میرنیوز
محمدرضا مرشد دوست در گفت و گو با ایسنا در باره چند راهکاری که دنیا برای کاهش تصادفات جاده ای انجام داده است، اظهار کرد: در مثلث تصادفات با عوامل انسان، ماشین و جاده رو به رو هستیم.
وی با اشاره به نقش انسان در وقوع تصادفات جاده ای و کاهش آن گفت: دنیا اقداماتی را برای کاهش تصادفات جاده ای انجام می دهد. یکی از این اقدامات این است که با همکاری افرادی که بر اثر تصادفات دچار آسیب نخاعی شدند در خصوص کاهش تصادفات جاده ای دست به فرهنگ سازی زده است، به طوری که افراد آسیب دیده مربی حوزه تصادفات شدند و سایر شهروندان را آموزش می دهند.
این کارشناس ایمنی افزود: طی این آموزش ها علاوه بر اینکه مربیان علت تصادف خود را شرح می دهند، سایر بحث های مرتبط با ایمنی را مطرح می کنند که شنیده شدن این موارد از زبان قربانیان حوادث رانندگی برای افراد تاثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: باید از افرادی که بر اثر تصادفات رانندگی دچار آسیب شدند کمک گرفت. این اتفاق به توانمند سازی افراد آسیب دیده نیز کمک می کند.
این کارشناس ایمنی با بیان اینکه این مربیان می توانند زبان گویای نیروهای امدادی باشند، گفت: این افراد می توانند مربیانی باشند که با استفاده از تجربه خود به کاهش تصادفات جاده ای کمک کنند.
وی اظهار کرد: همچنین دنیا برای فرهنگ سازی در خصوص کاهش تصادفات جاده ای از سلبریتی ها، مربیان موتورسواری و اتومبیلرانی و پلیس کمک گرفته است.
مرشد دوست ادامه داد: این افراد نیز می توانند زبان گویای سازمان های امدادی باشند. سازمان های امدادی تعداد اندکی مربی دارند، اما این افراد با فراگیری آموزه هایی درباره تصادفات می توانند آن را به حامعه منتقل کنند.
این کارشناس ایمنی در خصوص نقش مربیان موتورسواری و اتومبیلرانی درباره آموزش نکات ایمنی گفت: این افراد می توانند عواملی که باعث وقوع تصادفات می شود را به صورت اولویت بندی شده به سایر افراد منتقل کنند.
وی تاکید کرد: باید به افراد آموزش داد که اگر تصادفی اتفاق می افتد به چه صورت امدادرسانی های اولیه را بلد باشند. زمانی که در شهرها تصادفی اتفاق می افتد بالاخره نیروهای امدادی به محل می رسند، اما آیا این موضوع در جاده ها نیز امکانپذیر است؟ در جاده ها به دلیل مسافتی که میان فردی که تصادف کرده و نیروی امدادی وجود دارد، نیروها دیرتر به محل می رسند، پس باید برخی نکات اولیه ای که ضروری است در لحظات اولیه تصادفات انجام شود را مردم آموزش ببینند. خود امدادی و دیگر امدادی از سوی رانندگان و سرنشینان بسیار مهم است که در دنیا به آن توجه شده اما ما از آن غافل هستیم.
این کارشناس ایمنی گفت: همچنین در دنیا رانندگان حمل و نقل عمومی دوره های امدادی را می گذرانند. از آن جایی که این افراد در جاده ها تردد می کنند خوشان امدادگرانی محسوب می شوند که به صورت تمام مدت در جاده ها تردد می کنند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳