میرنیوز
به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی در نشست با مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان کردستان که بهصورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در سیاستهای تحولی جدید آموزش و پرورش استثنایی، مدیران مدارس باید بهعنوان مهمترین رکن تحول در نظام تعلیم و تربیت، شرایط را در مدارس بهگونهای فراهم کنند که معلمان بتوانند برنامههای تحولی خود را در کلاس درس پیاده کنند و در همین راستا در برنامه تحولی چهار ساله سازمان آموزش و پرورش استثنایی موضوع توانمندسازی، انگیزهبخشی و تفویض اختیار به مدیران مدارس استثنایی دیده شده است.
وی با بیان این که رویکرد آموزش و پروش استثنایی این است که «مدیریت آموزشگاهی» به سمت یک الگوی مشارکتی پیش رود، گفت: در این الگوی مشارکتی همه ارکان تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین بر روی آنها تأکید شده است، در مدیریت و امور اداره مدرسه، نقش آفرین خواهند بود.
طریفی حسینی تصریح کرد: مدیران مدارس نیازمند تعامل توأمان با ادارات آموزش و پرورش عادی و آموزش و پرورش استثنایی هستند.
وی افزود: مدیران مدارس باید با تفکر راهبردی، مشارکت حداکثری و برنامهریزی، زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم کنند و با استفاده از ظرفیت آییننامه اجرایی مدارس در «مدیریت محلی» نقشآفرینی کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از اولویتهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ایجاد هماهنگی و همافزایی درون و برون دستگاهی دانست و گفت: برای ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه باید تقسیم کار ملی صورت بگیرد و از خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، سازمان بهزیستی و بیمه ها برای ارائه این خدمات استفاده شود.
وی در خصوص کمبود نیروی توانبخشی و فضای آموزشی گفت: آییننامه ضوابط درجهبندی مدارس استثنایی تدوینشده است تا از این طریق مشکل جذب نیروهای توانبخشی حل شود و موضوع کمبود فضای آموزشی از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در حال پیگیری است.
طریفی حسینی با بیان اینکه یکی از برنامههای این سازمان ارتقای مأموریتی «مراکز مشکلات ویژه یادگیری» است، گفت: با مصوبه شورای آموزش و پروش استثنایی سه گروه «دانش آموزان با اختلال بیش فعالی و نقص توجه»، «دانش آموزان دارای مشکلات گفتاری» و «دانش آموزان طیف اتیسم به عنوان یک گروه مستقل» تحت پوشش این سازمان قرار خواهند گفت و با توسعه مأموریتی مراکز مشکلات ویژه یادگیری میتوان خدماتی به این گروه از دانش آموزان ارائه داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، وی در پایان خواستار هماهنگی هرچه بیشتر آموزش و پرورش عادی با آموزش و پرورش استثنایی شد و گفت: رسالت آموزش و پرورش استثنایی پرداختن به امور تخصصی آموزشی، توانبخشی و پرورشی است و شرط موفقیت در این رسالت همکاری و تعامل نزدیک ادارات آموزش و پرورش استانها و شهرستانها با ادارات آموزش و پرورش استثنایی و مدارس استثنایی است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳