میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عباس نجار سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در تدوین آیین نامه مشارکت معلمان و نمایندگان آنها را داشتیم و نظرات جمعآوری و در تدوین آییننامه لحاظ شد.
وی افزود: آیین نامه رتبهبندی معلمان که تقدیم هیئت دولت شد برگرفته از نظر جمع است و نسخه آخر یعنی بیست و ششمین نسخه کاملترین آیین نامه است؛ گروههای مختلف معلمان که خود را با این آیین نامه بررسی کردند متوجه شدند، رتبه خوبی کسب خواهند کرد، این آیین نامه برای اکثر معلمان شمولیت عام دارد.
سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون رتبه بندی معلمان ذکر شده است معلمان با شایستگیهای عمومی، تخصصی، حرفهای و تجربه سنجیده شوند و هر کدام از آنها تعریف شده است البته وزن این شایستگیها باید به ترتیب رعایت شود یعنی شایستگی عمومی بیشترین وزن را دارد.
نجار بیان کرد: قانون رتبه بندی معلمان به عملکرد رقابتی اشاره کرده است و معلمان نمونه کشوری به عنوان بهترینها سنجیده و انتخاب شدهاند.
وی با اشاره به اینکه براساس آیین نامه رتبه بندی معلمان، مدرک تحصیلی 75 امتیاز دارد، گفت: در نسخههای قبلی مدرک تحصیلی 25 امتیاز داشت و نظر گروههای مختلف معلمان این بود که امتیاز مدرک تحصیلی افزایش یابد و این کار انجام شد همچنین دوره های ضمن خدمت یک بار در کسب رتبههای مقدماتی معلمان اعمال شده است بنابراین هماکنون 100 امتیاز دارد.
نجار با اشاره به اینکه نخستین شاخص در آیین نامه رتبه بندی معلمان، معیار عمومی با 300 امتیاز است، عنوان کرد: معیار تخصصی 260 امتیاز، حرفهای 240 امتیاز و تجربه 200 امتیاز دارد که در مجموع 1000 امتیاز میشود.
سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تصور معلمان بر اساس نسخههای قبلی است و جمع بندی نظرات آنها را در نسخه 26 که 23 فروردین تهیه و به هیئت دولت ارائه شد، لحاظ کردیم.
وی درباره سنجش ناپذیر بودن برخی مصادیق شایستگی عمومی از جمله تعهد سازمانی گفت: شاخصهایی همچون ترجیح مصالح عمومی به نفع شخصی، کنار گذاشتن مسائل شخصی، میزان تعهد و پایبندی به برنامهها و مقررات سازمان و... جزو شاخصهای سنجش شایستگی عمومی است همچنین قانون رتبه بندی، ارزیابان را تعریف کرده است براین اساس هیئتهای ممیزه این موارد را ارزیابی میکنند.
نجار در پایان گفت: در آیین نامه کلیات ذکر میشود و جزئیات در شیوه نامه لحاظ خواهد شد بنابراین در شیوه نامه رتبه بندی تمام سنجهها ذکر و شاخصهای کیفی به کمی تبدیل شده است تا بتوانند امتیاز بدهند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳