میرنیوز

«ایران»جزو کشورهای با بیشترین میزان تعطیلی؛ مدارس ۵۳ هفته تعطیل بود

«ایران»جزو کشورهای با بیشترین میزان تعطیلی؛ مدارس ۵۳ هفته تعطیل بود 2021-09-15T08:52:12+04:30

رضا کلانتری، سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شواهد پژوهشی و مستندات جهانی درباره مشکلات تداوم تعطیلی مدارس اظهار کرد: نهادهای بین‌المللی مانند یونیسف و یونسکو همواره مخاطرات دور بودن کودکان از مدرسه را هشدار می‌دهند و نسبت به آن حساس هستند.

وی افزود: طبق گزارش یونسکو در مارس ۲۰۲۱ به علت کووید-۱۹ مدارسِ بیش از ۱۶۸ میلیون دانش آموز در سراسر جهان به مدت یک سالِ کامل تعطیل شده اند و در این میان توانایی کودکان در خواندن، نوشتن و ریاضی پایه که به عنوان مهارت های ضروری برای رسیدن به توانمندی آینده کودکان است، به شدت آسیب دیده است.

۱۰۰ میلیون دانش آموز در جهان به پایین ترین سطح یادگیری هم نرسیدند

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیون دانش آموز حتی به پایین‌ترین سطح یادگیری در مهارت خواندن که معادل با ساده‌ترین انتظارات یادگیری در پایه تحصیلی است، نرسیده‌اند اظهار کرد: آمار کودکان خارج از مدرسه و تارکان تحصیل در حال افزایش است. البته اینها تنها بخشی از بُعد یادگیری مهارت های شناختی را شامل می‌شود و تأثیر عدم حضور دانش آموزان در مدرسه پیامدها و ابعاد مختلفی دارد.

کلانتری ادامه داد: وضعیت آموزش در کشور ما هم راستای سایر بخش‌ها و کشورها از این همه گیری جهانی به شدت تأثیر پذیرفته و روندها و نتایج پژوهش ها نشان می‌دهد، فقط ۳۵ درصد دانش آموزان کشور در دوره کرونا در کلاس های آموزش مجازی حضور کافی داشته اند. ضمن اینکه ۳۳ درصد دانش آموزان کمتر از پنج ساعت در هفته در کلاس های مجازی شرکت کرده اند. دسترسی دانش آموزان به ابزار دیجیتال و اینترنت آسان نیز حدود ۶۰ درصد بوده است و از هر چهار دانش آموز، سه نفر معتقدند آموزش های از راه دور نتوانسته است خلأ آموزش حضوری را به طور کامل جبران کند.

از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر احساس می کنند مطالب اندکی از طریق آموزش از راه دور آموخته اند

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه البته این موضوع جهانی است گفت: به عنوان مثال، مطالعه در ۴۶ کشور جهان نشان می‌دهد، از هر ۱۰ نفر هشت نفر احساس می‌کنند که از طریق آموزش راه دور چیز کمی آموخته اند. بنابراین به نظر می‌رسد، تداوم تعطیلی مدارس تهدیدی است برای نسل آینده و ادامه این امر باعث تداوم فقر و نابرابری بین نسلی می‌شود. در این راستا، یونسکو از کشورهایی که برای کم کردن تأثیر تعطیلی مدارس می‌کوشند و به دنبال تطبیق روش های آموزش با شرایط جدید هستند، به ویژه از جوامع آسیب پذیر و محروم حمایت می‌کند.

آموزش مجازی تا چه میزان توانسته است جایگزین آموزش حضوری شود؟

وی چالش‌های آموزش مجازی را نیز برشمرد و در پاسخ به اینکه آموزش مجازی تا چه میزان توانسته است جایگزین آموزش حضوری شود؟ عنوان کرد: آموزش‌های مجازی و آموزش از راه دور چه از طریق فضای مجازی شاد و یا آموزش های تلویزیونی و رادیویی در ماه های اولیه شیوع کرونا و شرایط اضطراری قابل قبول بود اما با توجه به ماهیت این برنامه ها که فقط رسانه های پیام رسان و یا یک-طرفه هستند، در دراز مدت پاسخگوی نیازهای یادگیری دانش آموزان نیستند. با این وجود، هنوز بعد از گذشت یک سال و نیم از این بحران، تغییرات جدی در آموزش فضای مجازی چه از لحاظ سخت افزاری و یا نرم افزاری به وجود نیامده است.

کلانتری تاکید کرد که در این مدت لازم بود کلاس های درس ما به امکانات رایانه ای و لپتاپ مجهز می‌شد و معلم باید در کلاس درس حضور می‌یافت و با استفاده از پلتفرم های آموزش مجازی مناسب، فعالیت‌های یاددهی-یادگیری را هدایت می‌کرد. سرعت پایین اینترنت، مشکل بارگذاری و دانلود، عدم امکان گروه بندی دانش آموزان، عدم امکان تماس تصویری، عدم امکان حضور و غیاب و ثبت سابقه آن، نامناسب بودن برنامه برای دروس عملی و کارگاهی، عدم امکان ارزشیابی صحیح، فقدان بخش آرشیو و هنگ کردن برنامه هایی مانند شاد و  عدم داشتن سواد دیجیتالی معلمان، حضور ناکافی معلمان در کلاس های برخط و تقلیل ساعات آموزش و عدم استقبال برخی از دانش آموزان از سامانه شاد و برنامه های تلویزیونی از جمله چالش های آموزش مجازی است.

میزان تعطیلی مدارس در کشورهای مختلف چقدر است؟

ایران جزو کشورهای با بیشترین میزان تعطیلی؛ مدارس ۵۳ هفته تعطیل بود

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش همچنین با اشاره به میزان تعطیلی مدارس در کشورهای مختلف گفت: طبق آماری که هفته اخیر در سایت یونسکو انتشار یافت، متاسفانه کشور ما جز کشورهایی است که بیشترین تعطیلی مدارس را در زمان همه گیری کرونا داشتند. اگر مقایسه ای داشته باشیم، میزان عدم حضور دانش آموزان در مدارس ایران که ۵۳ هفته است، مشابه کشورهای آمریکای جنوبی و برخی کشورهای آسیایی است. در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و آسیایی وضعیت خیلی بهتری دارند. به عنوان مثال عموماً کشورهای اروپایی کمتر از ۳۰ هفته تعطیلی داشته اند و حتی مدارس کشورهایی مانند روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا حدود ۱۵ هفته تعطیل بوده اند.

وی افزود: از کشورهای همجوار ما ترکیه، عراق و عربستان و حتی کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان، تعطیلات بسیار کمتری نسبت به کشور ما داشتند. البته کشور مالزی با وجود ۴۸ هفته تعطیلی مدارس به لطف آموزش مجازی پیشرفته وضعیت بهتری را تجربه کرده است. کشورهایی مانند چین با ۲۷ هفته، مصر ۱۹ هفته و ژاپن با ۱۱ هفته تعطیلی توانسته اند حق حضور دانش آموزان در مدرسه را بهتر فراهم کنند.

وضعیت بازگشایی مدارس جهان در سال جدید

کلانتری مروری نیز بر  وضعیت بازگشایی مدارس در سال جدید در جهان داشت و گفت: برای بازگشایی جدید، هر کشوری بسته به شرایط،  موقعیت و وضعیت شیوع بیماری سه راهبرد را اتخاذ کرده اند؛ بازگشایی کامل مدارس، نیمه تعطیل و تعطیلی کامل. از کشورهای آمریکایی مانند گرینلند، کانادا، اروگوئه و کلمبیا بازگشایی کامل مدارس را اتخاذ کرده اند. در حالی که کشورهایی مانند آمریکا، برزیل، شیلی، آرژانتین، مکزیک و پرو نیمه تعطیل آموزش را ادامه می‌دهند.

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: کشورهای آفریقایی عموماً در تعطیلات تابستانی هستند و یا بازگشایی مدارس را در دستور کار دارند. در اروپا عموماً مدارس باز است و سیاست حضور دانش آموزان در مدارس به طور جدی پیگیری می‌شود. در آسیا کشورهای ژاپن، اردن، سوریه، یمن، کره شمالی، امارات، ترکمنستان، تاجیکستان، سنگاپور سیاست بازگشایی مدارس را پیگیری می‌کنند و عربستان، پاکستان، هند، تایلند، اندونزی، کره جنوبی، بحرین مدارس به صورت نیمه تعطیل هستند. به نظر می‌رسد مدارس در اروپا از بقیه جاهای دنیا، شرایط حضور فیزیکی دانش آموزان را بهتر فراهم کرده است.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه باید کرد؟ گفت: به عنوان یک پیش فرض ابتدا بایستی زندگی در شرایط کرونایی را قبول کرده و بین انتخاب دوگانه حق سلامتی و حق آموزش گیر نکنیم. این دو موضوع در تضادِ هم نیستند که با انتخاب یکی آن دیگری رفع شود. آنچه متخصصان ویروس‌شناسی مطرح می‌کنند، این است که کرونا تا چند سال آینده حتی با فرض واکسیناسیون های عمومی وجود خواهد داشت و با فرض اینکه تاکنون سویه های متفاوت ویروس جهش یافته است و یا جهش خواهد کرد، ما نمی‌توانیم آموزش های حضوری دانش آموزان را سال ها به تأخیر بیندازیم.

چالش های جدی آموزشی برای دانش آموزان مناطق دوزبانه

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: باید بازگشایی مدارس به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. همانطور که عرض کردم، متاسفانه ۵۳ هفته دانش آموزان ما در مدرسه حضور نداشتند و حدود یک سوم دانش آموزان در طول هفته آموزش معنی داری نداشته‌اند که عموماً در مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم هستند. از طرفی آموزش مجازی برای دانش آموزان اول و دوم ابتدایی به ویژه در مناطق دوزبانه با چالش جدی روبرست.

وی با بیان اینکه در مدارس مرزی و عشایری مناطق دوزبانه عمدتاً منبع فراگیری زبان فارسی، حضور در کلاس درس و تعامل با معلم، همسان و بسته های یادگیری و بازی است که متاسفانه این فرصت از این کودکان گرفته شده است عنوان کرد: تفاوت‌های بسیار مهمی بین مناطق دوزبانه و عشایری از نظر اجرای فرایندهای آموزشی وجود دارد و بی توجهی به این تفاوت ها و در نظر نگرفتن متغیرهای مؤثر، سبب نقصان در اجرای بهینه امر آموزش خواهد شد.

بازگشایی مدارس را تا آبان به تاخیر نیندازیم

کلانتری افزود: پیشنهاد ما این است که مدارس روستایی و عشایری و مرزی به ویژه کلاس های دوره اول ابتدایی از هفته دوم مهرماه به صورت اقتضایی بازگشایی شود و دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس حضور یابند تا ارتباط و روبروشدن اولیه دانش آموز-معلم شکل بگیرد. این کار را تا آبان ماه به تأخیر نیندازیم. ساختار مدیریت مدارس را منعطف ببینیم، از تمرکزگرایی بپرهیزیم و به مناطق و مدیران مدارس اختیارات لازم را بدهیم تا به صورت اقتضایی حضور فیزیکی دانش آموزان را در این مناطق از هفته دوم مهرماه فراهم سازند. برای اینکه با توجه به افت دما و سرد شدن هوا در آبان ماه به ویژه در استان های غربی و شمال غربی کشور و آغاز سرماخوردگی های فصلی به خصوص در کودکان و همچنین احتمال شروع پیک ششم کرونا، شائبه تأثیر بازگشایی مدارس در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر خواهد شد و عملاً مدارس را به تعطیلی خواهد کشاند.

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پایان از رسانه‌ها خواست که با استفاده از تکنیک های هنری نسبت به بازگشایی مدارس و اقناع افکار عمومی حساس باشند و نهایت تلاش خود را کنند در غیراین صورت، سلامت روحی و کیفیت تحصیلی کودکان آسیب می‌بیند، فرصت‌های یادگیری از دست خواهد رفت و لذا در سال‌های آینده در آزمون های بین المللی در مقایسه با سایر کشورها وضع بدتری خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)