میرنیوز

نخود و لوبیا تنظیم بازار دارد؛ مسکن ندارد!/ قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است

نخود و لوبیا تنظیم بازار دارد؛ مسکن ندارد!/ قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است 2021-01-05T11:56:40+03:30

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای ایجاد آرامش در بازار مسکن چند اقدام باید همزمان صورت گیرد. در وهله اول باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود تا با تقاضای مطلق همخوانی پیدا کند.

وی افزود: اقدام بعدی باید کنترل بازار مسکن باشد. جالب است که برای نخود و لوبیا، ستاد تنظیم بازار وجود دارد اما برای مسکن که مهمترین سرمایه خانوارها است، هیچ تنظیم‌گری وجود ندارد. به همین دلیل معمولاً عده‌ای سوداگر، بازار را با التهاب مواجه می‌کنند. این معضل در ادوار مختلف وجود داشته و هنوز رفع نشده است.

بانک‌ها هرکدام چندین هلدینگ و شرکت زیرمجموعه ساختمانی دارند که با استفاده از امتیازات به سهولت، انبوه سازی می‌کنند و واحدهای خود را گران‌تر از بخش خصوصی می‌فروشند که تنظیم بازار را به هم می‌زنند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه نهادهای امنیتی باید کنترل بیشتری بر بازار ملک داشته باشند، گفت: نباید اجازه داده شود که افراد غیرمسئول در خصوص بازار مسکن مصاحبه کنند. روزانه شاهد اخبار ضد و نقیض در خصوص این بازار هستیم و هر صنفی بر اساس منافع و دیدگاه خود سخن می‌گوید که به ایجاد التهاب در بازار می‌انجامد.

خسروی، خرید و فروش ملک از سوی بانک‌ها را در نوسانات این بازار مؤثر دانست و افزود: بانک‌ها برای غلبه بر انتظارات تورمی و بهبود تراز مالی‌شان به خرید دارایی‌های ثابت روی می‌آورند. دود این رفتار به چشم متقاضیان واقعی می‌رود. بانک‌ها هرکدام چندین هلدینگ و شرکت زیرمجموعه ساختمانی دارند که با استفاده از امتیازات به سهولت، انبوه سازی می‌کنند و واحدهای خود را گران‌تر از بخش خصوصی می‌فروشند که تنظیم بازار را به هم می‌زنند. در حالی که مسکن باید در دست بخش خصوصی باشد.

از اواسط آبان ماه به دنبال کاهش قیمت دلار، قیمت مسکن نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد؛ بعد آقایان آمار دادند که قیمت ۱.۱ درصد افت کرده است؛ نبض بازار دست من است و اعلام می‌کنم که افت قیمت بسیار بیشتر از آمار رسمی است

وی با اشاره به کاهش نرخ دلار در هفته‌های اخیر گفت: از اواسط آبان ماه به دنبال تحولات سیاسی که به کاهش قیمت دلار انجامید، قیمت مسکن نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد؛ قبل از آن طی یک سال بر اساس آمارهای رسمی قیمت‌ها ۹۹ درصد بالا رفته بود. بعد آقایان آمار دادند که قیمت در آبان ماه ۱.۱ درصد افت کرده است. یک درصد در مقابل آن ۹۹ درصد چه عددی است؟ نوسانات جزئی اصلاً ارزش بیان کردن ندارد. باید کاری کنیم که قیمت‌ها پایین بیاید و مردم بتوانند خانه دار شوند.

خسروی خاطرنشان کرد: من عمری را در بخش مسکن گذرانده‌ام؛ حدود ۵۰ سال مشاور املاک و ۲۷ سال در اتحادیه هستم. روزانه مشاوران املاک برای تمدید پروانه به من مراجعه می‌کنند و وضعیت بازار را می‌پرسم. نبض بازار دست من است و اعلام می‌کنم که افت قیمت بسیار بیشتر از آمار رسمی است. اما می‌بینیم که بساز و بفروش‌ها بیان می‌کنند قیمت‌ها پایین نیامده؛ اینها منافع خود را می‌بینند. عده‌ای از مسئولان هم خواسته یا ناخواسته با آنها همگام می‌شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: وقتی قیمت خانه کاذب بالا می‌رود، متقاضی ترجیح می‌دهد به جای ایران در ترکیه خانه بخرد که به خروج ارز از کشور منجر می‌شود. نتیجه این می‌شود که ایرانی‌ها مقاوم اول خرید ملک در ترکیه را در اختیار دارند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

عرضه تخم مرغ با قیمت شانه‌ای ۳۴۰۰۰ تومان آغاز شد/ قیمت‌های بازار مورد تائید نیست

عرضه تخم مرغ با قیمت شانه‌ای ۳۴۰۰۰ تومان آغاز شد/ قیمت‌های بازار مورد تائید نیست
2021-01-20T09:04:33+03:30
مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن از آغاز عرضه تخم مرغ شانه‌ای با قیمت ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان و بسته بندی شده با نرخ ۳۶ هزار تومان در مجاری توزیع خبر داد.

جزئیات نرخ رسمی ۴۷ ارز/ قیمت ۳۱ ارز افزایش یافت

جزئیات نرخ رسمی ۴۷ ارز/ قیمت ۳۱ ارز افزایش یافت
2021-01-20T09:04:33+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ ۵ ارز کاهش و ۳۱ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۱ ارز نیز ثابت ماند.

قیمت جهانی طلا با تضعیف دلار رشد کرد/ هر اونس ۱۸۴۸ دلار

قیمت جهانی طلا با تضعیف دلار رشد کرد/ هر اونس ۱۸۴۸ دلار
2021-01-20T08:11:14+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه پس از اظهارات جانت یلن در مورد بسته مالی جدید آمریکا و تضعیف دلار، رشد کرد.

الزام عرضه تخم مرغ بسته بندی لغو شد

الزام عرضه تخم مرغ بسته بندی لغو شد
2021-01-19T16:11:12+03:30
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از لغو دستورالعمل الزام عرضه تخم مرغ بسته بندی خبر داد که چندی پیش به فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی ابلاغ شده بود.

راهنمای خرید آپارتمان در منطقه ۴ تهران

راهنمای خرید آپارتمان در منطقه ۴ تهران
2021-01-19T16:11:12+03:30
اینپین به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های فعال در این اکوسیستم، ابزارهایی ایجاد کرده تا مردم و مشاورین املاک بتوانند بهترین تجربه را در انجام معاملات مل...

افزایش قیمت خودرو تا پایان سال منتفی شد/ فرمول جدید فعلا اجرا نمی‌شود

افزایش قیمت خودرو تا پایان سال منتفی شد/ فرمول جدید فعلا اجرا نمی‌شود
2021-01-19T15:57:50+03:30
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کارخانه ای خودرو تا پایان فروردین سال آینده تغییر نمی کند، گفت: فرمول جدید قیمت گذاری خودرو فعلا اجرا نمی شود.

مجموعه اتصالات، عرضه کننده گوشی موبایل و لوازم جانبی

مجموعه اتصالات، عرضه کننده گوشی موبایل و لوازم جانبی
2021-01-19T15:21:10+03:30
شرکت اتصالات از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه عرضه گوشی های تلفن همراه و لوازم جانبی همراه با خدمات پس از فروش در سراسر ایران آغاز کرده است. ...

صادرات لوله سبک فلزی و درآمد بدون مالیات!

صادرات لوله سبک فلزی و درآمد بدون مالیات!
2021-01-19T15:21:09+03:30
ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در منطقه می باشد که همین موضوع باعث توجه کشورهای همسایه به محصولات فلزی بخصوص صادرات لوله و پروفیل، شده است. ...

میزان استفاده از ماسک در سفرهای اسنپ چقدر است؟

میزان استفاده از ماسک در سفرهای اسنپ چقدر است؟
2021-01-19T15:21:09+03:30
اسنپ در گزارشی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات بازار و نظرسنجی‌های انجام شده، در ناوگان این تاکسی اینترنتی، بیش از۹۸درصد رانندگان و بیش از ۹۰ درصد مسافران در سر...

وام مسکن ایثارگران به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت

وام مسکن ایثارگران به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت
2021-01-19T15:17:55+03:30
بانک عامل بخش مسکن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران افزایش یافت.

دزدگیر پارادوکس را بیشتر بشناسید

دزدگیر پارادوکس را بیشتر بشناسید
2021-01-19T15:07:57+03:30
دزدگیر پارادوکس (Paradox) در سه دسته محصولات شامل: کنترل پنل های پارادوکس، انواع سنسورهای پارادوکس و متعلقات جانبی طراحی و عرضه می‌شوند. ...

نوروز کدام کشورها دیدنی است؟

نوروز کدام کشورها دیدنی است؟
2021-01-19T15:07:56+03:30
هرچند که نوروز در ایران به دلیل حال و هوای خاصی که دارد فوق العاده جذاب است اما کشورهای دیگری نیز هستند که باتوجه به شرایط آب و هوایی، زیبایی های بی حد و حصر...

چرا باید مدرک فنی و حرفه ای بگیریم؟

چرا باید مدرک فنی و حرفه ای بگیریم؟
2021-01-19T15:07:54+03:30
امروزه تنوع زیاد مدارک شغلی و سهولت اخذ آن‌ها، به چالشی مهم در آینده شغلی تبدیل شده است.

آشنایی با شرایط خرید بلیط هواپیمای داخلی

آشنایی با شرایط خرید بلیط هواپیمای داخلی
2021-01-19T15:07:54+03:30
با خرید بلیط هواپیمای داخلی مانند بلیط هواپیما تهران، بلیط هواپیما مشهد و... از ره بال آسمان، سفری ایمن و مطمئن را تجربه کنید.

بعد از شکست بیماری کرونا برای اجاره ویلا در نوشهر به سایت لوکس ویلا مراجعه کنید

بعد از شکست بیماری کرونا برای اجاره ویلا در نوشهر به سایت لوکس ویلا مراجعه کنید
2021-01-19T15:07:53+03:30
امروزه به لطف کرونا، صنعت گردشگری در شهرهایی همچون نوشهر در رکود کامل به سر می برد و مردم منتظر هستند تا کرونا شکست خورده و راهی شهرهای شمالی کشور شوند. ...

خرید ساز، لوازم جانبی و تعمیرات با دلشاد موزیک

خرید ساز، لوازم جانبی و تعمیرات با دلشاد موزیک
2021-01-19T15:07:53+03:30
موزیک دلشاد به عنوان اولین فروشگاه لوازم موسیقی در ایران فعالیت خود را با هدف ارائه انواع ادوات موسیقی و لوازم جانبی از سال ۱۳۲۵ شروع کرده است. ...

قیمت سکه طرح جدید ۳۰ دی ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه طرح جدید ۳۰ دی ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید
2021-01-19T13:57:50+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

قرعه‌کشی ۶ محصول طرح فروش فوق العاده سایپا انجام شد

قرعه‌کشی ۶ محصول طرح فروش فوق العاده سایپا انجام شد
2021-01-19T12:51:13+03:30
قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ۶ محصول سایپا انجام شد و اسامی منتخبان پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی فردا، چهارشنبه در سایت رسمی این گروه خودروسازی منتش...

توسعه بهپاک با احداث ۲ کارخانه خوراک دام و طیور و تصفیه روغن

توسعه بهپاک با احداث  ۲ کارخانه خوراک دام و طیور و تصفیه روغن
2021-01-19T12:51:12+03:30
مدیرعامل صنعتی بهپاک با اشاره به قدمت این شرکت گفت: بهپاک یکی از بزرگترین شرکت های روغن کشی کشور است که بالغ بر ۵۰۰ هزار تن در سال ظرفیت روغن کشی از دانه های...

ساحل مرجانی کیش کجاست؟

ساحل مرجانی کیش کجاست؟
2021-01-19T12:51:12+03:30
جزیره کیش در تمام ایام سال، پذیرای گردشگرانی است که از تمام نقاط ایران و جهان به این جزیره دیدنی سفر می­ کنند.

رضایت نیروی‌ انسانی شرط رضایت ذی‌نفعان

رضایت نیروی‌ انسانی شرط رضایت ذی‌نفعان
2021-01-19T12:51:11+03:30
مدیران شرکت‌ها با جلب رضایت نیروی انسانی می‌توانند شاهد رضایت ذی‌نفعان و نیز موفقیت و پیشرفت شرکت باشند.

عرضه بیمه‌نامه منابع‌ انسانی در سال ۱۴۰۰

عرضه بیمه‌نامه منابع‌ انسانی در سال ۱۴۰۰
2021-01-19T12:51:11+03:30
شرکت‌های بیمه به منظور کاهش مدیریت ریسک در بخش منابع‌ انسانی، در سال۱۴۰۰ بیمه‌نامه منابع‌ انسانی را به بازار عرضه خواهند کرد.

نکاتی که باید در مورد کابینت ممبران بدانید

نکاتی که باید در مورد کابینت ممبران بدانید
2021-01-19T12:51:10+03:30
ممبران، متریالی جدید در صنعت کابینت‌سازی است و تنوع رنگ و مدل، در این کابینت بسیار بالاست و انواع سبک‌های کابینت، اعم از مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک را می‌توان...

برگزاری هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه

برگزاری هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه
2021-01-19T12:51:10+03:30
هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد ریسک‌های منابع‌ انسانی در صنعت بیمه به صورت برخط برگزار می‌شود.

شکوفا شدن در زندگی+عکس

شکوفا شدن در زندگی+عکس
2021-01-19T12:41:17+03:30
خودشکوفایی هنگامی رخ می دهد که افراد احساسات مثبت، عملکرد روانی مثبت و عملکرد اجتماعی مثبت را در زندگی خود تجربه می کنند.

 آموزش ایلوستریتور در آنلاین آموزان (مقدماتی تا پیشرفته)

 آموزش ایلوستریتور در آنلاین آموزان (مقدماتی تا پیشرفته)
2021-01-19T12:41:16+03:30
ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) یک نرم‌افزار کاربردی برای طراحی و ساخت نقشه‌ها، تصاویر و کارهای هنری با استفاده از سیستم عامل ویندوز یا مک است. ...

۷ مرحله‌ی پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقوقی

۷ مرحله‌ی پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقوقی
2021-01-19T12:41:16+03:30
اشخاص حقوقی در پایان هر سال مالی باید دفترهای پلمب‌شده خود را به اداره مالیات تحویل بدهند.

نیاز به صرفه جویی در مصرف گاز با انتخاب آبگرمکن مناسب

نیاز به صرفه جویی در مصرف گاز با انتخاب آبگرمکن مناسب
2021-01-19T12:41:15+03:30
در سال‌های اخیر با توجه به مصرف بالای گاز در کلانشهرها ، کشور ما مشکل تامین گاز کافی را برای شهروندان دارد. به همین روی تغییر الگوی مصرف گاز و صرفه جویی در م...

چه عواملی در قیمت انواع کفپوش‌های صنعتی تاثیرگذار می باشد؟

چه عواملی در قیمت انواع کفپوش‌های صنعتی تاثیرگذار می باشد؟
2021-01-19T12:28:00+03:30
همانطور که می‌دانید در تمام محصولات ساختمانی موارد و عوامل مختلفی وجود دارد که بر قیمت هر یک تاثیرگذار هستند.

بهترین برندهای کابل شبکه دنیا را بشناسید

بهترین برندهای کابل شبکه دنیا را بشناسید
2021-01-19T12:28:00+03:30
کابل شبکه محموعه‌ای از زوج سیم‌های به هم تابیده شده است که برای انتقال اطلاعات در یک شبکه کامپیوتری استفاده می‌شود.