میرنیوز

چگونه با خرید صندلی اداری مناسب از کمردرد جلوگیری کنیم؟

چگونه با خرید صندلی اداری مناسب از کمردرد جلوگیری کنیم؟ 2020-12-27T13:43:20+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صندلی اداری که عموم مردم از آن با عنوان صندلی کامپیوتر یاد می‌کنند، نقش مهمی در سلامت جسمانی افراد دارد. اقشار متنوعی همچون کارمندان، پزشکان، مهندسان و… روزانه ساعات زیادی از انواع صندلی اداری استفاده می‌کنند. اگر شغل شما هم به گونه‌ای است که باید به مدت طولانی روی صندلی و پشت میز کار خود بنشینید، خطر بروز عارضه‌های جبران‌ناپذیری همچون کمردرد شما را تهدید می‌کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از عوارض نشستن نادرست، نکاتی را که در ادامه مطرح می‌کنیم جدی بگیرید.

صندلی اداری مناسب چیست؟

صندلی اداری مناسب به محصولی گفته می‌شود که اولاً با کار شما و ثانیاً با فیزیک شما سازگاری داشته باشد. تناسب صندلی با کار یعنی اینکه مثلاً از صندلی اپن یا آزمایشگاهی در محیط اداری به عنوان صندلی کارمندی استفاده نشود. هر یک از انواع صندلی اداری شامل صندلی کارشناسی، صندلی کارمندی، صندلی مدیریت، صندلی کارگاهی، صندلی کنفرانس و… کاربرد خاص خود را دارند و باید در محیط متناسب مورد استفاده قرار بگیرند. در غیر اینصورت، نه تنها عمر محصول کاهش می‌یابد و خیلی زود مجبور به تعمیر صندلی خواهید شد، بلکه مشکلات جسمی نظیر کمردرد نیز در کمین شما خواهند بود. مطالعه‌ی انواع راهنمای خرید صندلی اداری قبل از اقدام به خرید می‌تواند تا حد زیادی شما را در انتخاب صندلی اداری مناسب کمک کند.

نکته‌ی دیگر، تناسب صندلی با فیزیک کاربر است. اگر صندلی ابعاد ثابتی داشته باشد، طبیعی است که احتمال مناسب بودن آن بسیار پایین است. زیرا هر فردی دارای فیزیک مخصوص به خود است و یک صندلی با ابعاد ثابت نمی‌تواند همزمان برای افراد بلندقد، کوتاه‌قد، لاغراندام و سنگین‌وزن مناسب باشد. در صورت عدم تناسب صندلی با فیزیک فرد، خستگی زودرس هنگام نشستن طولانی و به دنبال آن عوارضی همچون کمردرد بروز پیدا می‌کنند.

صندلی اداری ارگونومیک شرط لازم برای جلوگیری از کمردرد

هنگام خرید صندلی اداری بهتر است علاوه بر تناسب صندلی با محیط کار، به ارگونومیک بودن محصول نیز دقت شود. در ایران تعداد محدودی از شرکت‌ها مانند شرکت راینو اصول ارگونومی را در طراحی و تولید مبلمان اداری رعایت می‌کنند. صندلی‌های ارگونومیک امکان تنظیم ارتفاع را در اختیار کاربر می‌گذارند. این یعنی افراد با قدهای متفاوت مشکلی در استفاده از این صندلی‌ها نخواهند داشت. امکان تنظیم ارتفاع دسته‌ی صندلی و همچنین امکان تنظیم زاویه‌ی تکیه‌گاه از دیگر امکانات صندلی‌های ارگونومیک هستند. به لطف رعایت اصول ارگونومی، کاربر با هر جثه و فیزیکی امکان استفاده‌ی راحت از صندلی را خواهد داشت.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که خرید صندلی اداری ارگونومیک شرط لازم برای جلوگیری از کمردرد است؛ اما شرط کافی نیست. بلکه به عنوان کاربر باید نکاتی را به منظور نشستن صحیح رعایت کنید.

نشستن صحیح روی صندلی کامپیوتر

صندلی کامپیوتر یا صندلی کارمندی یکی از رایج‌ترین انواع صندلی اداری محسوب می‌شود. کاربران این دسته از صندلی‌ها چه در محیط کار چه در منزل معمولاً ساعات زیادی را صرف نشستن می‌کنند. بنابراین، لازم است با تمرین اصول صحیح نشستن، احتمال بروز امراضی مانند کمردرد را به حداقل برسانیم.

زاویه ۹۰ درجه را فراموش نکنید!

چگونه با خرید صندلی اداری مناسب از کمردرد جلوگیری کنیم؟

با این که در طراحی صندلی‌هایی مانند صندلی کارمندی راینو اصول ارگونومیک به خوبی رعایت شده است؛ اما این موضوع به تنهایی کافی نبوده و تنها با رعایت اصول نشستن صحیح است که می‌توانید از عوارض نشستن‌های طولانی جلوگیری کنید. قرار دادن زانوها، آرنج، مچ پا و کمر در زاویه‌ی ۹۰ درجه از مهم‌ترین اصول صحیح نشستن است.

هنگامی که روی صندلی کامپیوتر خود می‌نشینید، کف پای شما باید به طور کامل روی زمین قرار بگیرد. پشت ساق پا با ران باید زاویه‌ی ۹۰ درجه تشکیل بدهند و دست‌ها نیز طوری روی دسته یا میز قرار بگیرند که آرنج شما بیش از ۹۰ درجه خم نشود. پشتی صندلی ارگونومیک خود را نیز به گونه‌ای تنظیم کنید که کمر شما در وضعیت قائم قرار بگیرد. به گفته‌ی پزشکان، در این حالت، ستون فقرات کمترین فشار را متحمل می‌شود.

نکته‌ی مهم دیگر مربوط به نمایشگری است که قرار است ساعت‌ها به آن خیره شوید. بهتر است چشمان شما با بالاترین قسمت نمایشگر هم‌راستا یا کمی بالاتر از آن باشند. در این صورت، گردن شما در بهترین حالت قرار خواهد گرفت و فشار وارده به گردن و پشت به حداقل خواهد رسید.

با تمام تأثیری که استفاده از صندلی ارگونومیک روی سلامتی کاربر دارد، عده‌ای خرید صندلی اداری باکیفیت را خرج اضافه تلقی می‌کنند، در صورتی که واقعیت درست عکس این است.

صندلی مناسب هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد

با توجه به شرایط فعلی جامعه، بسیاری از مردم ممکن است خرید صندلی ارزان را ترجیح بدهند. اما باید دقت داشته باشید در صورت خرید صندلی اداری ارزان به دلیل استفاده از مواد اولیه و قطعات با کیفیت پایین، پس از مدتی مجبور به هزینه مجدد بابت تعمیر صندلی و احتمالاً جایگزینی آن خواهید شد. به‌علاوه، بسیاری از صندلی‌های ارزان موجود در بازار وارداتی بوده و طراحی غیراصولی آن‌ها هیچ‌گونه سازگاری با فیزیک کاربر ایرانی ندارد. از این رو، استفاده از این صندلی‌های بی‌کیفیت در درازمدت می‌تواند علاوه بر خسارت مالی، صدمات جسمی جبران ناپذیری را برای کاربر به دنبال داشته باشد. پس در واقع می‌توان گفت کمی هزینه‌ی بیشتر برای صندلی اداری باکیفیت در درازمدت هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد و به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بهترین صندلی اداری کدام است؟

چگونه با خرید صندلی اداری مناسب از کمردرد جلوگیری کنیم؟

محصولی را می‌توان بهترین صندلی اداری نامید که علاوه بر طراحی اصولی در تولید آن از بهترین قطعات و مواد اولیه استفاده شده باشد. شرکت راینو نوین، به عنوان صادرکننده‌ی برتر مبلمان اداری کشور، محصولات خود را با استفاده از بهترین متریال ممکن و با نشان استاندارد تولید می‌کند. در صندلی‌های راینو تمامی قطعات از جمله جک صندلی، چرخ‌ها، کفی، روکش و… از مرغوب‌ترین نوع انتخاب شده‌اند. مواد درجه یک با طراحی مدرن و اصولی منتج به تولید محصولاتی با استانداردهای جهانی شده است.

راینو از جدیدترین ابزار و روش‌های ساخت صندلی اداری بهره گرفته است تا حاصل کار علاوه بر زیبایی، دوام بالایی داشته باشد. به همین دلیل است که کلیه‌ی محصولات این شرکت با گارانتی سه ساله عرضه می‌شوند. راینو در سراسر ایران دارای نمایندگی فروش بوده و امکان استعلام قیمت و ثبت سفارش مستقیم نیز از طریق سایت راینو فراهم است.

جمع‌بندی

اگر روزانه ساعات زیادی را روی صندلی می‌نشینید، بهتر است به فکر خرید صندلی مناسب باشید. صندلی مناسب یعنی محصولی که اولاً با محیط کار شما سازگاری داشته باشد، ثانیاً اصول ارگونومی در آن رعایت شده باشد. صندلی‌های ارگونومیک قابلیت سازگاری با انواع آناتومی را دارند. فراموش نکنید که عوارض ناشی از استفاده‌ی صندلی‌های نامناسب می‌توانند در سنین بالاتر بروز پیدا کنند. بنابراین، بهتر است از همین امروز با خرید صندلی اداری مناسب از بروز مشکلاتی از قبیل کمردرد جلوگیری کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)