میرنیوز

استقبال از درخواست تاسیس موزه های علوم و فنون/باز بودن هتل ها به مهار کرونا کمک می کند

استقبال از درخواست تاسیس موزه های علوم و فنون/باز بودن هتل ها به مهار کرونا کمک می کند 2021-03-07T12:02:43+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته آموزش و پرورش که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص این جلسه و تفاهم ها و همچنین سفرهای نوروزی و ممنوعیت ها مطالبی را در جمع خبرنگاران صدا و سیما مطرح کرد.

علی اصغر مونسان ادامه داد: در جلسه امروز موضوعاتی مطرح شد که بیش از آن چیزی بود که ما برای فصل مشترک با آموزش و پرورش گمان می‌کردیم وجود دارد. همان طور که گفته شد میراث فرهنگی و حفاظت از میراث فرهنگی دستاوردهای انسان‌هایی است که در طول تاریخ برای کشور این افتخارات را آفریدند و همه این انسان‌ها تربیت یافته مرکز آموزش و تربیت کشور در طول تاریخ بوده اند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه بنیادین هم در تولید دانش و هم تربیت انسان‌ها بوده و هست و امروز هم ما داریم پاسداشت می‌کنیم از دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش و انسان‌هایی که به کشور کمک می‌کنیم.

تشویق به بازدید دانش آموزان از موزه ها

وی ادامه داد: در بخش میراث فرهنگی ما موزه‌ها را داریم که در همه جای دنیا دانش آموزان کشورها بازدید می‌کنند، چراکه موزه‌ها روایتگر تاریخ کشورها و دستاوردهای آن کشورهاست و ارائه این تاریخ و دستاورد به دانش آموزان باعث ایجاد تعلق در بچه‌ها می‌شود و همین که آنها هویت خود را بهتر بشناسند. در این بخش ما می‌توانیم در خدمت آموزش و پرورش باشیم. در حال حاضر گروه‌های دانش آموزی از موزه‌ها بازدید دارند اما این حجم بازدید می‌تواند بسیار بیشتر از چیزی باشد که در حال حاضر شاهد هستیم. من خواهش کردم از آقای وزیر که به صورت یک دستورالعمل یا ابلاغ بازدید چند باره دانش آموزان از موزه‌ها در طول سال تحصیلی به مناطق آموزشی اعلام شود.

پیشنهاد ایجاد موزه های علوم و فنون

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: همچنین در این جلسه مدیران کل آموزش و پرورش پیشنهاد ایجاد موزه‌های علوم و فنون را داشتند که مورد بسیار درستی است و در همه جای دنیا نیز این موزه‌ها وجود دارد و روایتگر تاریخ علم و فنون در کشورها هستند و هم به صورت کارگاه‌های آموزشی ایفای نقش می‌کنند. بنابراین این موضوع مورد حمایت ما است و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

مونسان افزود: موضوع دیگری که بحث شد تربیت نیروی انسانی مورد نیاز میراث فرهنگی است به ویژه در بخش‌های حرفه ای. هم در بخش مرمت بناهای تاریخی و هم در بخش گردشگری. ما می‌دانیم که عموم کارهای مرمت بناهای تاریخی را افراد در سطح کارشناسی ارشد به بالا انجام می‌دهند و همچنین استادکارانی که به صورت تجربی فعالیت می‌کنند. در اینجا هنرستان‌ها می‌توانند به تربیت نیروی مورد نیاز ما در بخش‌های ذیل کارشناسی عمل کنند تا جایگزین نیروهای تجربی شوند که سنی از آنها گذشته و نگرانی ما را از دست دادن توان آنها شامل می‌شود و باید بتوانیم برای آینده نیروهای استادکار تربیت کنیم. هنرستان‌های صنایع دستی یکی از موضوعات بسیار مهم برای ما است و آموزش و پرورش می‌تواند به تربیت نیروی ماهر در این بخش کمک کند، چرا که بسیار به اشتغال در کشور نیز کمک خواهد کرد. فارغ التحصیلان این بخش می‌توانند بازار بسیار خوبی را داشته باشند. ما در وزارتخانه مان در این حوزه آموزش‌های مقطعی را انجام می‌دهیم اما خیلی خوب است که این آموزش به صورت برنامه ریزی شده توسط وزارتخانه‌ای که مهارت این کار را دارد، صورت بگیرد.

تبدیل مدارس ماندگار به موزه هایی برای کمک به گردشگری

وی در ادامه با اشاره به فصل مشترک فعالیت‌های آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی در حوزه گردشگری نیز گفت: آموزش و پرورش اماکن زیادی را در اختیار دارد که برخی از این اماکن مدارسی هستند که تاریخی بوده و هم می‌توانند به صورت موزه به گردشگری کمک کنند و حتی می‌توانند اقامتگاه‌هایی را تشکیل دهند و جاهایی که ما کمبود اقامتگاه داریم، به کمک ما بیایند، خصوصاً مدارسی که خیلی فعال نیستند. آن مدارس می‌توانند به اقامتگاه‌های موقت تبدیل شوند. از سوی دیگر آموزش و پرورش برای تربیت نیروهای ماهر فعال در حوزه گردشگری نیز به ما کمک کند. ما بسیار در این حوزه نیاز به آموزش داریم. صنعت گردشگری در کشور ما بسیار جوان محسوب می‌شود و نیاز به تربیت نیرو در آن محسوس است. در نهایت مقرر شد همه این موضوعات به صورت یک تفاهم نامه مشترک بین دو وزارتخانه تدوین وعملیاتی و برای اجرا به همه استان‌ها ابلاغ شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه در پاسخ به این پرسش که بیشتر بازدیدها از موزه‌ها توسط مدارس غیردولتی صورت می‌گیرد، شاید به دلیل اینکه هزینه‌هایی برای مدارس دولتی به همراه دارد، آیا در این زمینه و بازدید رایگان برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما برای همه گروه‌های دانش آموزی هم تخفیف داریم و هم بازدیدهای رایگان و از این باب هیچ مشکلی وجود ندارد و کاملاً امکانات ما در اختیار عزیزان هست تا دانش آموزان بتوانند از موزه‌ها بازدید داشته باشند. هیچ هزینه‌ای وجود ندارد، مگر هزینه حمل و نقل، وگرنه همین جا اعلام می‌کنم که بازدید از اماکن ما برای دانش آموزان کاملاً رایگان است.

امیدواریم تعطیلات زمستانی تا پایان دولت به تصویب برسد

مونسان در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص موضوع تعطیلات زمستانی که چند سالی از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد و مسکوت ماند نیز بیان کرد: این موضوع تعطیلات زمستانی کمی پیچیده و فراگیر مطرح شده بود و شامل کارمندان دولت هم می‌شد. برای همین گرفتاری‌هایی داشت و گیر کرده بود. ما از دو سال گذشته با همکارانمان در آموزش و پرورش صحبت‌هایی را داشتیم و موافقت‌های ضمنی را هم کسب کردیم اما هر زمان که جلو رفتیم به دلایلی به نتیجه نرسیدیم و نهایی نشد. طرحی که الان مدنظر داریم این است که حدود یک هفته تعطیلی مدارس را در نیمه دوم سال داشته باشیم. مواهب این موضوع برای کشور بسیار زیاد است و یک اقتصاد بزرگی را تشکیل می‌دهد و گردش مالی برای کشور ایجاد می‌کند. همچنین باعث نشاط اجتماعی فراوانی برای دانش آموزان و خانواده‌ها خواهد شد. دقیقاً هم این ایام در زمانی است که معمولاً مدارس به دلایل مختلف مثل آلودگی هوا این تعطیلات را دارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیگفت: هدف ما این است که این تعطیلات که به صورت اتفاقی به دلیلی مثل آلودگی هوا رخ می‌دهد را برنامه ریزی شده داشته باشیم تا بتوانیم مواهبی را از آن به دست بیاوریم و گردشگری کشور، صنوف، ناوگان هوایی و ریلی می‌توانند از آن بهره مند شوند. برای دانش آموزان و خانواده‌ها نیز نشاط رخ می‌دهد. از سوی دیگر یکی از مزیت‌های این اقدام این است که بسیار از تصادفات جاده‌ای که در ایام نوروز رخ می‌دهد جلوگیری می‌کند، چرا که در این صورت خانواده‌ها می‌دانند که تعطیلات دیگری هم در طول سال وجود دارد و این میزان سفر برای نوروز نمی‌ماند. از آقای حاجی میرزایی این تقاضا را کردیم که روی آن کار کنیم و هر موضوعی هم که در این مورد مدنظر آموزش و پرورش است را لحاظ کنیم تا به نتیجه برسیم. حتی این موضوع به کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ هم کمک می‌کند. امیدواریم تا قبل از پایان دولت این مسئله تعطیلات زمستانی نهایی و تصویب شود.

متاسفم از این میزان حرف های پراکنده درباره سفرهای نوروزی

مونسان در ادامه در خصوص اینکه این روزها اخبار ضد و نقیضی در خصوص سفرهای نوروزی شنیده می‌شود و به سردرگمی منجر شده است، بیان کرد: من هم متأسفم از این میزان حرف‌های پراکنده‌ای که وجود دارد. ما همیشه محور اقداماتمان تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و خواهد بود. آنچه این ستاد تصمیم بگیرد، محور عملکرد ما خواهد بود. آنچه تابحال ما گفته‌ایم، دقیقاً آن چیزی بوده که در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا و نهایتاً در خود ستاد به تصویب رسیده است. حرف‌هایی که در همان جلسات زدیم و تائید شده را بیان کرده‌ایم. اینکه بلافاصله پس از جلسات، حرف‌های دیگری گفته می‌شود، به نظرم مطلوب نیست.

هتل ها در پیشگیری از شیوع کرونا نقش دارند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: تصمیماتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسات قبلی و جلسه روز گذشته گرفته شد، این است که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. پیش از این هم این تصمیم وجود داشت و بارها اعلام کرده‌ایم به همین دلیل از عموم مردم تقاضا داریم که در این مدت رعایت کنند، زدن ماسک را جدی بگیرند که در ایام نوروز همه شهرها از حالت قرمز و نارنجی خارج شده باشند و امکان سفر مهیا باشد. سه دسته سفر را صحبت کردیم و همکاران در وزارت بهداشت تائید می‌کردند؛ یکی سفرهای برنامه‌ریزی و مدیریت شده که در قالب تورها انجام می‌شود یعنی از نقطه مبدأ تا اقامت و در برگشت به مبدأ، همه چیز تحت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود چه در ناوگان حمل و نقل و چه در اقامتگاه‌ها و هتل‌ها که دوستان هم می‌گفتند ما روی این نوع سفر دغدغه و مشکلی نداریم. تا بحال هم هیچ گزارشی مبنی بر وجود کرونا در هتل‌هایمان نداشته‌ایم که نشان از اقدام بسیار خوب بخش گردشگری کشور بوده است.

وی گفت: نوع دوم سفر هم اقامت در مکان‌های گردشگری بود اما افراد با خودروهای شخصی سفر کنند که در این مدل هم مشکل خاصی وجود نداشت. نوع سوم سفرها، سفرهای بدون برنامه و غیرمدیریت شده است که ما هم آمادگی داریم هر سختگیری را روی آن اعمال کنیم چون چیزی هم از این سفرها عاید بخش گردشگری نمی‌شود. این توافقی بود که انجام شد اما باز هم همین‌جا اعلام می‌کنم هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد، ما آمادگی داریم اجرا کنیم. انصافاً کمکی که بخش گردشگری به حوزه بهداشت و درمان ما کرد، کمک بسیار ارزشمندی بوده است.

وزارت بهداشت علاقمند باشد ما آمادگی داریم کل هتل ها را در ایام نوروز تعطیل کنیم

مونسان ادامه داد: ما آن زمانی که وزارت بهداشت درخواست نقاهتگاه داشت، بلافاصله در خدمتشان بودیم. اولین بخش‌هایی بودیم که پروتکل‌های بهداشتی را تدوین و ابلاغ کردیم. الان هم می‌گویم که باز بودن هتل‌ها تحت پروتکل‌های بهداشتی، به مهار کرونا کمک بسیاری کرده است اما اگر فکر می‌کنند که بخش گردشگری به شیوع کرونا دامن می‌زند، ما این آمادگی را داریم که بخش گردشگری را به طور کامل تعطیل کنیم. اگر وزارت بهداشت علاقه‌مند است و فکر می‌کند کمکی به مهار کرونا می‌شود، ما می‌توانیم ابلاغ کنیم که کل هتل‌های کشور در ایام نوروز تعطیل شوند البته فکر نمی‌کنم این موضوع به شدت به شیوع کرونا کمک خواهد کرد چرا که در همین ایام هم سفرهای اداری و بیزینسی وجود داشته و اگر هتل‌ها نبودند، شیوع کرونا خیلی بیش از این بود. اما به هر حال تلاش عزیزان در وزارت بهداشت برای ما حائز اهمیت است و جان مردم برایمان در اولویت قرار دارد و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد را اجرا می‌کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)