میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین حقوردی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: اصل نخست حفظ سلامت دانشآموزان و معلمان است، جلسات متعددی درباره بهترین شیوه بازگشایی مدارس برگزار شد، با توجه به اینکه واکسیناسیون تکمیل نشده و برای دانشآموزان به تازگی آغاز شده است، قرار شد بازگشایی حضوری نداشته باشیم و پس از تکمیل واکسیناسیون به تدریج در طول سال به سمت آموزش حضوری برویم.
وی افزود: با وجود اینکه آموزش مجازی یک انتخاب نیست و فرآیند تعلیم و تربیت به درستی اتفاق نمیافتد اما حضوری شدن آموزش باید با تضمین سلامت باشد.
حقوردی درباره کیفیت آموزشی گفت: تا زندگی معلمان را براساس شرایط اقتصادی جامعه تامین نکنیم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم کیفیت آموزش خود را نشان دهد.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبهبندی معلمان عنوان کرد: رتبهبندی معلمان باید اوایل دهه 90 اجرا میشد اما اواخر دولت قبل لایحه رتبه بندی به مجلس فرستاده شد، این لایحه در کمیسیون آموزش بررسی و نقایص رفع شد.
وی ادامه داد: مشکلی که پیش آمده این است که دولت، اجرای رتبهبندی معلمان را در سه سال برنامهریزی کرده بود، در بودجه امسال 15 هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی گذاشته بودیم، فرهنگیان نگران نباشند امسال به هر صورت رتبهبندی اجرا میشود.
حقوردی بیان کرد: لایحه دولت بار مالی مشخص داشت و با مصوبه مجلس بار مالی افزایش یافت و چون زیاد شد قطعا شورای نگهبان آن را رد میکند. اگر لایحه رتبهبندی دولت اجرا شود، حقوق معلمان حدود 25 درصد از متوسط دریافتی کارمندان دولت بیشتر میشود.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: بودجه آموزش و پرورش، 115 هزار میلیارد تومان است، اگر بخواهیم رتبهبندی را متناظر با 80 درصد حقوق هیئت علمی دانشگاهها اجرا کنیم، 200 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد، اکنون بحث مجلس این است که رتبه بندی اجرا و اصل 75 نشود.
وی ادامه داد: اکنون در این مرحله گیر کردهایم که منابع مالی را برای رتبهبندی تعریف کنیم البته قطعا 200 هزار میلیارد تومان نیست، وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در حال بررسی رتبهبندی هستند تا مشکل حل شود، اگر حل شد در ماههای آینده شاهد اجرا رتبهبندی خواهیم بود.
حقوردی در برنامه تلویزیونی به وقت ایران با بیان اینکه یکی از بحثهایی که در آموزش مجازی داریم، رفع محرومیت از دانشآموزانی است که به هر عنوان دسترسی به این امکانات ندارند، گفت: حدود 3 میلیون تا 3.5 میلیون نفر هستند البته همه اینها به دلایل مختلف دسترسی ندارند مثلا در مناطق مرزی تحت پوشش شبکه نیستند. یکی از برنامههایی که هم دولت و هم مجلس باید بیشتر توجه کند، رفع محرومیت این 3.5 میلیون دانشآموز است که امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳