میرنیوز

سقف پذیرش دانشجویان خارجی تعیین شد/ الزام به تامین خوابگاه به تعداد دقیق دانشجویان متقاضی

سقف پذیرش دانشجویان خارجی تعیین شد/ الزام به تامین خوابگاه به تعداد دقیق دانشجویان متقاضی 2023-02-06T08:22:36+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، آئین نامه نحوه صدور مجوز و تعیین سقف پذیرش دانشجویان غیر ایرانی برای تمام مراکز و موسسات آموزش عالی در جلسه هجدهم شورای راهبردی سیاستگذاری کلان برای دانشجویان خارجی ابلاغ شد.

وزارتخانه های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به اجرای دقیق این آیین نامه هستند.

در مقدمه این آئین نامه آمده است: بین المللی سازی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران مستلزم اصلاح نگرش سیستمی، بهبود کیفیت فرایندها، بهره گیری از دانش های نوین و مدیریت راهبردی در سطح کلان است.

یکی از اصلی ترین مولفه های بین المللی شدن، گسترش جذب دانشجویان غیر ایرانی است که می تواند زمینه ساز تعاملات گسترده و پایدار میان جامعه دانشگاهی کشور با سایر کشورها باشد.

رسیدن به جایگاه برتر در جذب دانشجویان غیر ایرانی نیازمند ترسیم چشم انداز راهبردی و طراحی فرآیندی متشکل از مجموعه فعالیت‌های سازمانی، برای ساماندهی و ارتقاء کیفیت خدمات مرتبط با زیست، تحصیل و تربیت دانشجویان است.

در این آئین نامه مفاهیمی از جمله شورای راهبردی، شورای عالی برنامه‌ریزی، شورای فرهنگی، کارگروه پذیرش، کارگروه رصد، موسسه، دانشجویان و خدمات کنسولی مورد استفاده هستند.

از جمله اهداف این آئین نامه می توان به «زمینه‌سازی برای تحقق اهداف کلان نظام در جذب دانشجویان غیر ایرانی»، «ارتقای جایگاه بین‌المللی موسسات آموزش عالی کشور در راستای تحقق مرجعیت علمی»، «استانداردسازی خدمات آموزشی، رفاهی، اداری و فرهنگی موسسات آموزش عالی کشور»، «افزایش توان رقابت‌پذیری دانشگاه های کشور در عرصه بین‌المللی»، «افزایش سهم کشور از جذب دانشجویان غیر ایرانی در جهان» و «الهام بخشی و گسترش تعاملات و ارتباطات سودمند نظام آموزش عالی کشور با مراکز علمی بین المللی» اشاره کرد.

ارزیابی و صدور مجوز

صدور مجوز و تعیین سقف پذیرش دانشجویان غیر ایرانی برای همه موسسات آموزش عالی بر عهده کارگروه پذیرش است. کارگروه پذیرش بر اساس نتایج ارزیابی شاخص های مندرج در جدول پیوستی آئین نامه، درباره هر یک از موسسات تصمیم‌گیری می‌کند.

ارزیابی در مولفه های آموزشی پژوهشی، اداری رفاهی، بین المللی و فرهنگی تربیتی با امتیازات زیر انجام می شود. برای صدور مجوز کسب حدنصاب لازم در هر یک از مولفه ها الزامی است.

مولفه حداکثر امتیاز حدنصاب لازم
آموزشی پژوهشی ۹۰۰ ۳۰۰
اداری رفاهی ۱۲۰۰ ۴۰۰
بین المللی ۶۰۰ ۲۰۰
فرهنگی تربیتی ۹۰۰ ۴۵۰
جمع ۳۶۰۰ ۱۳۵۰

۱- دبیرخانه کارگروه پذیرش باید پیش از صدور مجوز، سابقه تخلفات موسسه مربوطه را از دبیرخانه کارگروه رصد استعلام کند. وجود پرونده تخلف در کارگروه رصد مانع از صدور مجوز است.

۲- مجوز پذیرش با امضای رئیس کارگروه پذیرش صادر می‌شود.

۳- وظیفه ارزیابی مولفه های آموزشی پژوهشی، اداری رفاهی و بین‌المللی برعهده دبیرخانه کارگروه پذیرش و وظیفه ارزیابی شاخص‌های فرهنگی بر عهده دبیرخانه شورای فرهنگی است.

۴- هر یک از اعضای کارگروه پذیرش می توانند در ارزیابی موسسات مشارکت کنند. نتایج ارزیابی و امتیازات کسب شده در کارگروه پذیریش بررسی و تعیین تکلیف می شود.

۵- شاخص های رفاهی و کیفی باید به صورت میدانی ارزیابی شوند. در خود اظهاری موسسات، دبیرخانه هایی که ذکر شده موظف به صحت‌سنجی اطلاعات ارائه شده هستند.

وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل کمیته ستادی بر صحت اطلاعات ارسالی از واحدهای تابعه به کارگروه پذیرش نظارت کنند.

۶- موسساتی که برابر رای کارگروه پذیرش موفق به کسب حد نصاب های لازم نشوند، می توانند بعد از اصلاح کاستی ها نسبت به ارائه درخواست جدید اقدام کنند. در صورتی که برای بار دوم حدنصاب لازم کسب نشود، موسسه تا دو سال از ارائه درخواست مجدد محروم می شود.

۷- در خصوص موسساتی که پیشتر مجوز پذیرش دریافت کرده اند با اولویت تعداد دانشجویان بیشتر و یا وضعیت نامطلوب (حسب گزارش کارگروه رصد) ارزیابی انجام می شود. چنانچه موسسه موفق به کسب حد نصاب لازم در ارزیابی نشود، مجوز آن ابطال و فرآیندهای پذیرش متوقف می شود.

خدمات اداری و کنسولی برای دانشجویانی که پیش از تاریخ لغو مجوز روادید تحصیلی دریافت کرده‌اند همچون دیگر دانشجویان ادامه می‌یابد و در موارد خاص شورای عالی برنامه ریزی تصمیم گیری می کند.

جبران کلیه خسارات ناشی از لغو مجوز، پذیرش بدون مجوز و پذیرش بیشتر از سقف مجاز بر عهده موسسه است.

تعیین سقف پذیرش

تعیین سقف پذیرش دانشجویان برای هریک از موسساتی که موفق به کسب حد نصاب لازم (۱۳۵۰ امتیاز) و اخذ مجوز شوند، بر عهده کارگروه پذیرش است.

سقف پذیرش با کسب ۱۳۵۰ امتیاز، در هر یک از گروه های تحصیلی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی به ترتیب ۲۵ و ۲۰ و ۱۰ درصد سهمیه پذیرش تعیین شده برای دانشجویان داخل توسط شورای گسترش وزارت علوم است.

سقف تعیین شده مازاد بر سهمیه اعلامی شورای گسترش در نظر گرفته می شود.

سقف پذیرش با کسب ۱۳۵۰ امتیاز در هر یک از رشته های علوم پزشکی در مقاطع تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ ۴۰ درصد، دکتری عمومی و کارشناسی ارشد ۳۰ درصد و کارشناسی و کاردانی ۲۰ درصد، سهمیه پذیرش تعیین شده برای دانشجویان داخل توسط شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

سقف تعیین شده مازاد بر سهمیه اعلامی شورای گسترش در نظر گرفته می شود.

تبصره ۱: در موارد درخواست تاسیس شعب خاص آموزش بین المللی وابسته به موسسات آموزش عالی، شرایط آیین نامه در شعبه مورد نظر بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

۱. کارگروه پذیرش با رعایت ضوابط ذکر شده، سقف پذیرش هر یک از موسسات را معین می کند.

۲. کارگروه پذیرش حسب ارزیابی و تشخیص می تواند سقف پذیرش را پایین تر از سقف اولیه در نظر گیرد.

۳. در خصوص افزایش سقف رشته محل های خاص و یا رشته محل‌هایی که از استقبال کمتر دانشجویان ایرانی برخوردار است، حسب مورد کارگروه پذیرش تصمیم گیری می کند.

۴. تعداد دانشجویان بورسیه معرفی شده از کارگروه پذیرش در محاسبه سقف پذیرش لحاظ نمی‌شود.

۵. به ازای هر ۲۵۰ امتیاز بیشتر از حد نصاب اولیه (۱۳۵۰ امتیاز)، ۱۰ درصد به سقف پذیرش در هر یک از مقاطع ذکر شده اضافه می شود.

۶. موسسات دارای مجوز پس از گذشت ۶ ماه از تعیین سقف پذیرش می توانند برای ارزیابی مجدد و تعیین سقف پذیرش بالاتر درخواست دهند. دبیرخانه کارگروه پذیرش با بررسی دلایل و مستندات ارائه شده، نسبت به طرح درخواست در کارگروه پذیرش اقدام می کند.

با تقاضای حداقل چهار عضو کارگروه پذیرش، دبیرخانه موظف به طرح درخواست است.

موسسات باید با در نظر گرفتن شرایط و امکانات اداری، فرهنگی و رفاهی خود (به ویژه تامین خوابگاه مجردی و توانایی اجرای برنامه های فرهنگی تربیتی فراگیر) نسبت به افزایش سقف پذیرش درخواست دهند.

۷. سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ضمن پایش آمار پذیرش هر یک از موسسات، صرفا مجاز به ارائه خدمات اداری و کنسولی بر اساس سقف تعیین شده برای هر موسسه است.

لغو مجوز و کاهش سقف پذیرش

حسب گزارش تخلف موسسه از سوی کارگروه رصد و یا تایید دبیرخانه کارگروه پذیرش مبنی بر ارائه اطلاعات نادرست در ارزیابی ها، موضوع لغو مجوز و یا کاهش سقف پذیرش موسسه در دستور کار کارگروه پذیرش قرار می گیرد.

تعلیق مجوز موسسات برعهده کارگروه رصد است. دبیرخانه کارگروه پذیرش نیز می‌تواند تخلف موسسات را به کارگروه رصد گزارش و درخواست تعلیق کند. چنانچه دبیرخانه کارگروه پذیرش پس از ۱۴ روز کاری از تاریخ تحویل درخواست تعلیق موسسه به کارگروه رصد پاسخی دریافت نکند، می‌تواند تا تعیین تکلیف موسسه در کارگروه رصد از ارائه خدمات کنسولی به آن خودداری کند.

۱) موسسات پس از لغو مجوز، مجاز به جذب و پذیرش دانشجوی جدید نیستند. جبران خسارت ناشی از پذیرش بدون مجوز یا بیشتر از سقف تعیین شده بر عهده موسسه است.

خدمات اداری و کنسولی برای دانشجویانی که پیش از تاریخ لغو مجوز، روادید تحصیلی دریافت کرده اند همچنین دیگر دانشجویان ادامه می‌یابد و در موارد خاص شورای عالی برنامه ریزی تصمیم گیری می کند.

۲) موسسان معترض به رای کارگروه پذیرش می توانند درخواست رسمی خود را به همراه مستندات، به دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی ارسال کنند. نقض رای کارگروه پذیرش و ننعیین تکلیف پرونده، نیازمند دو سوم به آرای اعضای شورای عالی برنامه ریزی است.

۳) موسسات لغو مجوز شده پس از ۱۸ ماه از تاریخ لغو مجوز می توانند برای ارزیابی مجدد و صدور مجوز به کارگروه پذیرش درخواست دهند.

۴) به منظور ممانعت از گسترش تخلفات و اثرات منفی اقدامات غیر قانونی موسساتی که پرونده تخلف آنها در دست بررسی است، دبیرخانه کارگروه رصد مجاز است حسب ضرورت پذیرش دانشجو و ارائه خدمات اداری و کنسولی موسسه را تعلیق کند.

مقررات

۱. موسسات ملزم به عقد قرارداد رسمی با کلیه دانشجویان شهریه پرداز اعم از جذب شده مستقیم یا از طریق موسسات جذب هستند. یک نسخه از قرارداد به انضمام جدول پرداخت‌های مالی باید در اختیار دانشجو قرار گیرد و رسید کتبی دریافت شود.

۲. موسسات همزمان با عقد قرارداد، موظف به تعیین نرخ شهریه کامل مقطع تحصیلی و کلیه هزینه‌های مرتبط اعم از خوابگاه، بیمه، تغذیه، ایاب و ذهاب هستند و تا دو نیم سال اضافه سنواتی نیز بر اساس نرخ تعیین شده محاسبه می‌شود. ذکر نحوه اخذ شهریه، ریالی یا ارزی و زمانبندی پرداخت الزامی است.

موسسات تا پایان مقطع تحصیلی و اضافه سنوات ذکر شده مجاز به افزایش شهریه و هزینه ها نیستند.

۳. هزینه شهریه دانشجویان غیر ایرانی مهاجر مقیم بر اساس ریال محاسبه و تعیین می شود.

۴. چنانچه حسب تشخیص کارگروه پذیرش امکان تامین ارز خارجی در کشور فراهم نشود، هزینه های تحصیلی و رفاهی دانشجویانی که قرارداد آنها بر اساس ارز خارجی منعقد شده است، براساس نرخ آزاد دلار (درج شده در سامانه بانک مرکزی) محاسبه و به ریال دریافت می شود.

۵. وظیفه تامین، تجهیز و حفاظت از خوابگاه دانشجویان (ملکی و استیجاری) در طول مدت تحصیل و سنوات آموزشی مجاز، ایام تعطیلات رسمی و یا در زمان بحران های غیر قابل پیش بینی برعهده موسسات است.

۶. نرخ اجاره بهای خوابگاه دانشجویان باید متناسب با امکانات و خدمات ارائه شده باشد به نحوی که قیمت تمام شده خوابگاه، ارزان تر از واحد اقامتی مشابه در همان منطقه باشد.

۷. اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان پیش از شروع به تحصیل الزامی است.

۸. موسسات موظف هستند تمهیدات لازم را برای بهره مندی کلیه دانشجویان، از بیمه سلامت و شماره اختصاصی ویژه اتباع خارجی (صادره از واجا) در بدو تحصیل به کار ببندند.

۹. موسسات در برابر استاندارد های اعلامی از سوی دفتر خدمات کنسولی مستقر در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به تامین نیروی انسانی و تجهیزات مناسب اقدام می‌کنند.

۱۰. آموزش زبان فارسی و اخذ گواهینامه معتبر از موسسات آموزشی دارای مجوز پیش از ورود به تحصیل و اخذ واحدهای درسی الزامی است. موارد خاص در آیین نامه مربوط به تفصیل بیان می شود.

۱۱. موسسات پذیرنده دانشجو در رشته‌های تحصیلی که در سرفصل های درسی آنها، آزمایشگاه و کارگاه تعریف شده، ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ مورد نیاز در محدوده دانشگاه هستند.

۱۲. پذیرش دانشجویان برای دوره های مجازی مستلزم موافقت کارگروه پذیرش است. شیوه نامه آموزش مجازی دانشجویان غیر ایرانی ظرف مدت شش ماه توسط شورای عالی برنامه‌ریزی تصویب و ابلاغ می شود.

۱۳. موسسات دارای مجوز می توانند حسب درخواست دانشجویان علاوه بر دانشنامه، ترجمه تایید شده را نیز ارائه کنند.

۱۴. با تشخیص کارگروه پذیرش پرونده موسسات با شرایط خاص یا ماموریت ویژه که موفق به کسب بعضی از حد نصاب ها نشده اند، برای تعیین تکلیف به شورای عالی برنامه‌ریزی ارجاع می شود.

۱۵. وزارت بهداشت و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ظرف مدت چهار ماه با هماهنگی دبیرخانه شورای راهبردی نسبت به ساماندهی به جذب و پذیرش دانشجویان در بستر سامانه جامع الکترونیکی نظیر EducationIran اقدام می کنند.

۱۶. لیست موسسات دارای مجوز به ترتیب از بالاترین امتیاز، توسط دبیرخانه کارگروه پذیرش اعلام و به روز رسانی می شود.

۱۷. دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی حسب ضرورت شیوه نامه اجرایی این آیین نامه را تهیه می‌کند.

این آئین نامه به تصویب شورای راهبردی سیاستگذاری کلان برای دانشجویان خارجی رسیده و از زمان تصویب لازم الاجرا و جایگزین آیین‌نامه‌ها و مقررات قبلی است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)