میرنیوز

ماجرای جابه جایی چمدانی با ۱۷ میلیون دلار از بیمارستان دوبی به عمان

ماجرای جابه جایی چمدانی با ۱۷ میلیون دلار از بیمارستان دوبی به عمان 2021-07-14T14:38:06+04:30

به گزارش ایسنا، کریم همتی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد به تشریح برخی از اقدامات این جمعیت پرداخت و به برخی از حواشی پیرامون این جمعیت نیز پاسخ داد.

اسکان آوارگان و پناهجویان افغانستان در همان نقطه صفر مرزی انجام می شود

وی درباره وضعیت پیش آمده در کشور افغانستان و ساماندهی آوارگان و پناهجویان گفت: در این زمینه هماهنگی های خوبی انجام شده و تصمیم بر این شد تا اسکان آوارگان و پناهجویان در همان نقطه صفر مرزی انجام شود. البته تاکنون موردی از حضور این افراد در کشور را نداشتیم.

وی با بیان اینکه ۴۵ موسسه بین المللی و داخلی نیز در این زمینه با جمعیت هلال احمر همکاری خواهند کرد، گفت: امیدواریم که مجموع این اقدامات منجر به حل مشکل آوارگان و پناهجویان شود.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ضرورت واکسیناسیون تمام انسان ها اعم از اتباع در کشور گفت: بنده معتقدم  واکسیناسیون افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم موثر بوده و در کاهش چرخه انتقال کرونا اثر مثبت خواهد داشت. همان طور که بسیاری از هم وطنان ما در اروپا، آفریقا و... اقدام به تزریق واکسن می کنند ما نیز نمی توانیم بگوییم که واکسن صرفا باید به افراد خاص یا ایرانیان تزریق شود. البته ما تمام آنچه که از واکسن کرونا وارد کرده ایم را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و آن ها تصمیم گیری می کنند اما اقداماتی نیز با نهادهای بین المللی انجام شده تا سهمیه ای برای واکسن کرونای پناهجویان در کشور اختصاص بیابد.

مطالبات هلال احمر از ابراهیم رئیسی

همتی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره مطالبات جمعیت هلال احمر از رئیس جمهور منتخب و دولت آینده گفت: طبق اساسنامه رئیس جمعیت هلال احمر برای یک دوره چهار ساله انتخاب می شود و برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده نیز در همین راستا انجام خواهد شد اما واقعیت این است که رئیس جمعیت هلال احمر نزدیک ترین ارتباط را با رئیس جمهور دارد و باید هماهنگی خوبی میان این دو برقرار باشد. اگر رئیس جمهور و رئیس جمعیت با یکدیگر همراه و هماهنگ نباشند بسیاری از مسائل و مشکلات به خصوص در حوزه محل درآمدهای جمعیت هلال احمر حل و فصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز ما هیچ درخواست شخصی از رئیس جمهور منتخب نداریم و اگر تصمیم ایشان بر این باشد که با ما کار نکنند ما آماده ایم تا مسئولیت را به مدیر بعدی واگذار کنیم اما تا ساعت آخر مسئولیت مان در مسیری که برای مبارزه با فساد و ارتقاء و تقویت سرمایه اجتماعی این جمعیت داشتیم حرکت خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: اما یکسری مطالبات و درخواست ها از دولت سیزدهم وجود دارد که این ها یک درخواست عمومی است و شخصی نیست. ما موجودی ۲۰ درصدی انبارهای هلال احمر را به بالای ۵۰ درصد رساندیم که امیدوارم این روند در دولت آینده ادامه داشته باشد، چرا که همچنان کمبودها و کسری هایی در این زمینه وجود دارد.

خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان هلال احمر تا پایان ۱۴۰۱ ادامه دارد

همتی ادامه داد: همچنین روند خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان هلال احمر که شامل خودروهای کمک دار و تجهیزات می شود تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و من امیدوارم که در دولت آینده این روند نیز ادامه داشته باشد تا ما بتوانیم امکانات جمعیت هلال احمر به خصوص در حوزه امداد و نجات را به روزرسانی و تجهیز کنیم.

وی از ۳۰۰ برابر شدن بودجه حمایتی جمعیت هلال احمر نیز خبر داد و به ایسنا گفت: با پیگیری های ما بودجه حمایتی جمعیت هلال احمر ۳۰۰ برابر شده و از ۱۰ میلیارد در سال به ۳۱۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. در واقع این عدد می تواند در حمایت بسیاری از اقشار در معرض آسیب موثر باشد. درخواست دیگر ما از دولت آینده این است که این روند را ادامه دهد.

همتی بر ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر و افزایش اعتماد عمومی به این نهاد نیز تأکید کرد و گفت: ان شاءالله این روند نیز ادامه داشته و در ادامه تقویت نیز شود.

وی به منابع درآمدی جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: مثلا شرکت های هواپیمایی می بایست یک درصد از معادل فروش خود را به جمعیت هلال احمر واگذار کنند یا موارد دیگر که این ها با پیگیری رئیس جمهور تسریع می شود و من امیدوارم و این را می خواهم که رئیس جمهور آینده به این موارد توجه کند. رئیس جمهور می تواند هلال احمر را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

همتی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون دیداری میان جمعیت هلال احمر با رئیس جمهور منتخب انجام شده یا خیر، گفت: ما تاکنون دیداری نداشتیم. البته به زودی دیداری برگزار خواهیم کرد که گزارش های مربوطه و نقطه نظرات ما را نیز به طور مستقیم با آقای رئیسی مطرح خواهیم کرد.

بدهی ۲۰۷ میلیارد تومانی یک شرکت هواپیمایی به هلال احمر

همتی با بیان اینکه یک درصد از فروش بلیت هواپیما براساس قانون باید به جمعیت هلال احمر اختصاص پیدا کند، گفت: تنها در یک مورد و در مورد یکی از شرکت های هواپیمایی این شرکت ۲۰۷ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر بدهی دارد که ما در شکایتی که انجام دادیم بنا شد این بدهی به هلال احمر پرداخت شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره واردات داروهای خاص نیز گفت: در مورد واردات دارو پول هایی که در اختیار ما قرار گرفته برای تأمین این اقلام تا دو سه ماه آینده کافی است و پیش بینی های لازم در این خصوص انجام شده است.

وی در مورد ساماندهی افرادی که قصد خروج از کشور برای تزریق واکسن را به ویژه در ارمنستان دارند، گفت: در این زمینه ما در مرزها ساماندهی هایی انجام دادیم اما اگر منظور این است که برای این افراد واکسن به داخل کشور آورده شود ما نمی توانیم به دو شکل واکسن وارد کنیم و ارزی که در این زمینه به ما تعلق می گیرد مختص واردات واکسن و قرار دادن آن در اختیار وزارت بهداشت است کما اینکه برخی از کشورها نیز به ما گفتند که ما مبلغی را به شما می دهیم و شما برایمان فلان قدر واکسن بیاورید تا به کارکنان مان تزریق کنیم اما ما این اجازه را نداشتیم و هر آنچه که وارد می کنیم باید در اختیار دولت قرار بگیرد.

همتی با اشاره به برخی از حواشی تزریق واکسن نیز گفت: ما الان نیز شاهد آن هستیم که در برخی از نقاط تهران با قیمت بالا واکسنی به افراد تزریق می شود که معلوم نیست واکسن است یا آب مقطر و کسی از ماهیت آن خبر ندارد. از این رو توصیه ما به تمام مردم این است که واکسن های معتبر را که وزارت بهداشت نیز آن را تأیید کرده خریداری کنند.

بیش از ۹۰ درصد واکسن های کرونا را هلال احمر وارد کرده است

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسشی پیرامون واردات واکسن کرونا نیز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن را به ما داده است. در حال حاضر نیز ما ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا را وارد کرده و به عبارت دیگر جمعیت هلال احمر ۹۰ درصد از واکسن های وارداتی را به تنهایی وارد کرده است.

وی افزود: همچنین طی رایزنی ها و هماهنگی هایی که انجام شده طی چهار هفته آتی نیز محموله های دیگری از واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد.

همتی همچنین از مشارکت جمعیت هلال احمر در مراحل واکسیناسیون خبر داد و گفت: همان طور که تسریع در تأمین واکسن امر مهمی است تسریع در واکسیناسیون نیز امر مهمی است . از این رو ما ظرفیت تأمین ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون حجاج را در کشور در این مسیر در اختیار قرار داریم و همچنین در مجموع بیش از ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون را در سراسر کشور برای انجام واکسیناسیون در اختیار دادیم که می توانیم در صورت نیاز ستاد ملی مقابله با کرونا این مراکز را در اختیار این ستاد قرار دهیم کما اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از این مراکز تشکیل شده است. به عنوان مثال دانشگاه شهید بهشتی در چند نقطه از جمله تهرانپارس محل هایی را از جمعیت هلال احمر برای انجام واکسیناسیون گرفته است.

آمادگی کامل جمعیت هلال احمر برای اربعین

همتی درباره برگزاری مناسک اربعین نیز گفت: ما آمادگی لازم را داریم که به هر تعداد و به هر شکلی که کشور عراق بخواهد و ظرفیت داشته باشد در طرح راهپیمایی اربعین مشارکت کنیم.

وی از فعال سازی اردوگاه های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز خبر داد و گفت: بسیاری از این اردوگاه ها که دارای فضای آموزشی، تفریحی و ورزشی برای جوانان هستند در سراسر کشور آماده شده است.

راه اندازی بیمارستان هلال احمر در کابل و نجف

رئیس جمعیت هلال احمرهمچنین به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر بیمارستان دوبی، جمعیت هلال احمر در مجموع ۳۰۰ مرکز در خارج از کشور دارد که متأسفانه بسیاری از این مراکز سال ها فعال نبوده و حتی بعضا فاقد رئیس بودند که ما تمام این ها را ساماندهی کردیم.

همتی از راه اندازی مرکز درمانی کابل و نجف از سوی جمعیت هلال احمر نیز خبر داد و گفت: مرکز کابل پس از پایدار شدن شرایط به بهره برداری خواهد رسید و مرکز نجف نیز که چندین برابر بیمارستان دوبی ارزش مادی و معنوی دارد راه اندازی شده و تیم های اولیه نیز در آن مستقر می شود و به زودی با توجه به اشتراکات دو کشور این مرکز به عنوان آبروی نظام به طور رسمی راه اندازی خواهد شد.

وی هدف جمعیت هلال احمر از ایجاد مراکز درمانی در خارج از کشور گفت: هدف از ایجاد این مراکز ارائه خدمات انسان دوستانه است و در بسیاری از موارد تعرفه های دریافتی در این مراکز حتی از تعرفه های کشور میزبان نیز کمتر است.

تفاهم نامه هلال احمر و دانشگاه آزاد برای بهره گیری از بیمارستان های کابل و دوبی

همتی از تفاهم نامه میان جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاد اسلامی نیز خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه که به زودی منعقد خواهد شد از بیمارستان های دوبی و کابل به عنوان یک فضای عمومی آموزشی نیز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت برخی از شرکت های تابع جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر شرکت های متعددی دارد که برخی از آن ها در گذشته حاشیه هایی را نیز برای این جمعیت به دنبال داشتند. متأسفانه برخی از این شرکت ها حتی تا پنج سال نیز هیأت مدیره ای نداشتند و اصلا جلسات هیأت مدیره آن تشکیل نمی شد که در دوره ما این موارد نیز ساماندهی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شرکت نساجی هلال را یکی از این شرکت ها برشمرد و گفت: امروز با اقداماتی که انجام دادیم این شرکت به همراه شرکت سوهادو ظرفیت و آمادگی ورود به بورس را دارد. تنها در سال ۹۹ شرکت نساجی هلال بیش از ۵۵ هزار چادر تیپ ۳ تولید کرد. تولید بیش از ۹۰ هزار تخته پتو که طرف معامله اکثر آن هلال احمر و دستگاه های نظامی بود از دیگر اقدامات این شرکت است.

همتی همچنین از قرارداد این شرکت با کمیساریای عالی پناهندگان نیز خبر داد و گفت: طی قراردادی ۳۰۰ میلیاردی، ۶۵۰۰ تخته پتو و چادر تولید شده و در اختیار این کمیساریا قرار خواهد گرفت. همچنین این شرکت بعد از اختلافی ۱۵ ساله موفق شد تا ۱۵ سوله بزرگ را از شهرداری گرفته و به جمع انبارهای خود اضافه کند. خوشبختانه شرکت نساجی هلال از تولید نخ تا تولید پتو و چادر را تماما خودش انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود که محموله ای از واکسن از سوی هلال احمر وارد شده اما سرنوشت آن مشخص نیست، گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. تنها در همان ابتدای تولید واکسن بنا بود که ۱۵۰ هزار دُز واکسن فایزر با کمک خیرین و از سوی جمعیت هلال احمر وارد کشور شود که آن هم منتفی شد. بعد از آن کمکی از سوی خیرین برای تهیه واکسن انجام نشده که البته کمک هایی از سوی فدراسیون بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ داشتیم اما این طور نبوده که محموله ای وارد شده که مشخص نباشد. همان طور که گفته شد بیش از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن از سوی هلال احمر وارد کشور شده که جزئیات آن به شکل شفاف موجود است.

وعده کمیساریای عالی پناهندگان برای تهیه واکسن ۲۰۰ هزار نفر از پناهجویان در کشور

وی درباره واکسیناسیون پناهندگان نیز گفت: کمیساریای عالی پناهندگان برای تهیه واکسن ۲۰۰ هزار نفر از پناهجویان در کشورمان قول های مساعدی داده که البته تاکنون مبلغ این واکسن ها تأمین نشده که در صورت تأمین ما این موارد را دریافت و برای پناهندگان و پناهجویان تزریق خواهیم کرد.

وی درباره منابع تأمین مالی واردات واکسن کرونا نیز گفت: منابع واردات واکسن دولت و بانک مرکزی هستند و در این زمینه خیرین نیز کمکی به جمعیت هلال احمر نداشتند.

همتی با تأکید بر اینکه اولویت ما وارد کردن واکسن و در اختیار قرار دادن آن برای هم وطنان است، گفت: در این زمینه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و در عین حال امیدواریم که روند تولید واکسن های داخل نیز با موفقیت انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به برخی حواشی مطرح شده پیرامون این جمعیت و شایعه سفر و اقامتش در دوبی پرداخت و گفت: جایگاه یک کار حرفه ای اقتضاء می کند که حتما در رابطه با صحت یک موضوع از افراد مطلع سوالاتی مطرح شود اما متاسفانه در مورد خبری که پیرامون بنده منتشر شد این اخلاق رعایت نشد. البته ایرادی ندارد اگر بخواهید هر چه قدر که خواستید همتی را بزنید اما از جایگاه جمعیت هلال احمر که با ایثارگری هزاران نفر از پرسنل و امدادگران به دست آمده، چنین کاری را انجام ندهید.

وی درباره صحت ماجرای مطرح شده از مهاجرتش به کشور امارات و جزیره دوبی گفت: همانطور که می دانید و بارها نیز مطرح شده جمعیت هلال احمر از سالهای پیش از انقلاب و نزدیک به ۵۰ سال است که بیمارستانی را در دوبی افتتاح کرد. این بیمارستان ۷۳۴ پرسنل دارد که تنها ۴ نفر آن از ایران به آنجا مامور شده اند  و مابقی یا مقیم آنجا هستند یا از اتباع کشورهای دیگرند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در گذشته هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت گفت: رئیس جمعیت هلال احمر وظیفه رسیدگی و سرکشی به این بیمارستان ها را دارد و ما آمار داریم که در دوره های گذشته ۱۰۶ نفر از مدیران یا عوامل جمعیت هلال احمر به دوبی رفتند طبق گزارشی که به طور شفاف در اختیارمن است حتی نفرات آن به طور شفاف مشخص است رئیس جمعیت در سال ۸۹ تا ۹۲ ویزای اقامتی دوبی را گرفتند. از سال ۹۲ تا ۹۳ ویزای اقامت و کار صادر شده و از سال ۹۳ تا ۹۶ نیز ویزای اقامت و پس از پایان دوره مسئولیت ویزای کار برای روسای وقت جمعیت هلال احمر صادر شده است.

رئیسی که پیش از من در جمعیت هلال احمر حضور داشت ویزای اقامتی نداشت اما در ۵ مورد سه ماهه برای سفر به دوبی ویزا اخذ شده که البته مدت سه ماهه مدت ویزا بوده و نشان دهنده زمان اقامت نیست.

همتی ادامه داد: زمانی که بنده وارد جمعیت هلال احمر شدم طبق وظیفه ای که بر عهده داشتم  لازم بود که از این بیمارستان نیز بازدید کنم . در واقع ویزا نیز برای جایگاه حقوقی رئیس جمعیت هلال احمر صادر می شود و به جز موردی که از سال ۹۳ تا ۹۶ ویزای حقوقی دریافت کرده و پس از آن شخصا درخواست ویزای کار داده است، هیچ یک از روسای جمعیت هلال احمر ویزای شخصی دریافت نکرده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: زمانی که ماآمدیم و در تاریخ میلادی ۲۰۲۰.۰۷.۰۶ یک ماموریت دو روزه و برای سرکشی از این بیمارستان به دوبی رفتم چرا که همان طور که گفتم بیمارستان وضعیت مالی مناسبی نداشت و بدهی بالایی را برجای گذاشته بود. ما این ویزا را گرفتیم و از این بیمارستان بازدید کردیم. اخیرا هم دوباره ویزایی برای بازدید به ما دادند که من نرفتم. چون زمان تغییر دولت بود و البته با این فضا سازی ها و حاشیه هایی که درست کردند نیز کارهای بانکی ما معطل شد و به بیت المال ضرر زد. این ماجرایی بود که تحت عنوان اقامت بنده در دوبی مطرح کردند. این کارها درست نیست من اگر می خواستم به کشور دیگر بروم چرا باید به دوبی برم به عنوان یک استاد دانشگاه حتما مقصد های دیگری را می توان انتخاب کنم . بنابراین می خواهم که دست از چنین کارهایی بردارند.

همتی اضافه کرد: همچنین به ماگفتند که استخدام قومیتی در هلال احمر شده است و از دو نفر به نام اختصاری م – م یاد کردند. یکی از این افراد که اصلا ساکن گلپایگان بود و نمی دانم ارتباط قومی اش با منی که  اصالتا اهل ابادان هستم چیست؟ نفر دیگر نیز به عنوان بازرس و فرد مورد اعتماد من انتخاب شده بود که تا پایان اسفندماه در این مرکز مامور است. گفتند ایشان باجناق من است اما باید بگویم که بله این نسبت فامیلی برقرار است اما این فرد بیش از ۲۴ سال در جمعیت هلال احمر سابقه کار دارد و من فردی را که اعتماد کامل به او داشتم به عنوان بازرس منصوب کردم.

همتی از برخی اظهارات پیرامون استخدام های قومی نیز انتقاد کرد و گفت: ۱۷ استان لر نشین داریم  که هنگام استفاده از نیروهای متخصص که می رسد انگار یک استان شده و همه می گویند که لرها را منصوب کرده این طور نیست و همان طور که از سمنان ، اصفهان، و .... افراد منصوب می شوند می توانند با توجه به شایستگی که دارند از استانهای لر نشین هم منصوب شوند.

جابجایی چمدانی با ۱۷ میلیون دلار از بیمارستان دوبی

همتی با بیان این که ما افتخارمان مبارزه با فساد است گفت: نمی دانم چطور هنگام خبر سازی ها این مبارزه وسیع با فساد را ندیدند. ما بیمارستان دوبی را از بدهی ۲۴۰ میلیون درهمی یا به عبارت دیگر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی خارج کردیم و به سود دهی رساندیم. به جای آن که مانند دوره‌های قبل ۱۵۰ نفر را از ایران به این مرکز بفرستیم تنها ۳ نفر را فرستادیم و از نیروهای مقیم و بومی استفاده کردیم اما این طور حاشیه سازی می کنند . در همین دوره های قبل و در سال ۹۶ ، ۱۷ میلیون دلار را با چمدان از بیمارستان ایرانیان دوبی خارج کرده و به عمان بردند. هیچ کس هم موضوع را پیگیری نکرد اما ما که آمدیم پای آن ایستادیم و جلوی این فساد را گرفتیم و امروز روند رسیدگی به این تخلف در دستگاه قضایی در حال انجام است.
وی ادامه داد: در این دوره خوشبختانه اتفاق مبارکی افتاد و ۱۵ جلد گزارش حسابرسی از جمعیت هلال احمر انجام شد.
وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ بار برخی از مدیران این جمعیت به دوبی سفر کردند در همان دوره ها قصد داشتند بیمارستان ایرانیان دوبی را به بخش خصوصی بفروشند که من جلوی آن را گرفتم.
همتی تاکید کرد: اگر می خواهید در هنگام تغییر دولت ها افراد را بزنید عیبی ندارد. همتی را تخریب کنید اما به خاطر همتی جمعیت هلال احمر و سرمایه اجتماعب عظیم آن را تخریب نکنید. همه ما می رویم اما باید هلال احمر را حفظ کنیم.

وی درباره سرانجام پرونده ۱۷ میلیون دلاری سال ۹۶ نیز گفت: این موضوع در دادسرای مفاسد اقتصادی قطعی شده و بررسی شده تا مشخص شود چطور برخی تمام گیت ها را رد کردند و از یک کشور به کشور دیگر رفتند و هیچ اتفاقی برایشان رخ نداده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)