازی فضاهای زیرسطحی در برابر سوانح طبیعی و انسان ساخت، است و بر همین اساس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با در نظر گرفتن ضوابط و استانداردهای ملی و بینالمللی نظیر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و NFPA و همچنین تجارب سازمانی خود، پیشنویس دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو را تهیه کرده است که در این جلسه بخشهایی از موارد پیشبینی شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سلیمی عنوان کرد: در این نشست اهم بندهای این پیشنویس شامل تأمین تجهیزات ایمنی داخل تونلهای مترو، ایجاد مرکز فرماندهی پیام در مترو، احداث و مناسب سازی سازی پیادهروی اضطراری داخل تونل و اجرای پروژه PSD که نیازمند تأمین اعتبار ویژه و سیاستگذاری در مقیاس بالادست است مورد اجماع و تعیین تکلیف قرار گرفت و مقرر شد پس از نهاییسازی از طریق کمیته فضاهای زیر سطحی ستاد مدیریت بحران تهران به مجموعه هلدینگ و بهرهبرداری مترو ابلاغ شود.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳