میرنیوز
به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریتهای استانی، پردیسها و مراکز دانشگاه فرهنگیان اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و بهروز بودن نیرو از مهمترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار میرود.
وی تاکید کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش بس سنگین و خطیر است؛ در واقع آموزش کامل، نظارت بهموقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم به شمار میرود.
وی با تاکید بر اولویتبندی امور در سازمان خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفهجویی از جمله معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بررسی آثار برخی از وقایع همچون انقلابها صرفا پس از وقوع امکانپذیر است، افزود: پاندمی کرونا از جمله این وقایع است؛ در واقع هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.
دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویر نظامهای آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو، اظهار کرد: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیتهای دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.
دکتر خنیفر، شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگیها دانست و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.
وی، خطاب به مدیران استانی تبدیل فرصت و تهدید به رشد و تعالی در دانشگاه فرهنگیان را ضروری خواند و افزود: این دانشگاه گرهگشای منابع انسانی آموزش و پرورش است. ما پذیرفتهایم که در کشتی آموزش و پرورش از لنگرگاههای منابع انسانی بهجا و بهموقع استفاده کنیم.
این مقام مسئول، با تاکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، یادآور شد: تفکر بر روی ایدهها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو به منظور ۳۰ سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلندمدت دانشگاه را نیازمند شناخت و تقسیمبندی مناسب امور خواند و گفت: باید با همفکری، زمینه دستیابی و تحقق اهداف غایی از اهداف کلان و متکثر ریز شده فراهم آید.
دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای حل مسائل را مهم دانست و افزود: انجام کارهای بزرگ نیازمند ارادههایی بزرگ است. تقسیم کار نیز باید بر اساس وظایف سازمانی صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خنیفر در پایان تامین، تضمین و تجهیز معلم و تداوم آموزش معلم با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: انسداد بیسوادی و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستان دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحرانها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا