میرنیوز

اقدامات بیمارستان نورافشار در بحران کرونا / ره‌آوردهای کووید - ۱۹ برای نظام سلامت

اقدامات بیمارستان نورافشار در بحران کرونا / ره‌آوردهای کووید - ۱۹ برای نظام سلامت 2020-08-22T11:51:37+04:30

دکتر سید بهمن سبحانی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک فرا رسیدن روز پزشک به ویژه پزشکانی که با جان خود در عرصه‌ مقابله با بیماری کرونا نقش آفرینی کردند؛ اظهار کرد: در روزهای ابتدایی پاندمی کرونا، بسیاری از کادر درمان غافلگیر شدند؛ چراکه هم درمان بیماری و هم روش‌های انتقال بیماری کاملا مشخص نبود و هر دفعه یک دستورالعمل‌صادر می‌شد که شاید در گذشته پزشکان با آن مواجه نشده بودند؛ به همین دلیل در روزهای ابتدایی یک غافلگیری برای پزشکان و کادر درمان محسوب می شد، اما به مرور پزشکان توانستند راه‌های مقابله و برخورد و مبارزه با بیماری را پیدا کنند.

پزشکانی بنام در عرصه کرونا

وی با اشاره به شروع سریع هنگام و گستردگی وسعت بیماری کرونا طی چند پیک در ایران، گفت: در حال حاضر در زمینه‌ بیماری کرونا پزشکانی داریم که در دنیا مثال زدنی هستند و با علم و تجربه‌ این پزشکان و با همراهی و تلاش کادر درمان، وزارت بهداشت و تمامی دستگاه‌هایی که در این زمینه تلاش کردند؛ کنترل این بیماری میسر شد.

همدلی دوباره

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نور افشار، بازگشت اعتماد دوباره به کادر پزشکی را مهم‌ترین دستاورد جامعه‌ پزشکی در دوران پاندمی کرونا دانست و اظهار کرد: در یک دورانی، با تبلیغات منفی که در جامعه نسبت به کادر سلامت و پزشکی انجام شد؛ اعتماد به جامعه‌ سلامت مقداری دچار خدشه شد و بیماری کرونا یک همدلی دوباره‌ای با کادر پزشکی ایجاد کرد و پزشکان نشان دادند که دوست دوران سختی مردم هستند؛ کادر درمان در این دوران از جان مایه گذاشتند و بیش از ۱۵۰ شهید در راه مبارزه با کرونا داشته‌اند.

وی درباره‌ دستاوردهای دیگر جامعه‌ پزشکی در دوران پاندمی کرونا افزود: تجربه‌ پزشکان در زمینه‌ بیماری‌های عفونی، روش‌های کنترل بیماری‌ها و سایر تجربیات در عرصه‌ درمان و خدمات مراقبت‌های ویژه دستاوردهای خوبی برای پزشکان بود که یک آمادگی برای برخورد با چنین پاندمی‌هایی را ایجاد کرد تا در آینده بتوانند با روش‌های مختلف و پروتکل‌های درمانی مختلف با چنین بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های تنفسی مبارزه کنند؛ همچنین این بیماری تجربه‌ای برای کنترل بهتر بیماری‌ها قبل از شروع آن برای کادر درمان به همراه داشت.

به گفته‌ دکتر سبحانی، بیشترین عامل سنگینی کار برای کادر درمان در دوران پاندمی کرونا، وقوع ناگهانی بیماری و حجم گسترده‌ بیماری بوده است؛ همچنین تجهیزات و امکانات در این خصوص از آمادگی زیای برخوردار نبوده است و در روزهای ابتدایی پاندمی مشکلاتی نظیر تامین ماسک، تامین تجهیزات انفرادی و بهداشتی و کمبود الکل و... بیشترین فشار را بر کادر درمان و پزشکی وارد کرده است.

وی ادامه داد: با آمادگی کادر درمان و بسیج شدن تمامی امکانات کشور اعم از تولیدکنندگان، مسئولین، کادر درمان، وزارت بهداشت، وزارت صنایع، وزارت دفاع و بسیج این امکانات و تجهیزات تهیه شد و حتی در تجهیزاتی مانند ونتیلاتور کشور توانست تولیدات داخلی خود را وارد بازار کند و کمبود امکانات و تجهیزات آی سی یو را تامین و خدمات را گسترش دهد.

وضعیت بهتر شده است

رئیس بیمارستان نور افشار، افزود: به مرور زمان وضعیت بسیار بهتر شده است و تامین داروهای اساسی مثل رمدسیویر و فاویپیراویر و یا تجهیزات دیگر درمانی مانند تجهیزات مورد استفاده در آی سی یو توسط تولید داخل در حال تامین است و ان شاءالله به تولید انبود برسد و شاهد خودکفایی کشور در زمینه‌ واکسن و موادی که در پیشگیری از بیماری موثرند، باشیم.

وی همکاری مردم و مسئولان را در مبارزه با این بیماری به نحو احسنت دانست و از الگوی ایجاد شده در روزهای ابتدایی بیماری مانند الگوی دفاع مقدس نام برد و اظهار کرد: تمامی مسئولین، خیرین، مردم و... پای کار آمدند و بسیاری از نیازهای وزارت بهداشت و بیمارستان‌های تخصصی را مردم تامین کردند؛ از تولید ماسک گرفته تا تامین دستگاه‌های سنگینی مانند ونتیلاتور و اکسیژن ساز با بسیج شدن خیرین داخلی و خارجی تامین شد که مثال زدنی است.

پیک اول و دوم بیماری

وی به دوران قرنطینه‌ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: مردم در روزهای ابتدایی به هر شکلی پای کار ایستادند و در ایام نوروز و سیزده به در سنگ تمام گذاشتند و از خانه‌ها خارج نشدند که باعث شد آمار فوتی‌ها به سمت دو رقمی و تک رقمی شدن برود؛ اما در اواسط کار و در ایام خرداد شاید به دلیل تصور اینکه با گرمای هوا بیماری از بین می‌رود و یا کاهش فوتی‌ها دلیلی بر کمرنگ شدن بیماری است؛ روش‌های پیشگیری برای مبارزه با این بیماری به حدالقل خود رسید.

به گفته‌ رئیس بیمارستان نور افشار، پیک دوم بیماری را در تیر و مرداد شاهد بویم که با درایت مسئولین و همدلی مردم این پیک به سمت کنترل شدن پیش می‌رود.

وی ادامه داد: امیدواریم شاهد پیک سوم بیماری در پاییز که بحث آنفولانزا نیز مطرح است، نباشیم و تا آن موقع بیماری را کاملا کنترل کنیم و تجهیزات به روزتری در اختیار داشته باشیم و با تولید واکسن مشکلات پیک‌های قبلی بیماری را در آینده نداشته باشیم.

نورافشار؛ بیمارستان تخصصی توانبخشی وارتوپدی

سبحانی در بخش دیگر سخنان خود به معرفی بیمارستان نور افشار پراخت و اظهار کرد: یاد مرحوم نور افشار را گرامی میداریم که خیری بودند که نزدیک به چهار هکتار زمین را در بهترین نقطه‌ شهر تهران وقف کار درمانی و توانبخشی برای افراد نیازمند کردند؛ همچنین جمعیت هلال احمر منابع خوبی را برای تاسیس و تجهیزات بیمارستان اختصاص داد.

رئیس بیمارستان نور افشار ادامه داد: بیمارستان نور افشار یک بیمارستان تخصصی توان بخشی و ارتوپدی است و در تمامی اعمال جراحی ارتوپدی اعم از اطفال و بزرگسالان مشغول ارائه خدمات است و شاید بیش از ۵۰ جراح ارتوپد دارد که جراحی‌های مختلفی را مطابق علم روز دنیا در این بیمارستان انجام می‌دهند؛ همچنین مریض‌هایی که عموما پس از جراحی ارتوپدی و یا افرادی که بدون جراحی ارتوپدی و با خدمات توان‌بخشی می‌توانند به زندگی بازگردند از خدمات و تجهیزات بخش تخصصی توان بخشی این بیمارستان استفاده کنند.

وی درباره‌ی فعالیت بیمارستان نور افشار در دوران پاندمی کرونا گفت: تمامی امکانات بیمارستان در دوران کرونا برای ارائه‌ خدمات بسیج شد اما پس از فروکش بیماری، با اجازه‌ وزارت بهداشت بخش‌های جراحی بیمارستان راه اندازی شد.

توانبخشی رایگان برای کودکان معلول و نیازمند

سبحانی، ارائه‌ خدمات توان بخشی رایگان به کودکان معلول و نیازمند را از دیگر فعالیت‌های بیمارستان نورافشار نام برد و اظهار کرد: افراد با مراجعه به بیمارستان می‌توانند از خدمات رایگان برای کودکان معلول بهره ببرند و این خدمات توان بخشی کاملا به صورت رایگان به آنها ارائه می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان نور افشار یک بیمارستان توان بخشی و خیریه است یکی از ویژگی‌های آن این است که خدمات با تعرفه‌ خیریه و با کیفیت بخش خصوصی ولی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر از بخش خصوصی ارائه می‌شود و برنامه ریزی که برای آینده این بیمارستان داریم این است که بخش توان بخشی و خدمات ارتوپدی آن را گسترش دهیم و قوی ترین بیمارستان غیر دولتی در عرصه‌ ارتوپدی شویم که در این راستا از جراحان مختلفی دعوت به همکاری کرده‌ایم تا ان شاءالله به زودی شاهد این باشیم که بهترین خدمات و جراحی‌ها در حوزه‌ ارتوپدی و توان بخشی برای افراد نیازمند عرضه شود تا هم ورزشکاران و هم مردم بتوانند از آن بهرمند شوند.

سبحانی افزود: با استفاده‌ از ظرفیت خیرین و ظرفیت‌های هلال احمر، در حال توسعه‌ بخش‌های دیگری که متناسب با خدمات توان بخشی و ارتوپدی است مانند خدمات آزمایشگاهی، خدمات تصویر برداری، اتاق‌های عمل و... هستیم تا خدمات در بهترین شکل و با بهترین استانداردهای دنیا به مردم ارائه شود؛ همچنین از خیرینی که در حدود چهار میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان نور افشار تهیه کرده‌اند و مدیران هلال احمر به خصوص دکتر همتی بابت تامین منابع مالی بیمارستان نور افشار تشکر می‌کنم.

پزشکان ایرانی جزو پزشکان پنج کشور برتر دنیا در حوزه سلامت

وی با تبریک مجدد روز پزشک گفت: این روز را نه تنها به تمامی پزشکان بلکه به تمامی کادر درمان از جمله پرستاران و پیراپزشکان، بهیاران، کمک بهیاران و واحدهای خدمات نیز تبریک می‌گویم چراکه تمامی کادر درمان در دوران پاندمی کرونا پزشکان را همراهی کردند و جای تشکر دارد.

سبحانی در پایان با آرزوی سلامتی کامل و موفقیت کامل برای پزشکان در دوران پاندمی کرونا، افزود: پزشکان به عنوان پیشگامان مبارزه و درمان کرونا نقش فعالی داشتند و بار اصلی نظام سلامت بر دوش پزشکان کشور بوده است که به جرات می‌توان گفت پزشکانمان جزو پزشکان پنج کشور برتر دنیا در حوزه‌ سلامت هستند و از مردم خواهش دارم پیشگیری فردی را انجام و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به پیک سوم کرونا دچار نشویم و این بیماری رفته رفته از جامعه‌ ما کاملا دور شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)