میرنیوز

آموزش برنامه‌نویسی خلاقانه به کودکان در آکادمی یاسان

آموزش برنامه‌نویسی خلاقانه به کودکان در آکادمی یاسان 2021-10-10T10:08:58+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آکادمی یاسان، برنامه نویسی و کدنویسی در دنیای امروز اهمیتی ویژه یافته و حوزه آموزش را متحول کرده است. آکادمی یاسان با شعار «برنامه نویسی، خلاقیت، تعامل» آموزش‌های متنوعی را در حوزه کدنویسی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد. در این خصوص و به منظور آگاهی بیشتر خانواده‌ها و علاقمندان این ابزاز و متد آموزشی با عبدالله فیض‌الله‌زاده مدیرعامل آکادمی یاسان گفتگو کردیم.

آکادمی یاسان چه مزیتی به نظام آموزشی کشور افزوده است؟

آکادمی یاسان یک شبکه برنامه‌نویسی نوجوانان 9 تا 17سال است که با استفاده از تکنولوژی، ربات‌های آموزشی و زبان‌های برنامه نویسی مهارت های نرم نوجوانان را پرورش می دهد. از این مهارت‌ها می‌توان به عنوان مثال به حل مسئله، تفکر منطقی، تصمیم گیری و خلاقیت اشاره کرد. مدل آموزشی یاسان منحصر به فرد بوده و به دلیل استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای نوجوانان بسیار لذت‌بخش است.

آموزش برنامه‌نویسی خلاقانه به کودکان در آکادمی یاسان

دانش‌آموزان با این روش در پرتال آموزشی یاسان به اسم یاس نت فعالیت آموزشی آنلاین دارند و مشغول تعامل با دیگران هستند. در مجموع بستر آموزشی یاسان بسیار متفاوت است و برای بچه‌ها جذاب به نظر می‌رسد. شیوه آموزشی این مجموعه دارای سیستم‌های بازی وار سازی است که باعث ترغیب و جذب دانش آموزان به ادامه روند یادگیری می‌شود.

آموزش برنامه‌نویسی خلاقانه به کودکان در آکادمی یاسان

متأسفانه در سیستم آموزش سنتی امکان پرداختن به پرورش مهارت‌های نرم نوجوانان به خوبی وجود ندارد، به همین دلیل است که نوجوانان در ایام تحصیل با چالش‌های مهمی در حوزه‌ی مهارت‌های شناختی مانند تعامل اجتماعی و حل مسئله روبرو هستند. ما در یاسان سعی کرده‌ایم تا با ایجاد یک مدل آموزشی جذاب که از مزایای آموزش های حضوری و مجازی به صورت ترکیبی بهره می‌برد بستری را برای نوجوانان مهیا کنیم تا در ایام تحصیل اولیاء آنها شاهد رشد مهارت‌های اساسی مورد نیاز فرزندانشان باشند.

مورد مهم دیگر درباره برنامه‌های آموزشی یاسان، امکان دسترسی راحت همگان به برنامه‌های این مجموعه است. به نوعی عدالت‌ آموزشی در این مجموعه تا حد امکان رعایت می‌شود. همه دانش آموزان در هر سطح اجتماعی امکان شرکت در کلاس‌های این مجموعه را دارند و درباره موضوعات مختلف آموزشی با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند. می‌توان گفت یاسان یک شبکه بزرگی از دانش آموزان را در شهرها و حتی کشورهای مختلف گردهم آورده است.

کلوب کدنویسی یاسان به زبان ساده چیست؟ شامل چه دوره هایی است؟ و این کلوپ چه هدفی را دنبال می‌کند؟

آکادمی یاسان یک موسسه آموزشی است که از طریق تجربه برنامه نویسی و کار با ربات‌های آموزشی و همچنین با استفاده از تکنولوژی برای تقویت مهارت‌های اساسی دانش آموزان تلاش می‌کند. یاسان مسئله پرورش درست مهارت‌های شناختی نوجوانان را مورد توجه جدی قرار داده است. به همین منظور این آکادمی دوره‌های مختلفی را مثل برنامه‌نویسی به زبان پایتون، اسکرچ و دوره‌های  کاربردی مانند طراحی وب، اینترنت اشیاء، بازی سازی و ... برای بچه‌ها در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌کند.

یکی از نقاط ضعف سیستم آموزش کشور خلاق بارنیامدن دانش آموزان و مهارت محور نبودن آموزش‌ها است. آیا آکادمی یاسان برای رفع این نقیصه راهکاری دارد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل آموزشی یاسان که آن را با آموزش سنتی متفاوت کرده، جایگاه خلاقیت در سیستم آموزشی این آکادمی است. بچه‌ها در طول هر ماه، زمان یک هفته‌ای برای انجام کارهای خلاقانه دارند که در آکادمی یاسان به این مدت «هفته خلاقیتی» گفته می‌شود. یاسان یک روز در هفته بین دانش آموزان خود جلسات «طوفان فکری» برگزار می‌کند که در آن درباره ایده‌های جدید و خلاقانه با هم گفت و گو می‌کنند. همچنین در این آکادمی جلساتی برگزار می‌شود که بچه‌ها ایده‌های اجرا شده خود را برای سایرین ارائه می‌دهند و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

   آیا آموزش های آکادمی یاسان حضوری است یابه صورت آنلاین نیز می‌توان از این آموزش‌ها برخوردار شد؟

تمامی کلاس‌های یاسان از قبل پاندمی کرونا، به صورت آنلاین برگزار می‌شد. تنها همایش‌ها و مسابقات این آکادمی به صورت حضوری است. بچه‌ها از طریق وبسایت آکادمی یاسان امکان ثبت نام در دوره مورد نظر خود را دارند. ولی یاسان برای تصمیم گیری بهتر خانواده‌ها امکان بهره مندی آن‌ها را از خدمات آموزشی رایگان خود به مدت یک هفته فراهم کرده است. به این منظور خانواده‌ها باید در وبسایت آکادمی یاسان فرم ثبت نام دوره رایگان را تکمیل کنند.

برای انتقال مفاهیم سخت برنامه نویسی به کودکان و لذت‌بخش نمودن این آموزش‌ها در آکادمی یاسان چه راهکارهایی دارید؟

در حال حاضر ابزارهایی زیادی برای آسان سازی مفاهیم برنامه‌نویسی برای بچه‌ها به وجود آمده است. اکنون دانشگاه‌های بزرگ دنیا مثل ام‌آی‌تی، هاروارد و... روی این حوزه کار کرده‌اند. بچه‌ها با محتواهای خاص و جهانی برنامه نویسی و کار ویژه یاسان بیشتر از این حوزه لذت می‌برند.

اقدام خاص یاسان در این حوزه، استفاده از روش‌ها و تکنیک‌ها برای بازی وار سازی است. این مجموعه با استفاده از روش‌ها و استانداردهای نوین تولید محتوا و همچنین کوتاه و جامع کردن آن‌ها، فضای برنامه نویسی را برای بچه‌ها جذاب‌تر می‌کند. دانش آموزان در حین مشاهده فیلم و ویدئوهای یاسان تحت تاثیر سیستم بازی وار سازی هم قرار می‌گیرند و بهتر جذب آموزش می‌شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)