میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم رویداد جذب سرمایه در حوزه آموزش با هدف توسعه سرمایهگذاری خطرپذیر در طرحهای دانشبنیان و فناورانه با حضور 6 استارتاپ حوزه آموزش برگزار شد.
علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور در این نشست بر لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد و گفت: این صندوق به تأمین مالی شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها همت گماشته و برای تحقق بهتر اهدافش نیاز به سرمایه دارد که دولت باید به این موضوع توجه بیشتری کند.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا دسترسی ما به منابع خارجی بسیار کم بود و هر کشور تلاش داشت نیازهای خود را مرتفع کند، در همین زمان استارتآپها بودند که برای رفع نیازهای کشور همت کردند و مشخص شد در زمان نیاز میتوان به آنها رجوع کرد. در حوزه آموزش هم اگر حمایتهای لازم صورت پذیرد این توانمندی وجود دارد اما متأسفانه این حمایتها تاکنون صورت نگرفته است.
منادی سفیدان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور که آموزش مجازی محور فعالیتهای آموزشی کشور قرار گرفته است باید دوباره به توان این استارتآپها تکیه کرد. افزایش کیفیت آموزشی کشور به توان و خلاقیت استارتآپها وابسته است چرا که آموزش در کشور دیگر آموزش غیرحضوری خواهد بود.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس توضیح داد: استارتآپها میتوانند یاریگر سامانه شاد باشند که 15 میلیون دانشآموز را پوشش میدهد و همچنین به حوزه آموزش عالی با 4 میلیون دانشجو کمک کند.
استارتآپها ایده های خود را با اسناد نظام آموزشی منطبق کنند
در ادامه برنامه علیرضا کمرهای، معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: استارتآپها میتوانند ایدههای خود را با اسناد نظام آموزشی منطبق کنند و بر همین اسناد برای طراحی ایدههای خود تأکید داشته باشند، چرا که موضوع آموزش در آموزش و پرورش کشور قانونهای خاص خود را دارد. اگر این هماهنگی آموزهها در استارتآپها و آموزهها و اسناد آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان بکارگیری آنها در این سیستم وجود ندارد.
وی افزود: اگر این تطابق راهبرد بین آموزش و پرورش و استارتآپهای فعال در حوزه آموزش وجود داشته باشد امکان همکاری فراهم شده و آموزش و پرورش میتواند بخشی از خلأهای آموزشی را توسط آنها مرتفع کند.
معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید خلأهای آموزشی در کشور مرتفع شود و استارتاپها می توانند گزینه مناسبی برای این موضوع باشند. استارتاپهایی که تا کنون در این عرصه فعالیت کردند بر موضوعات آموزشی تأکید داشته اند تا موضوعات تربیتی، در صورتی که موضوع تربیت اهمیت بسیار زیادی دارد.
کمرهای نیازهای آموزش و پرورش کشور را به این شرح ذکر کرد: توسعه پلتفرم مدیریت یادگیری، تسهیلکنندگی ارتباط معلم و دانشآموز، سیستمهای فعال کننده یادگیرنده، یادگیری با بازی و در نهایت چگونگی یادگیری و یادگیری مهارت نیازهای اصلی ما هستند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳