میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، به نظر میرسد که بخش هواپیمای عمود پرواز برقی(eVTOL) تازه کار ژاپنی توسط شرکتی به نام "Cartivator" هدایت میشود که به عنوان یک پروژه جانبی توسط گروهی از کارمندان شرکت خودروسازی بزرگ "تویوتا" آغاز به کار کرده است و در واقع توسط شرکت "تویوتا" با هزینه ۴۰ میلیون ین یا ۳۵۴ هزار دلار آمریکا تأمین میشود.
این گروه سال گذشته مسئولیت طراحی مفهوم تاکسی پرنده "NEC" را بر عهده داشتند و اکنون هوابرد عمود پرواز "اسکای درایو"(SkyDrive) را که یک پهپاد چند ملخه با قابلیت حمل سرنشین است، منتشر و و ادعا کردهاند که اولین پرواز آزمایشی همراه با سرنشین آن با موفقیت در ژاپن انجام شده است.
"اسکای درایو" دارای طراحی تکامل یافته "NEC" است که یک کوادکوپتر بزرگ با یک کابین در زیر بود. اکنون نمونه اولیه "اسکای درایو" که به تازگی به پرواز درآمده است، یک هواپیمای هشت ملخه با یک کابین کوچک و جعبهای در بالا و چند محافظ پلاستیکی شفاف بین خلبان و ملخها است.
بودجه توسعه "اسکای درایو" هرچند کم است، اما مانع توسعه آن نشده است و این نمونه اولیه یک نقطه شروع خوب برای اثبات توانایی این طرح است.
در حالی که هوابردهای چند ملخه عمودی ممکن است دامنه یا راندمان پروازی زیادی ارائه ندهند، فراموش نکنیم که ژاپن فشار زیادی روی اقتصاد هیدروژنی گذاشته است و هوابردهای چند ملخه هیدروژنی ممکن است نیازی به نگرانی در مورد دامنه پیمایش نداشته باشند، زیرا تراکم بالای انرژی هیدروژن مایع باعث میشود چند ملخههای دارای سلولهای سوختی هیدروژنی به سرعت به شکل تجاری در دسترس قرار بگیرند.
البته هنوز صحبتی از هیدروژن در "اسکای درایو" به میان نیامده است، اما توانایی انجام پروازهای طولانی و سوخت گیری سریع مزیت کمی نیست و ژاپن هم مکانی ایده آل برای شروع کار با هیدروژن خواهد بود.
آزمایشهای پرواز سرنشین دار "اسکای درایو" از دسامبر سال گذشته آغاز شد و تا ماه مارس ادامه یافت. در این مرحله تیم "اسکای درایو" با خوشحالی اعلام کرد که مرحله "تأیید فنی" را با انجام پرواز کنترلی و پایداری پرواز در آزمایشها کاملا با موفقیت پشت سر گذاشته است.
گروه توسعه "اسکای درایو" تحت هدایت فنی "نوبو کیشی" که مهندس هوافضا است و دارای سمتهای برتر در شرکت هوابرد میتسوبیشی بوده است، قصد دارد محصول کامل خود را تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار ژاپن کند.
این گروه در راه توسعه "اسکای درایو" با چالشهای ایمنی هوابردهای چند موتوره و چند ملخه روبرو هستند.
یکی از راه حلهای ایمنی که این گروه روی آن کار کرده است، یک صندلی خلبان است که بر روی یک ستون فلزی جاذب شوک قرار گرفته که در طراحی آن از کفش محبوب ژاپنی الهام گرفته شده است.
این کفش با سیستم موسوم به "موج میزونو" میتواند شوک مستقیم وارده به ستون فقرات را محدود کند و بسیار مفید باشد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا