میرنیوز

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۰

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۰ 2021-01-24T11:34:34+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سنجش امیرکبیر، در این متن، مشاور ارشد سنجش امیرکبیر، با توجه به چندین سال تجربه در حوزه­ ی موفقیت، نکاتی را برای تسریع موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری آورده است.

۱- از موفقیت تحصیلی خود چه انتظاری دارید؟ خواسته تان از رتبه و مقطع تحصیلی تان چیست؟

میان زندگی عملی، و آن سطح که در درون خود در پی آن هستیم، همواره، تفاوتی فاحش وجود دارد. همه داوطلبان کنکور ارشد و دکترا، در پی موفقیت ­اند، اما آیا واقعاً می دانید که از موفقیت و سطح تحصیلی تان چه توقعی دارید؟ آیا از سطح آرزوهای خود، در رابطه با کنکور کارشناسی ارشد و دکترای تان آگاهی دارید؟ و اگر تاکنون به سطحی از تحصیلات که آرزویش را دارید نرسیده ­اید، می ­دانید که چه عاملی مانع رسیدن شما به این خواسته ­تان شده است.

در جامعه­ ی کنونی ما، رسیدن به موفقیت ساده نیست، اما این مسئله نباید سبب فراموشی خواسته ­هایمان برای رسیدن به موفقیت (ارشد و دکتری سراسری، آزاد و وزارت بهداشت) شود، چرا که موفقیت در تحصیل و در زندگی، حق هر انسانی است.

۲- عزم راسخ

برای موفقیت، عزم راسخ، کافی نیست، اما برای شروع لازم است. موفقیت در کنکور ارشد و دکتری راهی است با شیبی تند. برای غلبه بر شک و دودلی نتوانستن­ ها به عزمی پولادین و راسخ نیاز است، اما باز هم این کل ماجرا نیست؛ پس ادامه دهید ....

۳- خوش ­بینی و اعتماد به نفس

هر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، به صفتی به ­نام خوش ­بینی نیاز دارد. خوش­ بینی، صفت خوبی است که به ما کمک می­ کند تا همواره روی مثبت مسائل و اتفاقات را ببینیم.

معتقدم، خوش ­بینی، به تنهایی برای حصول موفقیت، کافی نیست، اما خوش ­بینی توام با عمل، به اعتماد به نفس منجر می­ شود. وجود اعتماد به نفس، به شما قدرت می­ دهد تا به خودتان و به راهی که در آن قدم گذاشته ­اید. اعتماد و باور داشته باشید (بله، من قطعاً با تلاش، پی­گیری و ممارست، می­ توانم در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا قبول شوم.)

انسان دارای اعتماد به ­نفس، هیچ مانعی، هیچ سدی را، پیش­ پای خود نخواهد دید. توجه کنیم که بین حصول موفقیت در کنکور ارشد و دکترا و وجود اعتماد به ­نفس رابطه ­ای عینی و کاملاً مستقیم دیده می­شود، چرا که انسانی که فاقد اعتماد به ­نفس باشد، استعدادهای خود را نادیده انگاشته و توانایی­ های واقعی خود را نخواهد شناخت، در نتیجه در امور تحصیلیش، موفقیتی هم حاصل نخواهد شد.

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۰

۴- برنامه ­ریزی کنید

با انضباطی کامل، برنامه ای را برای میزان ساعات درس خواندن خود، تنظیم کرده و خود را متعهد به انجام آن نمایید. هر موفقیتی به تغییری توام با نظم احتیاج دارد، چنان­چه نخواهید ترکیب فصلی زندگی­تان را تغییر دهید، هرگز، نخواهید توانست به اهداف، آرزوها و خواسته­ هایتان به شکل کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا نائل شوید.

۵- مسئولیت کامل برعهده شماست

مسئولیت، یعنی ما در برابر تمام رفتارها و پیش ­آمدها و اتفاقاتی که در پیرامون، با آن­ها مواجه می ­شویم، به شکلی ۱۰۰% و تمام و کمال، مسئول هستیم. ما مسئول تمام رویداد ها و پاسخ­ هایی هستیم که به آن­ها می­ دهیم.

البته که اکثر افراد تمایل دارند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و دیگران را (جامعه، دولت، پدر و مادر، کشور، همسر و ...) را مقصر و مسئول عدم قبولی در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای خود بدانند.

اما هرچه زودتر دست از این نگاه برداشته و بپذیریم که علی­رغم همه­ ی موانع و مشکلات خود ما مسئول قبولی یا عدم قبولی مان هستیم، سریع­ تر و راحت ­تر قادر خواهیم بود، اوضاع ­مان را جهت تغییراتی بهینه، به ­دست گرفته و بهبود ببخشیم.

ساده است که دیگران را برای عدم قبولی در کنکور ارشد و دکترایمان، مقصر بدانیم، اما خوب است بدانیم که این دیدگاه، راه­گشای تغییرات مثبت در زندگی ما نخواهد بود، پس با کمال میل کل مسئولیت آن­چه که پیش ­رویتان قرار می­ گیرد را بپذیرید، تا بتوانید بر موفقیت خود، مسلط شوید.

هشدار: تاوانی که در صورت عدم قبول مسئولیت خواهید پرداخت، بسیار سنگین و آزار دهنده خواهد بود.

۶- گذشته­ تان را رها کنید، شما بر روی خلق آینده­ی خود قدرت دارید

گذشته، با همه­ ی کمی ­ها، کاستی ­ها، شکست­ ها و ضعف ­هایش، پشت سر شما قرار دارد، گذشته، از دسترس ما خارج شده، پس به جای تمرکز بر گذشته ی از دست رفته، باور کنید که قدرت خلق آینده موفقیت تحصیلی تان به همان شکل و شیوه ای که می پسندید را دارید.

پس شروع کنید به آرزو، به خواستن تمام آن موفقیتی که میل دارید به­ دست آورید. آینده ­ای موفق را در ذهن خود خلق و ترسیم کنید.

خالق قبولی در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا، در ذهن ­تان باشید، تا همان موفقیت، در واقعیت زندگی ­تان هم خلق شود.

۷- از منطقه­ ی امن (رفاه) خود خارج شوید

منطقه ­ی رفاه، جایی است که در آن احساس امنیت و راحتی می­ کنیم. بودن و ماندن در این منطقه البته احساس بسیار ...

داوطلبان عزیز برای مطالعه بقیه مقاله می توانند به سایت سنجش تکمیلی دات آی آر مراجعه کرده یا بر لینک " ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۰ " کلیک کنند.

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۰

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت رایگان منابع کنکور کارشناسی ارشد و منابع کنکور دکتری به وب ‌سایت سنجش امیرکبیر به نشانی www.sanjeshetakmili.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۱۶۹۰ تماس حاصل کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

شوینده های قلیایی و اسیدی ویژه صنایع

شوینده های قلیایی و اسیدی ویژه صنایع
2021-03-04T14:59:27+03:30
شرکت صنایع شیمیایی ایمن بهدار هیرکان مسئولیت تولید اکسیدین را برعهده دارد. محصول تولید شده در این شرکت بی رنگ و دارای بوی تند سرکه ای است. اکسیدین تولید می ش...

آشنایی با انواع تست غیر مخرب بتن

آشنایی با انواع تست غیر مخرب بتن
2021-03-04T14:32:47+03:30
معمولا به منظور برآورد میزان سرویس‌دهی یک ساختمان انجام تست بر روی بتن اجتناب ناپذیر می‌باشد. از این رو کارشناسان شرکت مقاوم سازی افزیر با استفاده از انواع آ...

تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل
2021-03-04T14:19:33+03:30
تعمیرات موبایل به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که تعمیرکار موبایل به صورت مستقیم روی برد گوشی کار کند و یا سرویس موبایل را انجام دهد. چنین قسمت هایی شامل:...

موبایل چی بخریم؟

موبایل چی بخریم؟
2021-03-04T14:19:33+03:30
خرید موبایل یکی از خریدهای بسیار چالش برانگیز برای کاربران امروزی است. در گذشته این خرید به دلیل کم بودن تعداد برندهای تولید کننده و همچنین مدل های موجود در ...

بهترین نوع سرمایه گذاری چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین نوع سرمایه گذاری چه ویژگی هایی دارد؟
2021-03-04T14:06:07+03:30
قبل از انتخاب بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت در ایران باید دقت داشته باشید که وارد شدن به هریک از بازارها نیازمند دقت، تجربه و تحقیق می باشد. ...

قیمت سکه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه  ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید
2021-03-04T13:49:28+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنج شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ در بازار آزاد تهران به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید.

قیمت دلار ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ به ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان رسید/ یورو؛ ۲۹ هزار و ۹۹۴ تومان

قیمت دلار ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ به ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان رسید/ یورو؛ ۲۹ هزار و ۹۹۴ تومان
2021-03-04T13:49:27+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در صرافی های بانکی به ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان رسید.

سیسکو یا مایکروسافت؟ کدام بهتر است

سیسکو یا مایکروسافت؟ کدام بهتر است
2021-03-04T13:39:31+03:30
سیسکو یا مایکروسافت؟ این مقایسه، مقایسه‌ای است که کمتر کسی آن را نشنیده باشد و برای او سوالی راجع به این دو غول دنیای شبکه پیش نیامده باشد. ...

موفقیت روابط عمومی پاکسان نتیجه خلق فرصت هاست

موفقیت روابط عمومی پاکسان نتیجه خلق فرصت هاست
2021-03-04T13:12:47+03:30
روابط عمومی شرکت پاکسان در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران (IRANCPR) با اعطای "جوایز سالانه صنعت روابط‌عمومی ایران مورد تقدیر قرار گرفت. ...

آشنایی با انواع رک شبکه

آشنایی با انواع رک شبکه
2021-03-04T12:46:19+03:30
تجهیزات شبکه و سرور، از جمله دستگاه‌های فیزیکی هستند که برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌های موجود در یک شبکه کامپیوتری استفاده می شوند و به واحدهایی که تولید ...

آیا ساخت تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش موثر است؟

آیا ساخت تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش موثر است؟
2021-03-04T12:46:18+03:30
سازمان‌ها و شرکت‌ها هر روز و هرساعت تلاش می‌کنند در اینستاگرام بیشتر دیده شوند و زنجیره ارتباطشان با مخاطبانشان قطع نشود.

آشنایی با آیفون‌ تصویری تابا

آشنایی با آیفون‌ تصویری تابا
2021-03-04T12:19:25+03:30
برای معرفی بهترین آیفون‌های تصویری ساخت شرکت تابا، بهتر است ابتدا بیش‌تر با این شرکت معتبر و با سابقه آشنا بشویم.

سینی کابل گالوانیزه سرد یا گرم؟

سینی کابل گالوانیزه سرد یا گرم؟
2021-03-04T12:19:25+03:30
سینی کابل در واقع یک کانال آهنی است که برای عبور سیم و کابل ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر صنعت گردشگری و رزرواسیون هتل

تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر صنعت گردشگری و رزرواسیون هتل
2021-03-04T11:49:26+03:30
یکی از تامین کنندگان اصلی پلتفرم دوسویه آنلاین خدمات اقامتی چنلید، کانال های توزیع است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

دانلود قسمت ششم سریال خوب بد جلف

دانلود قسمت ششم سریال خوب بد جلف
2021-03-04T11:26:21+03:30
«خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» سریالی در ژانر کمدی-اکشن به نویسندگی «پیمان قاسم خانی» و کارگردانی «محسن چگینی» و محصول سال 1399 ایران است. ...

انتخاب یک متخصص ارتوپدی خوب

انتخاب یک متخصص ارتوپدی خوب
2021-03-04T10:59:36+03:30
سلامتی مهمترین سرمایه ی هر انسانی است. مشکلات زیادی هستند که در اثر عوامل متعددی برای استخوان و مفاصل به وجود می آیند.

سال ۱۴۰۰ را با تک سیرو شروع کنید

سال ۱۴۰۰ را با تک سیرو شروع کنید
2021-03-04T10:46:07+03:30
فروشگاه اینترنتی تک‌سیرو عرضه کننده انواع کنسول بازی، دیسک بازی های جدید، انواع لوازم جانبی کنسول، سخت افزار گیمینگ و تجهیزات تولید محتوا و استریم می‌باشد. ...

دانلود قسمت 13 برنامه همرفیق پیمان قاسم خانی

دانلود قسمت 13 برنامه همرفیق پیمان قاسم خانی
2021-03-04T10:06:04+03:30
قسمت سیزدهم برنامه ی همرفیق توسط سایت دانلود قانونی حلال دانلود توزیع می شود.

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه افت کرد

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه افت کرد
2021-03-04T10:02:50+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنجشنبه، تحت تاثیر تقویت دلار به علت رشد سود اوراق قرضه آمریکا، افت کرد و به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید.

جزئیات نرخ رسمی ۴۷ ارز/ قیمت ۸ ارز کاهش یافت

جزئیات نرخ رسمی ۴۷ ارز/ قیمت ۸ ارز کاهش یافت
2021-03-04T10:02:49+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۸ ارز کاهش و ۳۳ ارز افزایش یافت. نرخ ۶ ارز نیز ثابت ماند.

پی‌فا بازیگر اصلی تقابل سنت و مدرنیته در حوزه پرداخت

پی‌فا بازیگر اصلی تقابل سنت و مدرنیته در حوزه پرداخت
2021-03-04T08:39:28+03:30
تا به حال به کارمزدی کارت به کارت دقت کرده‌اید؟‌ برای جا به جایی مبلغ ۱۰ میلیون تومان شما باید ۲۷۶۰ تومان کارمزد تراکنش پرداخت کنید، علاوه بر این حتی با پردا...

فروشگاه لوازم جانبی موبایل عمده

 فروشگاه لوازم جانبی موبایل عمده
2021-03-03T16:16:23+03:30
بسیاری از خریداران عمده لوازم موبایل و همچنین صاحبان مغازه های موبایل فروشی ، برای تامین کالاهای مورد نیازشان به دنبال فروشگاه های پخش عمده لوازم جانبی موبا...

خدمات سئو سایت

 خدمات سئو سایت
2021-03-03T16:16:22+03:30
اگر به دنبال خدمات سئو سایت و مشاوره سئو هستید وب اپراتور یکی از بهترین و قدیمی ترین سایت های حوزه بهینه سازی بشمار میرود.در این محتوا قصد داریم تا خدمات سئ...

تجهیز فروشگاه های زنجیره ای رفاه به سیستم کدپرداز تاپ

 تجهیز فروشگاه های زنجیره ای رفاه به سیستم کدپرداز تاپ
2021-03-03T16:16:22+03:30
همزمان با جلسه مشترک شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان از سیستم پرداخت بدون کارت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه رونمایی شد.

تختال فولاد هرمزگان قابل‌ رقابت با برترین‌های جهان

 تختال فولاد هرمزگان قابل‌ رقابت با برترین‌های جهان
2021-03-03T16:16:22+03:30
مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های فولاد هرمزگان از مسیری سخن گفت که کیفیت تختال فولاد هرمزگان را قابل ‌رقابت با برترین‌های فولادسازی دنیا کرده  است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مدیر عامل بانک رفاه کارگران تجلیل کرد

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مدیر عامل بانک رفاه کارگران تجلیل کرد
2021-03-03T16:16:21+03:30
در مراسم تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیر مترقبه» از عملکرد و اقدامات...

رشد ۸۰.۷ درصدی فروش «ذوب» در ۱۱ ماهه ۹۹

 رشد ۸۰.۷ درصدی فروش «ذوب» در ۱۱ ماهه ۹۹
2021-03-03T16:03:00+03:30
میزان فروش شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در ۱۰ ماهه۹۹ بالغ بر ۱۵۱,۸۴۸,۱۹۱ میلیون ریال اعلام شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۲/۱۳

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۲/۱۳
2021-03-03T16:03:00+03:30
در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۲/۱۳

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۲/۱۳
2021-03-03T16:02:59+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۶۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۲...

کفپوش ورزشی چیست و چه کاربردی دارد؟

کفپوش ورزشی چیست و چه کاربردی دارد؟