میرنیوز

ابتلای ۱۴۵هزار پرستار به کرونا در کشور / بیش از ۱۵۵ پرستار شهید در دوران کرونا

ابتلای ۱۴۵هزار پرستار به کرونا در کشور / بیش از ۱۵۵ پرستار شهید در دوران کرونا 2021-12-13T16:47:33+03:30

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در مراسم آیین تکریم از مقام پرستار، نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، قهرمان کربلا را بسیار درخشان و نوید برای جامعه پرستاری توصیف کرد

وی افزود: حضرت زینب سلحشورانه حرکت پرشور امام حسین(ع) را ادامه داد، صفات و فضایل ایشان و نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت این بانوی قهرمان نشان از جایگاه والای پرستاری دارد.

زالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت بانوی قهرمان کربلا اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب ظرفیت بالای روحی و اخلاقی حضرت زینب (س) به عنوان بانوی مجتهده و قهرمان و نامگذاری روز ولادت ایشان با روز پرستار حامل پیام های مهمی است.

رییس دانشگاه گفت: بحران کرونا نشان داد که پرستاران ایران اسلامی پیشتازان عرصه ایثارگری هستند، پرستاران در سخت‌ترین شرایط صبورانه تن بر آتش کرونا زدند و از جان مایه گذاشتند.

وی با بیان این که در روزهای سخت نبرد با کرونا و در شرایطی که حتی تامین وسایل حفاظتی تبدیل به یک بحران شده بود، پرستاران صحنه دفاع از مردم را خالی نکردند گفت: در روزهایی که ترس و اضطراب ناشی از کرونا انسانها را ناگزیر به رعایت فاصله گذاری اجتماعی کرده بود، پرستاران جایگاه ممتاز خدمت رسانی را ترک نکردند.

زالی با اشاره به جانفشانی پرستاران در سخت ترین روزهای کرونایی تاکید کرد: بخش کثیری از شهدای عرصه سلامت را جامعه پرستاری تشکیل می دهند، از خودگذشتگی این عزیزان ستودنی و غرور انگیز است.

رییس دانشگاه ادامه داد: بالغ بر ۱۵۵ پرستار در اقصی نقاط کشور به مقام شهید یا شهیده مدافع سلامت نائل آمدند، این عزیزان برای صیانت از مردم جان خود را به آتش کرونا کشیدند تا از درد و رنج مردم در این پاندمی عالم گیر بکاهند.

وی ادامه داد: تا به امروز ۱۴۵ هزار پرستار نیز در کشور در عرصه خدمت به مردم به کرونا مبتلا شده اند، این عزیزان به معنای واقعی جانبازان حوزه سلامت هستند.

زالی با بیان این که کارنامه جامعه پرستاری کشور علیرغم بی مهری ها و وعده های محقق نشده همچنان درخشان است ادامه داد: پرستاران غیور این مرزو بوم در تمام بحران ها و روزهای سخت، همچنان با دل و جان به مردم خدمت رسانی کردند.

رییس دانشگاه ضمن عرض خداقوت و دست مریزاد به پرستاران پرتلاش کشور گفت: کارنامه جامعه پرستاری در دفاع مقدس، روزهای سخت شکل گیری انقلاب اسلامی، مشحون خدمت گذاری است و اوج این افتخار آفرینی در کرونا خودنمایی کرد.

زالی با بیان این که امسال روز ارج گذاری به مقام شامخ پرستاران در شرایط متفاوتی در کشور و دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: امید داریم در فضای امروز مطالبات پرستاران در بالاترین سطح محقق شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مسوولان و سیاستگذاران اظهار کرد: بی شک با توجه به تاکید موکد مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی مطالبات ۱۰ و ۱۴ ساله نظام تعرفه گذاری در حوزه پرستاری به زودی محقق خواهد شد، مهر تایید این گام نوید بخش، پیام قاطع رییس جمهور در راستای عملیاتی شدن این مهم در هیئت وزیران است.

به گفته دکتر زالی، پرستاران شریف کشور در تحقق اجرای نظام تعرفه هرگز به دنبال منافع مالی نیستند بلکه، استقلال حرفه‌ای و حرکت به سمت عدالت در حوزه سلامت، صرف نظر از مزایای مالی، دستاورد سترگ جامعه پرستاری درپی اجرای نظام تعرفه گذاری است.

ضرورت اجرای قانون ضریب فوق العاده خاص، معافیت مالیاتی (خصوصا پرستاران بخش‌های کرونایی)، تعریف عنوان ایثارگری برای پرستارانی که در طول کرونا دچار سندرم‌های روانی و فیزیکی شده‌اند، استخدام و نظام یکپارچه متمرکز مبنی بر کرامت پرستاران و حفظ و ارتقا شان پرستاران از موارد مهمی بود که دکتر زالی به آن اشاره کرد و تحقق این مطالبات به حق را ضروری دانست.

رییس دانشگاه در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به روند کاری دشوار و تلخ نیروی ۸۹ روزه پرستاری اظهار کرد: سزاوار نیست تلاش افرادیکه در روزهای سخت کرونایی برای خدمت رسانی به مردم به ناوگان سلامت کشور پیوستند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، نادیده بگیریم و روند درمان جذب و تبدیل وضعیت این نیروها را به تعویق یا به طورکلی حذف کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر تسریع در روند جذب نیروهای ۸۹ روزه اضافه کرد: طبق فرمایشات روشن و واضح رهبر انقلاب نمی شود زمانیکه به نیروی پرستاری و تکمیل کادر بهداشت و درمان نیاز داشتیم، این افراد با جان و دل در کنار ما باشند و امروز به راحتی از کنار تلاش های این عزیزان بگذریم.

تضمین امنیت شغلی و پایدار فرزندان برومند این مرزو بوم که در کسوت پرستاری لباس خدمت برتن کرده اند، تاکید دیگر دکتر زالی در این نشست بود.

زالی ادامه داد: تردید نداریم فضای حاکم در دولت و مجموعه مجلس شورای اسلامی با عصاره تکریم و رفع مشکلات پرستاران آمیخته است.

وی در ادامه به فرمایشات عالمانه، دلسوزانه و مشفقانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بن مایه این فرمایشات تحقق خواسته ها و حل مشکلات جامعه خدوم پرستاری است.

رییس دانشگاه  نسبت به اجرای طرح های نوآورانه وزارت بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، اعلام آمادگی کرد و در این طرح ها به مواردی همچون پرستار پیگیر که در دوران کرونا شکل گرفت و پرستاری جامعه‌نگر اشاره کرد.

زالی در خاتمه ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار به تلاشگران حوزه خدمت رسانی به مردم از پیگیری های هیات رییسه دانشگاه مبنی بر رفع مطالبات جامعه پرستاری خبر داد و از تلاش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان واحدی پویا و نوآور قدردانی کرد.

دکتر سعید کریمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این مراسم با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره ارزش والای پرستاری نزد پروردگار، اشاره کرد و گفت: با شیوع پاندمی کرونا دشواری‌ها و سختی های حرفه پرستاری بیش از پیش خودنمایی کرد.

معاون درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تامین و پیگیری مطالبات حوزه پرستاری نیز گفت: تامین مطالبات به حق پرستاران در دستور کار دانشگاه است.

کریمی در ادامه به مصائب حضرت زینب (س) و نامگذاری روز ولادت ایشان با روز پرستار، این مهم را افتخار بزرگی برای جامعه پرستاری دانست.

فروغ مولا - مدیر اداراه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به موج های مختلف و سهمگین کرونا، تلاش شبانه روز پرستاران که تمام  قدر در کنار مردم ایستادگی کردند را یادآوری و ستودنی توصیف  کرد.

وی گفت: پرستاران این مرز و بوم علاوه بر درمان مبتلایان به کووید، در برنامه واکسیناسیون عمومی نیز نقش پررنگی ایفا کردند.

وی اضافه کرد: ۲۰ ماه سخت ‌ از زمان‌ شیوع پاندمی کرونا در کشور می‌گذرد، در این روزهای سخت همکارانی را از دست داده ایم، خانواده های بیشماری داغدار عزیزان خود شده اند و بسیاری از پرستاران همچنان با عوارض مزمن کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

مولا ادامه داد: کادر پرستاری قوی‌تر و آگاه‌تر، آماده خدمت به مردم هستند.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد مدیریت پرستاری دانشگاه ارایه داد و  تامین نیروی انسانی را چالش اصلی مدیریت پرستاری در بحران کووید ۱۹ عنوان کرد.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه، افزایش موارد متعدد ابتلای کادر پرستاری به کرونا، حذف فعالیت کادر پرستار باردار و شیرده در کرونا و تبدیل تخت‌های عادی به ویژه را از جمله مشکلات پیش روی تامین نیروی انسانی در کرونا عنوان کرد.

وی از اعزام نیروی پرستاری از بیمارستان‌های کمتر درگیر در کرونا در دانشگاه به سایر بیمارستان‌ها و نیروهای داوطلب به مراکز دانشگاهی سیستان و بلوچستان و خوزستان خبر داد.

مولا ضمن قدردانی از تلاش پرستاران در کرونا، با اشاره به آمار شهدای مدافع سلامت و مبتلایان، گفت: ۴۲۸۰ مبتلا  از کادر پرستاری بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش  تا به امروز به کووید مبتلا و ۱۲ نفر نیز در این بحران به مقام شهادت نایل شده اند.

اجرای برنامه پیشگیری و کنترل عفونت، توانمند سازی روانی و اجتماعی کادر پرستاری، مشارکت در برنامه واکسیناسیون علیه کرونا، فعالیت های کمیته عوارض واکسیناسیون کرونا و برنامه پیشگیری از مرگ و میر اطفال یک تا ۵۹ ماهه از جمله برنامه های مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که مولا به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مراسم تکریم از مقام پرستار امروز ۲۲ آذرماه در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمعی از مسوولان وزات بهداشت، اعضای هیئت رییسه دانشگاه و جمع کثیری از پرستاران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)