میرنیوز

۳ درخواست رئیس سازمان نظام پرستاری از رئیس جمهور

 ۳ درخواست رئیس سازمان نظام پرستاری از رئیس جمهور 2021-11-19T12:49:07+03:30

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای به آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری با تشریح مشکلات و سختی‌های شغلی جامعه پرستاری و موانع خدمتی آنان، درخواست رسیدگی فوری به سه خواسته مهم پرستاران در دوران کرونا تا روز پرستار را ارائه کرد.

متن این نامه به این شرح است:

حضرت آیت الله دکتر رئیسی «دامة توفیقاته»

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما به استحضار عالی می‌رساند دو سال سخت و نفسگیر از زمان مبارزه با کرونای منحوس گذشت و مدافعین سلامت، با نثار جان و سلامت خویش، ویروسی که با هدف گرفتن نفس‌های مردم، سینه همه را تنگ و رعب و وحشت را در کشور گسترانده بود به لطف الهی و با مبارزه بی امان، با جهاد در خط مقدم، اکنون متقابلا نفس کرونا را به شماره انداخته اند.

علیرغم تقدیم 150 شهید و ابتلای بالغ بر 140 هزار پرستار و تقدیم حدود 9 هزار جانباز کرونایی اما حمایتهای صریح و انگیزه‌افزای چندین و چند باره مولی و مقتدایمان، مقام عظمای ولایت و رهبری به مثابه قله افتخار و عظمت ما است و معظم له بارها در بدترین شرایط با دمیدن روح امید و نشاط در کالبد خسته و زخم خورده پرستاران؛ به آنها انگیزه مضاعف مبارزه بی امان با کرونای فوق خطرناک دادند.

بسیاری از این مدافعان عزیز سلامت علاوه بر تقدیم جان، سلامتی و حیات خود، گاهی همسر، فرزند، پدر و مادر خویش را نیز در این مبارزه از دست دادند.

 حتی تعداد زیادی از این عزیزان دو سال از نعمت شیرین همراهی با اعضای خانواده خود گذشتند و به بیماران کرونایی نزدیکتر شدند و بیشتر از اعضای خانواده خود به آنها رسیدگی کردند. گاهی هفته‌ها ساکن بیمارستانها شدند تا میزبان بیماران و حتی ویروس کرونا باشند تا مردم کمتر آسیب ببینند‌.

 به نظر ما تا سال‌های سال، مورخین تاریخ حال و آینده نخواهند توانست مجاهدت‌های پرستاران این مرز و بوم را تصور و تصویر کنند.

 اقداماتی چون باز کردن راه‌های هوایی در حلق ‌و بینی، عملیات احیا مستقیم بیماران کرونایی، دادن تنفس مصنوعی و گاهی نفس به نفس شدن با این بیماران، انتوباسیون، ساکشن ریه، تغذیه و ... توسط پرستاران برای بیمارانی که حتی اعضای خانواده‌شان جرات ملاقات آنها را نداشتند؛ نمی دانیم با کدام تصور و تصویر قابل دوباره‌سازی و انعکاس آن به تاریخ کشور است.

ما شاهد زحمات و تلاشهای شبانه روزی شما در شرایط فعلی کشور که قطعا بدتر از دوران جنگ است، هستیم. نامه اخیر  (1007/1076) مورخه 23/8/1400 وزیر محترم بهداشت به دفتر حضرت عالی و محتوای آن، هم نشان از تلاش مشابه ایشان برای انعکاس مطالب و مشکلات مدافعین سلامت به حضرت عالی دارد و گویا به تنهایی هنوز نتوانسته‌اند مشکلی را از مدافعین سلامت حل کنند.

جناب رییس جمهور محترم

کرونا برای ما بسیار بدتر از زمان جنگ بود. از شما انتظار داریم  که به برخی از مسئولان محترم اجاز‌ه ندهید تا کاری کنند که این مبارزین بی بدیل و بی تکرار تاریخ وطن، این روزها برای دفاع از حق خود، خودشان به صحنه بیایند.

مدافع سلامتی که در عنفوان جوانی است، در آغاز تشکیل خانواده است و درپی هزاران امید و آرزوی بلند، اما داوطلبانه تمام لذات و شیرینیهای زندگی را کنار می گذارد و دو هفته در بیمارستانها همنشین، غمگسار و پرستار بدترین بیماران کرونایی می شود؛ آیا قدر و قیمتی می توان بر این پرستار و رشادتهای او نهاد؟

در کدام آزمون استخدامی در سایر دستگاه ها، کسی جرات می کند  نه دربخش ویژه کرونایی بیمارستانها بلکه فقط یک شب یا روز با یک بیمار کرونایی بد حال در یک اتاق لوکس فقط همنشین شود واستراحت کند؟

مگر همین ویروس کرونا نیست که از ترس اینکه مبادا کسانی را گرفتار کند، تمام مراکز تجاری، علمی دانشگاهی، آموزشی و... و در یک کلام کل کشور را تعطیل کرد.

تنها شغلی که تعطیل نشد که هیچ، لیکن خدماتش چندصد برابر ظرفیتش شد، کدام شغل بود؟

 اینکه بارها در کلام گهربار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) عبارت سخت و زیان آور بودن شغل پرستاری بیان شده است‌، حداقل یک گواه بزرگ آن کرونا بود.

قوانین کاربردی خوبی هم در این زمینه توسط مجلس محترم تصویب شده است. اگر خاطر مبارک باشد، در زمان ریاست حضرت عالی بر قوه عدلیه و قضاییه؛ نیز اعضای شورای عالی نظام پرستاری به نمایندگی از 250 هزار پرستار و مدافع سلامت در جلسه ای خدمتتان رسیدند و شرح مبسوطی از مسائل؛ موانع خدمتی و علل عدم اجرای قوانین  مذکور بیان شد و حضرت عالی به دفاع  جانانه برخاستید و با همکاری سازمان بازرسی و چند نهاد دیگر، برخی از اتفاقات مبارک  هم افتاد اما کامل نبود و نیمه تمام ماند. 

اکنون خواسته تمام مدافعان سلامت، همان تحقق فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای کامل قوانین پرستاری است.

 لیکن اکنون در آستانه روز پرستار ملاحظه می‌فرمایید که علیرغم همه رشادتها و ایثارگری‌های این جماعت از جان گذشته؛ نه تنها مسئولان فعلی در عمل هیچگونه قدرشناسی نمی‌کنند، بلکه در مقابل چشم باز و تعجب و تاسف مدافعین سلامت؛ با تسری برخی مزایا مثل فوق العاده خاص به مشاغلی که به هیچ عنوان کل دوره خدمتی آنان با یک سال خدمات مدافعین سلامت، قابل مقایسه نیست باعث شده تا مدافعین سلامت با احساس عدم قدرشناسی از سوی مسئولان؛ خود رأسأ دست  به کار شوند و کم کم اعتراضاتی شکل بگیرد که قطعا نه خواسته قلبی این عزیزان نه نظام پرستاری و نه خواسته هیچ دلسوزی در کشور و نظام اسلامی‌مان نیست.

بنابراین مستدعی است حضرت عالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و نقطه امید  مدافعان سلامت و منتخبین قانونی آنها عنایت فرمایید:

1.  کمیته‌ای متشکل از دفتر حضرت عالی، نظام پرستاری، سازمان برنامه و وزارت بهداشت، رفاه و دفاع و…شکل بگیرد و به مسائل مربوط به مدافعین سلامت در حوزه‌های دولتی و غیر دولتی؛ کشوری و لشکری رسیدگی و برای حل آنها برنامه ریزی کند.

2. موضوعاتی چون اعطای فوق العاده خاص، تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی، تمدید طرح، 89 روزه و … هر نیرویی که در دوره کرونا، در بالین کار کرده بدون فوت وقت تغییر وضعیت پیدا کند.( با دستورالعملی که همین کمیته تهیه می‌کند)

3. قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از روز پرستار امسال اجرا شود و بیش از این به تاخیر نیفتد.

 این سه موضوع مهمترین موضوعاتی هستند که در بین مدافعین سلامت در حال فعالیت بالینی به عنوان مطالبات درجه اول آنها مطرح است و با حل این سه مسئله و موضوع مهم، مدافعین عزیز سلامت به حداقل‌های مورد نظرشان خواهند رسید.

 البته اعطای امتیازات ایثارگری برای آسیب دیده‌ها و همین طور خانواده های معظم شهدای نظام سلامت نیز جزو مواردی است که در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته و به خصوص در ابعادی چون اضافه حقوق کرونا، اعطای فوق العاده سختی کار کرونا و اعطای مرخصی‌های اجباری به همراه برنامه های تفریحی و گردشگری که باعث بازسازی اوضاع روحی روانی مدافعین سلامت باشد، تاکنون در کشور ما اصلا به آنها پرداخته نشده و نگرانی‌های جدی وجود دارد که «عوارضی چون سندرم پس از سوانح و حوادث» سراغ مدافعین سلامت بخش‌ها و مراکز کرونایی بیاید که برای خودشان، محل کارشان و جامعه مشکل ساز باشد.

در پایان سازمان نظام پرستاری کشور که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نماینده منتخب بالغ بر 250 هزار کادر خدوم پرستری عزیز است ضمن اعتقاد کامل به راه حل های قانونی و اعتقاد به چارچوب‌های فنی و کارشناسی حل مسائل بیش رو، نگرانی جدی و عمیق خود را از نوع  رویکرد وعملکرد برخی مسئولان در دستگاه‌های کلان دولتی اعلام می‌کند و همراه و همگام عموم پرستاران ضمن آنکه پیگیر تمامی مطالبات و رفع موانع خدمتی این عزیزان جان بر کف است.

از حضرتعالی تقاضا دارد به این گونه مدیران که عمدتا در خارج از نظام سلامت اما موثر بر آن هستند، اجازه ندهید که وجهه مردمی دولت انقلابی و مردمی را در عرصه سلامت تضعیف کنند و باعث شوند تا با قیاس وضعیت نظام سلامت؛ وضعیت کارکنان، عملکرد آنها و سایر شاخصها، خدای نخواسته دولت عدالت محور حضرت عالی را ضعیف در ساحت سرمایه‌های انسانی حوزه سلامت معرفی کنند. از خداوند متعال سلامت و توفیقات روزافزون شما و تمامی دلسوزان نظام را خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)