میرنیوز

«برابری جنسیتی» کلاهی بزرگ بر سر زنان است؟

«برابری جنسیتی» کلاهی بزرگ بر سر زنان است؟ 2021-10-16T09:12:28+03:30

توران ولی مراد در گفت‌وگو با ایسنا، همزمان با آغاز هفته ملی سلامت زنان ایرانی، اظهار کرد: زنان مسلمان ایرانی به دلیل نوع پوشش و روابط اجتماعی خود نمی‌توانند در هر جایی ورزش کنند و با توجه به شرایط خاص محجبه بودن، باید امکانات تفریح و ورزش همگانی برایشان فراهم شود.

وی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر امکانات و فضاهای معدودی برای ورزش همگانی و تفریح زنان وجود دارد اما این امکانات برای عموم کم و باقی امکانات نیز نیازمند پرداخت هزینه است و این درحالی است که ما نیاز به توسعه این امکانات در تمام نقاط کشور اعم از نقاط شهری و روستایی داریم. در واقع ورزش همگانی و حرفه ای برای زنان باید در دستور کار مسئولین باشد چراکه سلامت جسم و روح و روان زنان در گرو ورزش است.

این جامعه شناس، سلامت خانواده و جامعه را در گرو پرداختن به مسائل زنان دانست و افزود: زنان نقش تعیین کننده‌ای در تربیت فرزندان دارند و از سوی دیگر نقش محوری درون خانواده نیز بر عهده زنان است. در این راستا برای ارتقاء سطح سلامت زنان نیازمند عمل و نه حرف هستیم. در واقع هر ساله دستگاه‌های مختلف موظف‌اند در هفته سلامت زنان ایرانی درباره اقدامات و طرح ها و برنامه‌های خود در این زمینه گزارش کار دهند و بگویند که برای سلامت زنان چه اقداماتی انجام داده‌اند؟.

اگر سلامت زنان مختل شود امنیت آنها مختل شده

مشاور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف سلامت برای زنان و لزوم نگاه همه جانبه طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های مختلف به این ابعاد، تصریح کرد: سلامت با امنیت همراه است و از این رو اگر سلامت زنان مختل شود در واقع امنیت آنها مختل شده است. سلامت ابعاد مختلفی اعم از جسمی، روانی، عاطفی و... دارد و از این رو ما نیازمند یک برنامه ریزی همه جانبه نگر و ملی برای سلامت زنان هستیم. این برنامه ریزی ملی باید در راستای سلامت و امنیت زنان و خانواده باشد و بتواند دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط را در اجرا همراه خود کند.

این فعال حقوق زنان  در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی در راستای سلامت زنان باید همه جانبه نگر باشد، با نقد طرح تشکیل وزارتخانه‌ای برای خانواده و زنان گفت: به دلیل بین بخشی بودن مسائل زنان، تشکیل یک وزارتخانه برای زنان  کار ناصحیح و ناکارآمد است، چراکه مسائل زنان بین بخشی و مرتبط به وزارتخانه های مختلف است. به همین دلیل برای به نتیجه رسیدن بعضی از طرح ها در ارتباط با زنان و خانواده چند وزارتخانه مسولیت های متفاوت بر عهده خواهند داشت.

باروری سالم و بی خطر در گرو ازدواج دائم و رابطه ای سالم

ولی مراد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت سلامت روابط بین فردی و تاثیر سلامت جنسی بر سلامت خانواده، افزود: تاکید قوانین کشور و شرع بر ازدواج دائم از این رو است که رابطه جنسی سالم از مشکلات و بیماری‌های جسمی و جنسی و روانی برای زنان و مردان جلوگیری کند.  از سوی دیگر رابطه عاطفی سالم در ازدواج دائم باعث می‌شود فضای امنی برای فرزندآوری شکل گیرد. در ازدواج دائم زوجین تصویر روشنی از آینده و امید به آینده دارند و رابطه جنسی سالم در ازدواج دائم  باروری سالم و بی خطر را به دنبال دارد.

فرهنگ ناصحیح  بزرگترها ازدواج را تجملاتی کرده

وی با اشاره به سخت شدن ازدواج به دلیل سختگیریهای بیش از اندازه والدین و تاثیر آن در تاخیر ازدواج و روابط ناایمن میان دختران و پسران، با بیان اینکه بخشی از این افزایش سن ازدواج علیرغم اینکه در جوانان نیاز به ازدواج وجود دارد؛ به مساله مسئولیت گریزی جوانان باز می گردد، ادامه داد: بخش دیگر آن نیز به مسائل فرهنگی و سخت گیرهای بیش از حد برای آغاز زندگی مشترک باز می‌گردد. شاید عمده مشکلات در بحث افزایش سن ازدواج به مباحث فرهنگی و نه اقتصادی باز گردد. این تجمل گرایی‌ها و تعارض میان خواست بزرگترها و جوانان مانعی بر سر راه ازدواج است. علیرغم اینکه جوانان دوست دارند ازدواج را ساده برگزار کنند، والدین سنگ اندازی‌هایی می‌کنند. جوانان دوست دارند ازدواج را ساده برگزار کنند کمااینکه در ارتباطات غیر دائم برخی جوانان نیز شاهد این موضوع هستیم که به دلیل ساده بودن این روابط جوانان به سمت این روابط می‌روند. البته این رابطه بین زن و مرد اگر دائمی تعریف نشود می‌تواند آسیب های جسمی،جنسی، روانی و عاطفی خود را برای طرفین و فرزندان حاصل از این روابط بر جای بگذارد.

وای مردا تاکید کرد: فرهنگ ناصحیح بزرگ ترها ازدواج را تجملاتی کرده و در راه ازدواج جوانان از طرق مختلف مثل مهریه، مخارج عروسی و جهیزیه سنگ اندازی می‌شود. به نظرم این مساله بیشتر فرهنگی است و باید رفع شود. هر مسیری برای اصلاح به اقدام و هر اقدامی به برنامه احتیاج دارد و ما باید در این راستا برنامه داشته باشیم.

کسی برای  پیشگیری از بارداری دست زوجین را نبسته است

برخی زوجین فرزند بیشتر را کسر شان و مزاحم راحتی می‌دانند

ولی مراد با بیان اینکه بعضا زوجین پس از ازدواج نیز تمایلی به فرزندآوری ندارند و یا به داشتن یک فرزند اکتفا می‌کنند، با تاکید بر ضرورت فراهم کردن شرایط فکری و فرهنگی و اقتصادی لازم برای سلامت باروری زنان و جلوگیری از سقط جنین، ادامه داد: سقط جنین درواقع قتل نفس است چراکه وقتی بچه‌ای شکل می‌گیرد پتانسیل تبدیل شدن به یک انسان کامل را دارد. کسی برای  پیشگیری از بارداری دست زوجین را نبسته است اما زمانی که نطفه بسته می‌شود سقط آن نطفه حق مادر و پدر نیست چراکه آن نطفه انسان مستقلی است که به امانت در وجود مادر است. از طرفی نمی‌توان تاثیر مشکلات فرهنگی و اقتصادی را بر کاهش تمایل به فرزندآوری  نایده گرفت. باید بر روی این مسائل کار کرد و دولت موظف است تسهیلات و شرایط زندگی و خانه‌های ایمن را برای فرزندآوری خانواده‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: در این بین اما مسائل فرهنگی در این کاهش تمایل به فرزندآوری نقش آفرین است. در حال حاضر برخی زوجین یا فرزند ندارند و یا به داشتن یک فرزند اکتفا کرده‌اند چراکه فرزند بیشتر را کسر شان و یا متاسفانه مزاحم راحتی می‌دانند. دولت باید برای سلامت خانواده و سلامت باروری زنان و اصلاحات فرهنگی جهت افزایش فرزندآوری برنامه همه جانبه نگر داشته باشد. اینکه در حال حاضر و با شرایط اجتماعی، اقتصادی فعلی می‌شود در خانه شصت متری دو بچه داشت یا خیر، مساله‌ای است که باید بررسی شود.

برابری جنسیتی کلاه بزرگی بر سر زنان است

این جامعه شناس  در بخش دیگر سخنان خود به اعتیاد زنان به عنوان مانعی در برابر سلامت آنها نیز اشاره کرد و درباره چرایی عادی انگاری سیگار و قلیان در بین زنان تصریح کرد: عادی انگاری آسیب‌های اجتماعی برای زنان از جمله چنین مواردی نظیر اعتیاد که پیش‌تر معضلی عادی در بین مردان تلقی می‌شد؛ از تبعات شعار «برابری جنسیتی» است. برابری جنسیتی نه یک طرفه است و نه انتخابی، پس می توان گفت در جرم و جنایت و خلاف و آسیب هایی هم که قبلا مردانه  تلقی می‌شد زنان نیز جلو آیند. شعار برابری جنسیتی آفت و آسیبی برای زنان است. برابری جنسیتی یعنی مخارج خانه و زندگی هم بین زن و مرد نصف به نصف شود، در حالی که بارداری و فرزند آوری و شیردهی با زنان است و تحمیل مخارج خانه به زن،ظلم به اوست. قرآن می فرماید شیردادن دو سال کامل است و در مدت زمان شیردهی مخارج مادر بچه با پدر بچه است. درواقع برابری جنسیتی کلاه بزرگی بر سر زنان است.

وی تاکید کرد: در کنوانسیون «رفع هرگونه تبعیض علیه زنان» مشخصا می گوید حقوق و مسولیت های برابر درون خانواده، درحالی که قانون ما مخارج خانه را مسولیت مرد می داند. این ظلم و اجحاف در حق زن است که هم باروری و شیردهی و هم مخارج خانه برعهده‌اش باشد. متاسفانه در آسیب‌های اجتماعی نیز برابری جنسیتی مطرح است و این آسیب‌ها تنها به اعتیاد مطعوف نمی‌شود بلکه از زمانی که به شعار برابری جنسیتی از سوی برخی جریانات سیاسی دامن زده شد باید منتظر رشد درگیری زنان با آسیب های اجتماعی می‌بودیم. برابری جنسیتی نه یک طرفه و نه انتخابی است و این یعنی برابری جنسیتی جاده ای یک طرفه نیست و تنها معطوف به حقوق نمی شود بلکه به تکالیف نیز باز می گردد. وقتی ما از برابری صحبت می کنیم باید تکالیف افراد را هم برابر بدانیم. افرادی که تا کنون از برابری جنسیتی صحبت کرده اند تنها از برابری حقوق سخن گفته و از برابری در تکالیف صحبتی نکرده اند. از سوی دیگر برابری جنسیتی انتخابی نیست یعنی افراد نمی توانند انتخاب کنند برابری در حقوق را می خواهند اما در عین حال برابری در تکالیف را نمی خواهند. این دو مورد در برابری جنسیتی همراه یکدیگر اند و آثار سوء آن نیز به همین دلیل است.

مشاور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری  «برابری جنسیتی» را برای زنان «ظالمانه» دانست و تصریح کرد: از دیدگاه اسلام زن و مرد به لحاظ هویت انسانی یگانه و به زبان قرآن نفس واحده هستند. اسلام برابری زن و مرد را مطرح نمی‌کند چراکه برابری به معنای اصل بودن مرد و رساندن زن به مرد است و این در حالی است که  زن و مرد نفس واحده و هویت یگانه انسانی هستند. درون خانواده نقشهای متفاوت بعضی تفاوت ها را ایجاب می کند. البته که درپیشرفت علمی و اجتماعی تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد. اگر بخواهیم جامعه‌ای مطلوب بسازیم باید این جامعه را بر اساس اسناد بالادستی خود تعریف کرده و برایش برنامه داشته باشیم و این برنامه را به برنامه‌های اقدام و عمل و طرح های همه جانبه نگر و بعضا ملی تبدیل کنیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات زنان را کاهش دهیم و به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

مسائل و مشکلات زنان و خانواده تکثیر شده اند

ولی مراد در پایان سخنان خود با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف باید طرح‌ها و برنامه هایمان اجرایی شوند، تاکید کرد: مسائل و مشکلات زنان و خانواده تکثیر شده اند چراکه برنامه‌ای برای اجرا و عملیات وجود نداشته است. برخی جریان‌های سیاسی بیش از اینکه به دنبال رفع مشکل از مسائل زنان باشند؛ به دنبال مساله سازی از موضوعات حاشیه ای با جریان سازی های اجتماعی و با هدف بهره برداری سیاسی بوده اند. این در حالی است که اگر از مسیر صحیح آن جلو می‌رفتند به جواب می‌رسیدند چراکه با جریان سازی هیجانی و فضاسازی اجتماعی مساله‌ای حل نمی‌شود و تنها کار سیاسی و جنگی بین مراکز قدرت شکل می‌گیرد. مسائل و مشکلات زنان تا به حال از این برخوردهای سیاسی صدمه خورده است و برای رفع این آسیب‌ها باید از جریان سازی هیجانی و فضاسازی های بی نتیجه با اهداف سیاسی خودداری کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)