میرنیوز

زمان ثبت‌نام آزمون پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد اعلام شد

 زمان ثبت‌نام آزمون پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد اعلام شد 2020-02-02T11:20:10+03:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دستورالعمل سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" به استان‌ها ابلاغ شده است.

بر اساس این دستورالعمل، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در فرایند سنجش و آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی http://azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد‌, مشخصات مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده خواهد بود.

ثبت‌نام پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان از 26 بهمن

ثبت‌نام داوطلبان سنجش پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز شنبه 26 بهمن 98 تا روز شنبه 3 اسفند 98 به مدت هشت روز از طریق سامانه ثبت نام به نشانی  http://azmoon.medu.ir انجام می‌شود.

تمام فرآیند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان صرفاً متعهد به ارائه رمز همگام به دانش‌آموزان هستند.

کارت ورود به جلسه آزمون مدارس استعدادهای  درخشان "سمپاد" قبل از تاریخ برگزاری از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد؛ شرکت داوطلبان در جلسه سنجش بدون ارائه کارت ورود به جلسه ممنوع است.

آزمون پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان 4 اردیبهشت 99

سنجش پایه هفتم دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 4 اردیبهشت 99 به صورت همزمان و نیز آزمون ورودی پایه دهم برای دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور رأس ساعت 14 بعدازظهر روز پنجشنبه 4 اردیبهشت 99 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

مراحل ثبت‌نام داوطلبان

1. تکمیل نمون برگ اینترنتی تقاضانامه ثبت‌نام؛ داوطلبان باید پس از ورود به سامانه ثبت‌نام به نشانی http://azmoon.medu.ir نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

2. بارگذاری فایل عکس داوطلب؛ جهت ثبت‌نام فایل عکس با ابعاد حداکثر 200.300 یا 300.400 پیکسل در قالب "gpg" با زمینه سفید مربوط به سال جاری دانش‌آموز مورد نیاز است.

3. پرداخت وجه ثبت‌نام؛ به استناد ماده 14 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 80، مبلغ ثبت‌نام 25 هزار تومان است که صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد.

مبلغ فوق ثابت بوده و جز این مبلغ دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان ممنوع است.

4. دریافت شماره پیگیری ضروری است، داوطلبان پس از طی مراحل ثبت‌نام شماره پیگیری را دریافت کنند و آن را جهت استفاده‌های بعدی نزد خود نگه دارند.

ضوابط و شرایط ثبت‌نام داوطلبان ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان

  ضوابط و شرایط ثبت‌نام

1.داشتن تابعیت ایرانی، ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی تابع  بخشنامه مورخ 6 تیر 97 مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است.

کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس برای ثبت‌نام در آزمون پایه هفتم

2. کسب مقیاس "خیلی خوب" در تمام دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 97-98 و کسب مقیاس "خیلی خوب" در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 98-99 جهت ثبت‌نام سنجش پایه هفتم.

چنانچه داوطلبی در مجموع دو سال تحصیلی مذکور حداکثر در یک عنوان درسی مقیاس "خوب" را کسب کرده باشد ثبت‌نام او بدون مانع است.

داشتن حداقل معدل 19 شرط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم

  3.داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم خرداد سال تحصیلی 97-98 جهت ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم.

دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند، پذیرش نهایی این دسته از دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم سال تحویل 98-99 در مدارس استعدادهای درخشان است

ویژگی‌های ابزار سنجش پایه هفتم

محتوای این سنجش "هوش"، "استعداد" و "خلاقیت" است که ابزار آن توسط متخصصان مربوط طراحی می‌شود.

به ازای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود برای سوالات بدون پاسخ نمره‌ای منظور نخواهد شد.

مواد امتحانی، تعداد و ضریب سوالات آزمون پایه دهم

1. محتوای آزمون مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" مشتمل بر دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است 50 درصد امتیاز آزمون مربوط به سوالات استعداد تحلیلی و 5050 درصد آن مربوط به سوالات استعداد تحصیلی است.امتیاز آزمون از طریق وزن‌دهی به نمره کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت 50 درصد و 50 درصد محاسبه می‌شود.

  2. منابع، تعداد و ضریب سوالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" و مدت زمان پاسخگویی آنها به شرح جدول زیر است:

مدارس استعدادهای درخشان | سمپاد , دانش‌آموزان , وزارت آموزش و پرورش ,

3. سوالات استعداد تحلیلی به شیوه چهار گزینه‌ای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه‌بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می‌شود.

4. سوالات استعداد تحصیلی به شیوه چهار گزینه‌ای در سطح محتوای کتاب‌های درسی با تأکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت‌های دو یا چند ماده درسی در برخی از سوالات طراحی می‌شود.

5. سوالات درس قرآن و معارف اسلامی از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می‌شود اما داوطلبان اقلیت‌های دینی رسمی کشور به سوالات مشترک اقلیت‌های دینی بر اساس محتوای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت‌های دینی پایه هشتم سال 97 و پایه نهم چاپ سال 98 پاسخ خواهند داد.

6. به ازای هر پاسخ صحیح، سه نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود برای سوالات بدون پاسخ نمره‌ای منظور خواهد شد.

ظرفیت، ضوابط و شرایط پذیرش دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد"

1. ظرفیت پذیرش دبیرستان‌های دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" در هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش، بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تأیید سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تعیین شده است که در هنگام ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سامانه ثبت‌نام به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

در مواردی که تعداد داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون، متقاضی یک رشته تحصیلی در هر یک از دبیرستان‌های دوره دوم استعداد های درخشان کمتر از حد نصاب مورد نیاز بوده یا نمرات آنان کمتر از حد قابل قبول باشد به تشخیص سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اسامی قبول‌شدگان آن رشته تحصیلی در مدرسه مذکور کمتر از ظرفیت اعلام شده تعیین و با هماهنگی استان و در نظر گرفتن سایر شرایط، حداکثر معادل ظرفیت کاسته شده از آن رشته به ظرفیت پذیرش رشته‌های دیگر افزوده خواهد شد.

2. پذیرش دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون برای ورود به دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان صرفاً بر اساس نتیجه سنجش داوطلبان و برای دوره دوم استعدادهای درخشان بر اساس رتبه مبتنی بر امتیاز کل آزمون ورودی خواهد بود.

3. با توجه به ضوابط خاص نقل و انتقال در مدارس استعدادهای درخشان لازم است داوطلبان دبیرستان‌های استعدادهای درخشان مورد نظرشان را با توجه به محل سکونت خود در سال تحصیلی 99-1400 با توجه به منطقه، ناحیه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب کنند.

حوزه امتحانی داوطلبان سنجش هفتم با آزمون ورودی پایه دهم بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی 98-99 آنان تعیین خواهد شد.

4. در شهرستان‌هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان هستند، داوطلبان می‌توانند حداکثر سه دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان و در شهرستان‌هایی که دارای چند دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان هستند، داوطلبان در انتخاب مدرسه مورد نظر خود در سطح شهرستان اختیار کامل دارند و هر داوطلب می‌تواند حداکثر سه دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان را به ترتیب اولویت در نمون برگ تقاضا‌نامه خود انتخاب کنند ضمناً داوطلبان آزمون ورودی دوره دوم متوسطه در اولویت‌های انتخابی خود در زمان ثبت‌نام در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی هستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)