میرنیوز

زوایای جدید از چگونگی اداره سازمان تعلیم و تربیت از استخدام تا تربیت کودکان

زوایای جدید از چگونگی اداره سازمان تعلیم و تربیت از استخدام تا تربیت کودکان 2021-02-13T09:34:42+03:30

به گزارش ایسنا، جلسه سیزدهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد: مسئولان و مردم قدردان نعمت‌های خداوند و انقلاب اسلامی باشند و برای حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه ۸۳۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: تأکید داریم تأسیس این سازمان منجر به بزرگ شدن حجم دولت و افزایش نیروی انسانی نشود، لذا در اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت تصریح شده که اداره بخش خصوصی طبق روال گذشته بر عهده همان بخش خصوصی و البته بر اساس ضوابط و استانداردهای تعیین شده توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های اعلامی، بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از اعتبارات دولتی به بخش حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود که این امر منجر به اختلال در امور برنامه‌ای دولت می‌شود لذا در اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت بر عدم افزایش نیروی انسانی دولت در پی تأسیس این سازمان تأکید شده است.


وی ادامه داد: طبق اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گروه سنی کودک به «گروه سنی کودکی یک» که شامل سن صفر تا پایان ۳ سالگی و «گروه سنی کودکی دو» که شامل سن آغاز ۴ سالگی تا پایان ۶ سالگی است، تقسیم و تعریف شده است.


عاملی افزود: در اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر نقش محوری و مسئولیت خانواده در تربیت دوران کودکی تأکید شده و همچنین مسئول تعلیم و تربیت «گروه سنی کودکی دو» بر عهده آموزش و پرورش است. البته سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مسئولیت جدی در خصوص تقویت دانش خانواده نسبت به امور تعلیم و تربیت کودکان دارد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تصریح کرد: عنوان سازمان بودن برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک جنبه اختصاصی و تخصصی بودن این حوزه را نیز فراهم کرده است.


عاملی در مورد هیئت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: پیش‎ بینی شده است در ترکیب اعضای هیئت امنای این سازمان دو نماینده از انجمن اولیاء و مربیان، دو نماینده از اتحادیه مهدهای کودک و نماینده‌ای از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم حضور داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی ابلاغ و همچنین تخصیص اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ برای این سازمان لحاظ شود.


عاملی درمورد دستور جلسه که به ارائه گزارش بررسی میزان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اختصاص داشت، گفت: شایسته نیست که بعد از تصویب و ابلاغ سندهای بالادستی، ارزیابی و گزارش نظارتی از روند اجرای این اسناد ارائه نشود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی از دلایل عدم تهیه و ارائه گزارش نظارتی از روند اجرای اسناد عدم تعیین شاخص برای اندازه‌گیری میزان اجرایی‌سازی اسناد است.


عاملی خاطرنشان کرد: شورای تحول و نوسازی نظام آموزش و پرورش کشور برای اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش احیا شد و جای خوشحالی است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.


وی با تأکید بر لزوم شناسایی عوامل عدم اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: برای رفع موانع اجرای این سند در قدم اول شناسایی کامل این موانع و بعد ارائه راهکار برای حل این مسئله یک ضرورت است. همچنین برای ارزیابی میزان اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به یک روش کارآمد داریم.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با مدل ارزیابی ناظر بر «سند، هدف و فرآیند» در تهیه گزارش نظارتی از روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارزیابی راهبردی انجام خواهد شد و می‌توان سنجید که اهداف سند به عنوان مثال برای معلم و دانش‌آموز که دارای اهمیت محوری در سند هستند، تحقق یافته است یا خیر؟.


استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تصریح کرد: آموزش و پرورش پایه تحولات اجتماعی کشور، پیشرفت جامعه و تعلیم و تربیت اسلامی است لذا اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند حمایت‌های مالی و همکاری سایر نهادهای مربوطه است.


عاملی با بیان اینکه موضوع تحول در نظام‌  تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: روش‌های تعلیم و تربیت در کشور نیاز به اصلاح دارد و امید است در شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به سرانجام رسد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم شناسایی اهداف مؤثر اسناد بالادستی تأکید و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات با اجرایی شدن ۱۰ درصد یک سند، ۹۰ درصد اهداف آن سند تأمین می‌شود که برای تحقق این امر نیاز است اهداف مؤثر سند شناسایی و بر روی آن تمرکز شود. به عنوان مثال مهم‌ترین حوزه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش «معلم» است و باید بر روی این موضوع تمرکز شود.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر قانونی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشکلی از لحاظ قانونی وجود ندارد اما باید برای هر چه بهتر اجرایی شدن این سند، الزامات اجرایی شدن آن مانند تخصیص و تأمین منابع مالی توسط مجلس و سایر نهادهای مربوطه لحاظ شود.

در ادامه دکتر حسن قدسی پور، معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه گزارشی با عنوان «بررسی میزان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» پرداخت و اظهار کرد: برای تهیه این گزارش مکاتباتی با وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش از طرف ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد.


وی در ادامه برای بهبود روند کار و ارائه گزارش دقیق از روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیشنهاد داد: بهتر است این گزارش ترکیبی از گزارش اجرایی‌سازی و گزارش اجرا باشد و گزارش اجرا نیز به صورت مجزا ارائه شود.


قدسی پور افزود: برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه قابل قبولی توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است، اما به نظر می‌رسد که بهتر است تغییرات نقشه راه که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است مجدداً به تصویب شورای عالی مذکور برسد و تقسیم کار ملی نیز در مورد آنها انجام و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.


در ادامه دکتر عباس صدری رئیس مدیر دفتر منطقه‌ای آیسسکو ضمن ارائه توضیحاتی از تاریخچه روند تدوین و تصویب سند تحول بنیادین اظهار کرد: در یک دوره‌ای چارچوب‌های روند تدوین سند به ۶ زیرنظام تفکیک شد و مقرر شد برای هر ۶ زیرنظام برنامه‌ تدوین شود.


وی افزود: هر سند بالادستی برای اجرای کامل نیاز به برنامه برای استقرار و اجرا دارد و همچنین تدوین یک ساختار اجرایی برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک ضرورت است.


صدری تأکید کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین تدوین برنامه و تکلیف برای سه لایه بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی نیاز است و صرفاً نباید به نظارت و ارزیابی لایه بالادستی بسنده کرد، به عنوان مثال باید بررسی شود که مدارس برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه اقداماتی انجام داده و میزان پیشرفت کار تا چه حد بوده است.

همچنین دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: مشخص است که در تدوین اسناد بالادستی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ساعت‌ها کار کارشناسی، علم و دانش بسیار توسط اساتید و صاحبنظران صرف می‌شود اما از طرفی علاوه بر خلق سند، نیاز به حفاظت و به سرانجام رساندن و اجرای سند نیز بسیار حائز اهمیت است.


وی به زیرنظام‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: برای اجرایی شدن هرچه بهتر و کامل این ۶ زیرنظام تصویب الزامات اجرایی نیاز است.

در ادامه دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تهیه گزارش نظارتی از میزان اجرای اسناد اقدام بسیار شایسته‌ای است، افزود: هر سند شامل اقدامات فرهنگ‌ساز، اقدامات بسترساز و اقدامات پیاده‌سازی است.
وی ادامه داد: اقدامات بسترساز شامل قوانین، دستورالعمل‌ها، نظام‌ها، ابزارهاست و همچنین اقدام پیاده‌ساز به معنای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد: برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ظرفیت شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور استفاده شود و این شورا نیز بر روند اجرای سند نظارت داشته باشد.

همچنین دکتر علم‌الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور در این جلسه اظهار کرد: در تعلیم و تربیت اسلامی تمرکز بر روی معلم است و بر تهیه و تولید محتوا توسط معلم تأکید دارد.


وی ادامه داد: در حال حاضر چندین معاونت در وزارت آموزش و پرورش برای تولید محتوا وجود دارد که این ساختار در تضاد با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است چرا که اصل تحول در معلم است.


علم‌الهدی افزود: همچنین والدین نیز باید برای تربیت فرزندان تعلیم ببینند چرا که ثابت شده اصل تربیت بر عهده والدین است و والدین بر پذیرش باورها و اعتقادات اولیه فرد بسیار تأثیرگذار هستند.


دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، سند نقشه جامع علمی کشور و... باید یکدیگر پیوند دارند، تصریح کرد: اجرای این اسناد به یکدیگر مرتبط است.


وی خاطرنشان کرد: امکان ارتقاء و به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آن پیش‎بینی شده است. همچنین برای اجرایی شدن هر چه بیشتر این سند نیاز به عزم ملی داریم و نباید صرفاً از وزارت آموزش و پرورش این موضوع مطالبه شود.


دکتر حسین کچویان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تأکید کرد: باید عوامل مانع از اجرایی شدن شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شناسایی شود و بعد اقدام و فرآیند لازم برای اجرایی شدن ارائه شود.


وی افزود: باید مسئولان نظام به خصوص مسئولان حوزه تعلیم و تربیت به این باور برسند که اصل پیشرفت و توسعه کشور به حوزه آموزش و پرورش بستگی دارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)