میرنیوز
به گزارش ایسنا، مژگان افشار کرمانی، مدیر عامل این شرکت دانشبنیان افزود: در این سامانه پیشرفته از لحظهای که تماس با شماره خدماتی ۱۱۵ برقرار میشود تا رسیدن امدادگران بر بالین بیمار و رساندن آن به بیمارستان کلیه فرآیندها از طریق این سامانه کنترل میشود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام مراکز اورژانس در کشور از این محصول دانشبنیان بهرهمند شدهاند، اظهار کرد: واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵ نخستین بخش مرکز پاسخگویی اورژانس است که مددجو ارتباط خود را مستقیم و بدون واسطه با این بخش از طریق شماره خدماتی ۱۱۵ آغاز میکند. علت تماس در این واحد ارزیابی میشود و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس این درخواست به واحد اعزام و راهبری عملیات به صورت سیستمی ابلاغ میشود.
کرمانی استفاده از فرمهای تشخیص و مشاوره بالینی سیستمی بر اساس استانداردهای بینالمللی و سرویس کشف موقعیت جغرافیایی فرد تماس گیرنده بر روی نقشههای مبتنی بر GIS را از قابلیتهای سیستمی این سامانه نام برد و یادآور شد: این قابلیتها موجب شده امکان پاسخگویی به شهروندان در حداقل زمان ممکن فراهم شود.
مجری طرح با اشاره به ماموریتهای واحد اعزام و راهبری آمبولانس، توضیح داد: این واحد وظیفه ارسال مناسبترین کد عملیاتی از نظر نوع و فاصله به محل را بر عهده دارد و تا اتمام فوریت با سیستم و ریز سیستمهای طراحی شده در اختیار، به صورت لحظهای و برخط بر روند ارائه خدمات نظارت میکند. اطلاعات امداد خواه (آدرس، موقعیت و شکایت اصلی) به صورت سیستمی به گوشی هوشمند نزدیکترین کد عملیاتی ارسال و اعزام انجام میشود. هدایت پزشکی عملیات واحد بعدی است که مناسبترین مشاوره درمانی با توجه به وضعیت و شرح حال بیمار را ارائه میدهد.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، افشار کرمانی همچنین بیان کرد: واحد پذیرش بخش بعدی است که مناسبترین مرکز درمانی را برای اعزام بیمار یا مصدوم تعیین و تحویل مصدوم را به واحد درمانی تسهیل میکند. واحدهای کنترل کیفیت، آمار و داشبوردهای مدیریتی از بخشهای دیگر این سامانه است که در قالب یک سیستم یکپارچه بصورت کاملا سیستمی و تخصصی به شهروندان خدمات فوریتی پزشکی را ارائه میکند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا