میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعبانی با بیان اینکه ایستگاههای پل چوبی، امام حسین (ع)، وصال، انقلاب و ولیعصر (عج) در خط یک اتوبوس تندرو و ایستگاههای عباسی و رازی (خیابان هلال احمر) در خط دو اتوبوس تندرو طی هفته دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تحت اجرای عملیات بهسازی قرار گرفتهاند، مراحل مختلف اجرایی در مورد این ایستگاهها را شامل تراش و برداشت رویه آسیب دیده، مش گذاری و اجرای رویه بتنی و همچنین استفاده از روسازی بتن الیافی خواند و گفت: عملیات بهسازی این هفت ایستگاه که از پرترددترین ایستگاههای خطوط یک و دو بی آر تی به شمار میآیند، از ششم فروردین ماه سال جاری آغاز شد و صبح روز دوازدهم فروردین ماه به اتمام رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اجرای عملیات بهسازی در آن دسته از ایستگاههای بی آر تی که دچار آسیبهای اساسی نظیر شیارشدگی، ترکهای انعکاسی و پوست سوسماری در سطح روکش هستند را دارای اولویت دانست و تصریح کرد: با توجه به هزینههای قابل توجه تعمیر و بازسازی این مسیرها و همچنین خسارات تحمیل شده به ناوگان اتوبوسهای بی آر تی، عملیات مذکور بر مبنای جزئیات تصریح شده در دستورالعمل مشخصات فنی و اجرایی روسازی مسیر اتوبوسهای تندرو (سند شماره ۶۳-۸-۶ نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران) و تحت مدیریت و نظارت سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صورت میپذیرد.
وی با تاکید بر اینکه سند مذکور در نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران چهار روش روسازی بتنی شامل روسازی بتن غلتکی، روسازی بتنی مسلح شده با الیاف، روسازی بتنی پیش ساخته و روسازی بتنی مسلح درزدار (JRCP) را برای ساخت، نگهداشت و بهسازی ایستگاههای بی آر تی در نظر گرفته است، عنوان کرد: استفاده از انواع روسازی بتنی به دلیل عدم پیچیدگیها و محدودیتهای اجرایی و امکان محدود ساختن زمان عمل آوری بتن، روش مناسبی برای بهسازی ایستگاههای تحت بار سنگین ترافیکی است. ضمن آنکه مواجهه با محدودیتهای ترافیکی نیز در این روش آسانتر از سایر روشها است. با این وجود و بر اساس تجارب و درس آموختههای فنی موجود، علاوه بر روش روسازی بتنی، استفاده از روسازی بتن الیافی نیز در ایستگاههای هفت گانه خطوط یک و دو به کار گرفته شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه روسازیهای بتنی در شرایط مختلف جوی و ترافیکی رفتار نسبتاً ثابتی داشته و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، کیفیت خدمت رسانی در خطوط بی آر تی را به نحو محسوسی بهبود میبخشند، ابراز امیدواری کرد بهسازی بتنی خطوط و ایستگاههای بی آر تی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات عمرانی مدیریت شهری پایتخت در سال ۱۴۰۱، پیگیری شود.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳