میرنیوز

تصویب همسان‌سازی «حقوق» معلمان در هیات دولت/حضور دانش‌آموزان در مدرسه را «اجبار» نکردیم

تصویب همسان‌سازی «حقوق» معلمان در هیات دولت/حضور دانش‌آموزان در مدرسه را «اجبار» نکردیم 2022-01-16T09:15:25+03:30

به گزارش ایسنا، یوسف نوری ضمن تقدیر از عملکرد معلمان به‌ویژه در دوران کرونا اظهار کرد: معلمان ما با استفاده از امکانات خود آموزش را از طریق مجازی پیش بردند. خانواده‌ها نیز در کنار معلمان کمک کردند و آموزش را پیش برند. اکنون هم گشایشی ایجاد شده و درخواست می‌کنم از این گشایش استقبال کنند و دانش آموزان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه بیایند. کما اینک در مدارس روستایی وضعیت آموزش حضوری بهتر است.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: سندتحول بنیادین در سال ۱۳۹۰ تصویب شد که در آن بخشی برای کیفیت آموزش‌وپرورش و افزایش رقابت و انگیزه معلمان تحت عنوان «ارتقای شایستگی‌ها و  احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی» مورد تاکید قرار گرفته و بحث رتبه بندی مطرح شده است. متعاقب آن در اسناد بالادستی دیگر چون قانون برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری هم تاکید شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۸ اقداماتی در جهت ترمیم حقوق معلمان و با عنوان رتبه بندی معلمان انجام شد، اما نظام‌مند نبود.

نوری با بیان اینکه دولت دوازدهم اواخر سال ۹۹ لایحه رتبه‌بندی را به مجلس ارائه کرد که اخیراً به تصویب نمایندگان رسید و به شورای نگهبان ارسال شده است گفت: علی رغم اینکه این لایحه پختگی لازم را نداشت، اما رئیس جمهور مصر بودند که رتبه بندی معلمان باید انجام شود.

وی افزود: تفاوت رتبه‌بندی با همسان سازی در این است که رتبه بندی با هدف کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت انجام می‌شود و مابه ازای اقتصادی دارد. در واقع هرچقدر کیفیت آموزش و پرورش بهبود یابد تولید ناخالص ملی و شاخص‌های توسعه سرمایه انسانی رشد می‌یابد و از محرومیت‌ها کاسته خواهد شد، زیرا پیشرفت و آبادانی کشور از مسیر آموزش‌وپرورش می‌گذرد و پایه است.

وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: هرچه قدر در این بخش بیشتر سرمایه گذاری شود برگشت پذیر است. در واقع می‌توان گفت رتبه بندی کلید اصلی این کار است. مابه ازای اقتصادی دوم رتبه بندی این است که در حقوق و مزایای معلم اثر خواهد گذاشت.

نوری با اشاره به اینکه همسان‌سازی بحث دیگری است و خوشبختانه هفته گذشته در هیئت دولت بحث عدالت در پرداخت‌ها مطرح و تاکید شد که در دستورکار قرار بگیرد عنوان کرد: بر این اساس سازمان امور اداری استخدامی موظف شد آن را عمیاتی و در مدت کوتاهی دنبال کند.

بررسی مصوبه رتبه‌بندی در شورای نگهبان

آماده تشکیل هیاتهای ممیزه هستیم

وی ادامه داد: اکنون مصوبه رتبه‌بندی در شورای نگهبان در دست بررسی است و ما تدوین آیین‌نامه را در دست انجام داریم که یک بخش به شایستگی‌ها و ملاک‌های رتبه‌بندی اختصاص دارد. ما آمادگی تشکیل هیئت‌های ممیزه را داریم تا پس از ابلاغ قانون سریعاً رتبه‌بندی را اجرا کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره چالش‌های بازگشایی مدارس نیز گفت: بر اساس یک عادت دیرینه هر اتفاقی می‌افتد معمولاً تعطیل می‌کنیم، مثلاً برف می‌آید یا هوا آلوده می‌شود. به جای پیشگیری و ارتقای آگاهی و سواد سلامت دانش‌آموزان، مدارس را تعطیل می‌کنیم. زمان آموزش ما در کل خوب است، اما اینکه تعطیل کنیم و بچه ها با موقعیت های جدید آشنا نشوند و برای مقابله با آن آمادگی کسب نکنند اصلا خوب نیست.

نوری افزود: نزدیک به دوسال مدارس تعطیل بودند و آن امکان و فرصت های یادگیری در فضای مجازی برای دانش آموزان ما به طور کامل فراهم نشد و نمی شود استعدادها را از این طریق شکوفا کرد. فرایند تعلیم و تربیت دراین فضا، آنگونه که باید نیست و دانش آموزان به آنچه هدفگذاری شده است نمی رسند.

تمامی مدارس روستایی و حاشیه‌شهرها باز هستند

وی با بیان اینکه ما بر اساس پروتکل های کرونا، مدارس را آماده کردیم و واکسیناسیون انجام شد گفت: حدود ۹۴ درصد معلمان و دانش آموزان دز اول واکسن و حدود ۷۵ درصد دز دوم را نیز دریافت کرده اند. مدارس روستایی و حاشیه شهرها همگی باز هستند. در برخی کلانشهرها و مراکز استان ها هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است.

حضور در مدارس را «اجباری» نکردیم

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به اینکه آیا الزام نمی‌کنید که بازگشایی‌ها انجام شود؟ اظهار کرد: همکاران ما باید در مدرسه باشند و قاعدتا در مدرسه حضور دارند و این اجبار که شما می گویید را ما انجام ندادیم، زیرا ممکن است بعدها اتفاقی بیفتد و مردم مدعی شوند اما آنچه را که توصیه کردیم این است که با رعایت پروتکل‌ها مدرسه باید باز باشد. همکاران ما می توانند گروه بندی کنند و از فضاهای جنبی نیز استفاده کنند.

نوری افزود: ستادملی مقابله با کرونا این اجازه را داده است که از مکان‌های عمومی مثل ورزشگاه‌ها، مکان‌های فرهنگی و مذهبی مثل مساجد و حسینیه‌ها نیز می‌شود استفاده کرد. راهکار ۵-۵ سندتحول بنیادین، برنامه بوم است که بر اساس آن ۱۰ تا ۲۰ درصد کلاس‌ها را بیرون از کلاس درس باید برگزار کرد و محیط یادگیری متنوع باشد. حتی بسته‌های یادگیری هم باید متنوع باشد.

 نمی‌توانیم مانع توسعه مدارس غیردولتی شویم

وی درباره تنوع مدارس و برهم خوردن عدالت آموزشی توسط برخی مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت علاوه بر شفافیت، عدالت است. در هفته شوراهای آموزش‌وپرورش قرار داریم که یک هدف آن تمرکززدایی، جلب مشارکت های دستگاه های دیگر و کمک‌های مردمی است تا بتوانیم عدالت را گسترس دهیم. نصیبِ آموزشی برابر یا عدالت تربیتی ذیل عدالت اجتماعی قرار دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: درصد مدارس غیردولتی زیاد نیست. به آنها گفته‌ام که اگر فعالیت آنها منجر به ایجاد طبقات جدید و افزایش فاصله طبقاتی شده به اهداف خود نرسیده‌اند و ما خواستیم به سمت ماهیت غیرانتفاعی بروند. به این معنا که اگر سودی حاصل شد، ببرند در مدارس مناطق محروم چون مناطق مرزی هزینه کنند. مثلاً در تهران مدارسی را داریم که در سیستان و بلوچستان هم مدارسی را با همان شیوه اداره می‌کنند.

نوری تاکید کرد که ماهیت غیردولتی این مدارس باید به سمت ماهیت غیرانتفاعی تغییر کند و بسیاری هم از آنها استقبال می کنند. ما به طور کلی نمی توانیم با توجه به قانون مانع توسعه مدارس غیردولتی شویم، اما در کشورهای دیگر چون فنلاند و غیره شمار مدارس خصوصی‌شان در سال‌های اخیر کاهش یافته، زیرا کیفیت مدارس دولتی رشد کرده است.

مژده وزیر برای ارتقای کیفی و فیزیکی مدارس مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرها

وی با بیان اینکه ما هدفگذاری کردیم در سطح اول، مدارس مرزی را در یک دوره زمانی مناسب ارتقاء دهیم گفت: اول آنکه باید معلم ثابت اعزام کنیم. دوم آنکه زیرساخت‌های فیزیکی را مهیا کنیم و سوم زیرساخت‌های غیرفیزیکی چون روش‌های مناسب مطالعه شده مبتنی بر زیست بوم و ساختار آنجا را استفاده کنیم. این‌ دانش آموزان بسیار بااستعدادند. نوید می‌دهم طی یک دوره کوتاه، دایره اول را تمام کنیم. دایره دوم روستاها و دایره سوم حاشیه شهر هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: شمار مدارس غیردولتی در برخی مناطق تهران بیشتر شده است که شاید به دلیل تقاضاهای اجتماعی و ایجاد بازار و تبلیغات برای این مدارس یوده است. با این حال مدارس دولتی ما هم بد نیستند و دو فرزندم در مدرسه دولتی درس خوانده‌اند و به اهدافی که خودشان داشتند رسیدند و موفق بودند. مهم این است که ارتقای سطح تعلیم و تربیتی مدارس دولتی را شاهد باشیم.

ساعات تدریس معلمان قابل بحث است

نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علی رغم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، چهارساعت به ساعات تدریس معلمان دوره ابتدایی افزوده شده ولی در فیش حقوقی‌شان دیده نمی‌شود گفت: بر اساس قوانین و ضوابط، ساعات تدریس در دوره های تحصیلی مشخص است. یک زمانی در دوره ابتدایی اینگونه تعریف شده بود که ساعات موظفی تدریس ۲۸ ساعت باشد و اکنون ۲۵ ساعت شده است. این بحث از گذشته هم بوده که چرا ساعات تدریس در متوسطه کمتر است. به هرحال در قانون دیده شده است، اما باید روی آن بحث کرد.

وی افزود: برخی همکاران ما که سابقه بالای ۲۰ سال دارند باز هم ساعات موظفی تدریسشان را پر می کنند که معتقدم یک جور کار خیر است و شایسته  است که از این معلمان که مسئولیت اجتماعی‌شان را ایفا می کنند تقدیر کنیم.

تصویب همسان‌سازی حقوق معلمان در هیات دولت؛ تکلیف سازمان استخدامی برای پیگیری

وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سوم سیما همچنین درباره اینکه معلمان در دوره کرونا ساعات بیشتری باید وقت صرف کنند اما نادیده گرفته می‌شود گفت: معلم‌ها کلاس درس را به خانه خود بردند و ایثار و فداکاری کردند. قواعد یادگیری ترکیبی را به آنها نیاموخته‌ایم، ولی خودشان فراگرفته اند. تنوع کار معلم خیلی زیاد شده و ما قدردان هستیم و می‌دانیم چقدر تلاش می‌کنند. روز چهارشنبه درهیئت دولت موضوع برابری پرداخت‌ها مصوب شد که سازمان اداری اسخدامی موظف شد پیگیری کند. این کار اساسی در راستای تحقق شعار عالت در پرداخت انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)