میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروش گستر، با روی کار آمدن این تکنولوژی گران بها و کارآمد بسیاری از تجارتها، ارتباطها، صنایع و... به طور ناگسستنی با آن آمیخته شدهاند. امروز اینترنت نقش اول را در رشد تجارت و کسب و کارها دارد. در این مقاله ما سعی بر آن داریم پیشرفت تجارت و طریقهی ایجاد فروشگاههای اینترنتی را بررسی کنیم.
یک سایت فروشگاهی ایدهآل و باکیفیت همواره باید دارای یک سری قسمتهای اصلی و یکسری قسمت های فرعی باشد تا با استفاده از آنها فرایند خرید را برای مشتریان آسان سازد. برخی از قسمتهای بالاتر از:
قسمت header سایت: هدر در واقع بخش و نواری است که در پال بالاترین قسمت سایت قرار میگیرد و نشاندهنده برخی از گزینههای مانند گزینه امکانات، تعرفهها، راهنمایی، درباره شرکت و… میباشد. این قسمت در تمام صفحات سایت شرکتها قابل مشاهده است. هدر اولین بخشی است که به چشم مشتریان میخورد و باید شامل ویژگیهایی از قبیل منوی سایت اصلی، دسترسیهای ضروری و یا لوگوی مخصوص شرکت و یا برند باشد.
قسمت menu یا همان منوی سایت: منوی یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده ای سایت فروشگاهی محسوب می شود و در طراحی سایت فروشگاه آنلاین باید به ایجاد آن اقدام شود. در منوی سایت چیدمان بر عهده و مطابق سلیقه شما میباشد، اما به طور معمول گزینههایی مانند صفحه اصلی، صفحه فروشگاه، صفحه خدمات، درباره ما، تماس با ما و … در منوی سایت فروشگاهی قرار میگیرد.
قسمت محتواها: قلب تشکیل دهندهی هر سایتی بخش main یا همان بخش محتواها میباشد، که پس از قسمت هدر در سایت قرار میگیرد. منظور از محتواها همان تصاویر، توضیحات، ویدیو ها، مطالب آموزشی و صوتهایی است که در بخش و صفحات مختلف سایت فروشگاهی توسط صاحبان سایت قرار داده میشود و بین این محتواها معمولاً محتوای نوشتاری از اهمیت بالاتری برخوردار است.
اجزای تشکیل دهنده بخش محتوا عبارتند از:
1) تصاویر: تصویرهای جذاب و با کیفیت از محصولات و محتواها میتواند مخاطب را زمان بیشتری در سایت شما نگه دارد و با استفاده از آنها کاربران میتوانند اطلاعات و جزئیات دقیقتری را از محصول ببینند. در نتیجه آگاهانهتر اقدام به خرید مینمایند.
2) ویدیوها: در این سالها شاهد افزایش محبوبیت محتوای ویدیویی و مورد توجه قرار گرفتن آنها توسط کاربران هستیم. شما میتوانید با استفاده از محتوای ویدیویی کارهای خلاقانه بسیاری انجام دهید و به پیشرفت سایتتان کمک شایانی کنید.
3) متن و نوشتار: همواره توجه داشته باشید با اینکه متن جزو اجزای اصلی و پر اهمیت محتوای سایت فروشگاهی محسوب میشود، اما نباید بیش از حد آن را کشت داد و از کلمات سخت و نامفهوم در آن استفاده کرد. مخاطب با استفاده از متن میتواند توضیحات اصلی و جزئیات مربوط به کالا و خدمات را دریابد.
برای راه اندازی سایت فروشگاهی نیاز است یکسری مراحل طی شود تا سایت ما جنبه فروشگاهی به خود بگیرد. برخی مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی که میتوان به آنها اشاره کرد عبارتند از:
1- تعریف محصول: در واقع همه فروشگاههای اینترنتی با هدف فروش محصول بخش خصوصی راهاندازی میشوند. قبل از شروع فعالیت شما باید به حد کافی به محصولی که میخواهید و علاقهمند هستید آن را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه کنید فکر نمایید.
2- شناخت رقبا: شناخت و بررسی رقبا از جمله کارهایی است که باید قبل، حین و بعد از راهاندازی سایت فروشگاهی به آن پرداخت. زیرا از جمله عواملی است که باعث میشود کسب و کار شما سریعتر به هدف مشخص شده برسد. شناخت رقبا باعث میشود شما نکات ضعف و قدرت آنها را دانسته و از این اطلاعات جهت رشد خود استفاده نمایید.
3- انتخاب نام: نامی برای تجارت خود برگزینید و آن را تبدیل به برندی منحصر به فرد کنید. توجه داشته باشید این نام باید تا حد امکان کمتر از ۱۲ کاراکتر و کوتاه و به گونهای باشد که به سرعت در ذهن کاربران و مشتریان جا بگیرد و فراموش نشدنی باشد. پیشنهاد میشود از نامی استفاده کنید که با محتوا و جدید باشد. تازگی نام خود عاملی برای جلب توجه و جذب مخاطبان است.
4- خریداری هاست: در فروشگاههای اینترنتی هاست همان فضای میزبانی را دارد و تمام اطلاعات مرتبط با وب سایت در آن قرار میگیرد تا همه کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند. در انتخاب هاست محتاط باشید درخواستی را انتخاب کنید که از کیفیت و قابلیت های مناسبی برخوردار باشد.
5- طراحی وب سایت فروشگاهی: پس از سپری نمودن مراحل بالا، نوبت به طراحی سایت فروشگاهی می رسد. سایت فروشگاهی حکم ویترین در فروشگاههای حضوری را دارد، تصویر این را جذاب طراحی کنید. اگر شما در این امر تخصصی ندارید بهتر است با صرف هزینهای این بخش مهم را به عهده متخصصین ماهر و با تجربه بگذارید. قیمت طراحی سایت فروشگاهی بسته به امکاناتی که روی سایت پیاده میکنید بسیار بسیار کمتر از هزینههای راهاندازی فروشگاه حضوری میباشد.
موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از مراحل ابتدایی راهاندازی سایت فروشگاهی میباشد که میتوان با استفاده از این روشها اقدام به راهاندازی سایت فروشگاهی نمود.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
حراج بعدی شمش طلا فردا برگزار میشود
همکاری خاتمالانبیا با تاپیکو در راستای اجرای منویاتِ رهبری
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عزم فولادیها برای تحقق شعار سال؛ احیای تولید با تکیه برداخل
بیمهگر حج تمتع مشخص شد
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ادامه ریزش قیمتها در بازار/ دلار به ۵۸هزار تومان نزدیک شد
تحویل اولین سری لاماری ایما هیبرید به مشتریان
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
"ریرا "در آستانه تجاریسازی شد
۶ موفقیت کچاد در سال ۱۴۰۲
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
وکالتی کردن حساب مشتریان در بانک رفاه برای خرید خودرو برقی
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
حفظ کیفیت خط قرمز و اولویت نخست مدیران خودرو است
ثبتنام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت
دلار مبادلهای ثابت ماند/ یورو رشد کرد
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد