میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، حجتالاسلام هادی شفیعزاده، مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نحوه فعالیتهای اداره کل اعزام مُبلغ گفت: در اکثر بقاع متبرکه شاخص در سطح کشور، مکانهایی را به نام خیمه معرفت میبینید که مُبلغان در آنجا حضور دارند؛ ما خیمه معرفت را به غرفه مشاوره تعریف میکنیم؛ کسانیکه در اتاق مشاوره قرار میگیرند، عمدتاً کسانی هستند که در بحث مشاوره تسلط دارند؛ در این خیمههای معرفت مباحث پرسش و پاسخ، چند رسانهای، کار با کودکان و ... مطرح است.
مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف درباره کمبودها و خلاءهای بحث تبلیغی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام هم و غم دشمن بر این است که اعتقادات مردم را متزلزل کند، قطعاً برای یک طلبه و مُبلغ دین، کار خیلی سختتر میشود؛ یک خلا این است که هیچ نهاد تبلیغی اطلس تبلیغی ندارد.
حجتالاسلام شفیعزاده ادامه داد: ما اطلس جغرافیایی داریم، برای مثال اینکه چه منطقهای چه آب و هوایی دارد؛ اقتصادش چطور است؟ جادهاش چطور است؟ روستایی و شهری آن چطور است؟ آب و برقش چگونه است؟ همه اینها را میدانیم؛ اما اطلس تبلیغی نداریم.اطلس تبلیغی به این تعبیر است که اگر مُبلغی به یک منطقهای وارد میشود، بداند از لحاظ تبلیغی این منطقه یا بقعه چه شاخصههایی را دارد؛ برای مثال فقر فرهنگی چطور است؟ آنجا نسبت به حجاب چطور هستند؟ نسبت به طلاق چطور چه وضعیتی دارد؟ افراد اثرگذار فرهنگی در این روستا چه کسانی هستند؟ افرادی که مخالف این رویه هستند چه کسانی هستند؟؛ اطلس تبلیغی یک جغرافیای بزرگ تبلیغی را در اختیار مُبلغ میگذارد که با آن خیلی راحتتر میتواند به مجموعه وارد شود؛ مانند یک فرمانده که میخواهد وارد یک عملیات شود، یک نقشه به او میدهند که از اینجا ورود میکنی و مشکلاتی که سر راه داری، این است.
مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف تاکید کرد: به همت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بحث اطلس تبلیغی کلید زده شد که در حال حاضر در مرحله مقدماتی جلسات آن هستیم؛ انشاءالله سازمان اوقاف بتواند بحث اطلس تبلیغی را هم برای مُبلغین اعزامی خود و همچنین مُبلغین دیگر نهادهای تبلیغی مورد استفاده قرار دهد.
حجتالاسلام شفیعزاده با اشاره به ظرفیت شبکههای اجتماعی، یادآور شد: نهادهای تبلیغی باید مُبلغان را به سواد رسانهای مجهز کنند که بتوانیم سخن جوان و روحیات او را درک کنیم؛ در همین راستا در بحث اعزام مبلغ سال گذشته، یک دوره تخصصی سواد رسانهای را برگزار کردهایم؛ یکی از دورههای آموزشی که بهصورت مستمر در سال ۹۹ برگزار خواهد شد، بحث افزایش اطلاعات و آگاهی مُبلغان در بحث سواد رسانهای است.
منبع : خبرگزاری مهر
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر