میرنیوز

عمده مطالبات معوق صندوق بازنشستگی در مسیر وصول/ رونمایی از خدمات رفاهی جدید؛ به زودی

عمده مطالبات معوق صندوق بازنشستگی در مسیر وصول/ رونمایی از خدمات رفاهی جدید؛ به زودی 2021-02-20T12:08:27+03:30

به گزارش ایسنا، اکبر افتخاری در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگان کشوری استان تهران اظهار کرد: خوشبختانه امروز خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه رفاهی و فرهنگی-اجتماعی به یک الگو در کشور تبدیل شده و سایر صندوق‌های بازنشستگی به دنبال اجرای این برنامه‌ها هستند و بازخورد خدمات در میان بازنشستگان نیز استقبال از این برنامه‌ها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیک صندوق برای بازنشستگان گفت: در این درگاه تمام خدمات صندوق به بازنشستگان وجود دارد و تک تک آنها معرفی شده و در حقیقت یک فضای مناسب برای گزارش عملکرد صندوق بازنشستگی در مقابل مخاطب قرار می‌دهد.

افتخاری، صندوق بازنشستگی کشوری را یک نهاد خدمتگزار به بازنشستگان توصیف کرد و افزود: همه خدمات و برنامه‌های تدوین و اجرایی شده در صندوق برای این بوده که به بازنشستگان اعلام کنیم ما در کنار شما هستیم و تلاش ما برای ایجاد آرامش و اعتماد در جامعه بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه «پشت هر خدمتی، حجم بزرگی از کار، برنامه و تامین منابع مالی و تجهیزات وجود دارد» گفت: پای کار آوردن شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های خارج از مجموعه صندوق، سازمان‌ها و همچنین نهاد بانک برای تامین مالی یک خدمت، کار ساده ای نیست و این یک افتخار و انجام وظیفه از سوی مدیران صندوق برای خدمت به جامعه بازنشستگی است.

افتخاری با اشاره به عملکرد این صندوق در یکسال گذشته در حوزه‌های مختلف گفت: سودآوری شرکت‌های تابعه صندوق امسال به حدود ۱۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید، آنهم در شرایطی که کشور با تحریم‌ها و فشارهای شدید اقتصادی و همچنین بیماری کرونا درگیر بود. این کار بزرگی بود که با لطف خداوند و سیاست‌های اتخاذ شده مثل تعیین تکلیف صورت‌های مالی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در ۴۵ شرکت و حذف شرکت‌های کاغذی و زیانده عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: این تصور در برخی وجود داشت که صندوق بازنشستگی باید به جای دریافت سود نقش حامی و کمک کننده را ایفا کند ولی پس از یکسال، همه شرکت‌ها دریافته اند که باید در قبال سرمایه ای که در اختیار دارند، سودآور باشند و همین ادبیات هم سبب شده تا در شرایط کرونا و تحریم، سود شرکت‌های تابعه چندین برابر شود که اثر آن در تامین منابع حقوق بازنشستگان کاملا مشهود است.

او همچنین به خدمات رفاهی صندوق در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در ابتدای آغاز طرح یاری، انتقادات زیادی مطرح بود و با این وجود، در اولین دوره، بیش از ۱۱۰هزار نفر از بازنشستگان و در آخرین دوره نیز بیش از ۲۵۰هزار نفر از بازنشستگان از طرح استقبال کردند. بازخورد طرح یاری به جایی رسیده که بازنشستگان به دنبال تمدید اعتبار مراحل بعدی طرح در کارت‌هایشان هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص بیمه عمر بازنشستگان اظهار کرد: این خدمات بزودی در قالب سه گروه مجزای خدمات برای تمامی بازنشستگان تحت پوشش اجرایی می‌شود و در کنار آن بیمه حوادث منزل شامل آتش سوزی، سیل و زلزله برای اثاث و ساختمان به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی رسیدگی به وضعیت سلامت دهان و دندان بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های جدی از ابتدای ورود به صندوق بازنشستگی عنوان کرد و افزود: در طرح خدمات بیمه دندانپزشکی که به صورت مرحله ای اجرا می‌شود و امیدوارم تا اوایل فروردین ماه در همه کشور ارائه شود، علاوه بر طراحی پروفایل سلامت دهان و دندان، نسبت به افزایش طرف‌های قرارداد، استفاده از یک کد ملی برای دریافت خدمات برای همه افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی، تخفیف ۴۰درصدی نسبت به هزینه‌های جاری دندانپزشکی و ارائه تسهیلات دومیلیون تومانی با اقساط ۱۲ماهه اقدام شده است.

وی در حوزه سفر و گردشگری نیز گفت: به زودی طرح سفرهای بازنشستگان به شکل تازه ای در قالب «سرویس رفت و آمد، اقامت و تور» در یک سامانه جامع گردشگری اجرایی می‌شود و تسهیلات ۳۷۰ هزار تومانی سال‌های پیش با افزایش به ۴۵۰ هزار تومان برای خدمات تور اجرایی می‌شود. تفاوت این دوره، علاوه بر افزایش تسهیلات، ارائه تخفیف، هزینه‌های پایین تر نسبت به خدمات مشابه و همچنین گستردگی و تنوع خدمات است.

افتخاری درباره بیمه تکمیلی درمان نیز گفت: تلاش ما در این حوزه در کنار افزایش سقف تعهدات، دائمی کردن و تقویت این خدمت در بودجه سال آینده است.

وی مشکل این بخش را تامین منابع مالی مورد نیاز عنوان کرد و گفت: در کنار تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق، تامین مالی این خدمت نیز کار سنگینی است که به لطف خدا در حال انجام است و همه همت ما برای کاهش زمان خدمت‌رسانی و افزایش کیفیت خدمات است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص سهام بیمه ملت بازنشستگان نیز گفت: فرآیند قانونی آزادسازی این سهم در حال انجام است اما همه نگرانی ما پس از آزادسازی و هجوم برای فروش سهام است که به تبع آن علاوه بر افت شدید قیمت سهام و ضربه به سهامداران که بازنشستگان هستند، آسیب دیگر به بیمه ملت وارد می‌شود که آنهم دارایی بازنشستگان است. بنابراین توصیه ما مدیریت این سهام است که اتفاقا جزء یکی از سهام‌های ارزشمند بورس است.

افتخاری صدور گواهی کسر از حقوق را الزام قانونی و درخواست و پیگیری دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: الکترونیکی شدن آن شاید برای عزیزانی که در مرکز استان‌ها حضور دارند، متفاوت باشد؛ اما از بار مراجعه حضوری بیش از ۱۵۰۰ نفر به تهران و رفت و آمدهای مکرر سایر بازنشستگان به مراکز استان‌ها می‌کاهد.

وی افزود: متاسفانه مشکل اصلی در تعهدات بازنشستگان به خصوص درمورد خانواده درجه دوم به بعد بود که بسیاری از افراد را درگیر مسائل حقوقی و بانکی کرده بود که خواسته یا ناخواسته در پرداخت حقوق این افراد نیز اثر داشت.

وی یادآور شد: مشاهده سوابق گواهی‌ها، پرینت یا ذخیره گواهی در هر نقطه از کشور، ارسال با پست پیشتاز، اضافه شدن و بروزرسانی خدمات در سامانه، حذف استعلام کاغذی و مجدد از سوی بانک‌ها و صدور ۱۲۰هزار گواهی در سه ماه اخیر از دستاوردهای اجرای این طرح است.

انعقاد قرارداد با دفاتر پیشخوان برای ارائه همه خدمات صندوق در این دفاتر، تفاهم نامه با امداد خودرو، گردآوری ۳۲هزار سند حوزه بازنشستگی برای ایجاد مرکز اسناد دیجیتال بازنشستگان از سال ۱۳۰۱ شمسی تاکنون، افزایش منابع بانکی از ۲۵۰۰میلیارد تومان به ۴۰۰۰میلیارد تومان در حوزه وام در کنار خدمات گروه انتخاب، طرح یاری و سایر طرح‌های رفاهی، استقبال از طرح گروه انتخاب و آزمایش آنلاین و طراحی چند طرح رفاهی دیگر را از اقدامات دیگر صندوق بازنشستگی کشوری در ماه‌های اخیر عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست، اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی استان تهران نیز ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات بازنشستگان از جمله گواهی کسر از حقوق، منابع مورد نیاز متناسب‌سازی در بودجه سال آینده، بیمه تکمیلی، بیمه عمر، خدمات دندانپزشکی و همچنین لزوم توجه به قانونی شدن کانون‌های بازنشستگی و مجمع عالی بازنشستگان کشوری بر ایجاد وحدت رویه و هم‌صدایی و قانون‌مداری بین بازنشستگان کشوری همانند بازنشستگان تامین اجتماعی و تشکل‌های کارگری برای رسیدن به نتیجه مطلوب و اثربخش با حمایت صندوق بازنشستگی تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)