میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صنعت خرده فروشی یکی از بخشهای مهم در زنجیره تأمین کالاها است که به عرصه رقابت تنگاتنگ میان فروشگاههای سنتی، فروشگاههای آنلاین و مراکز خرید تبدیل شده است. در نتیجه این رقابت کسب و کارهایی پیروز میشوند که ضمن افزایش کیفیت کالاها و خدمات عرضه شده، به صورت مستقیم و ملموس برای مشتریان ارزش آفرینی کنند.
دومین دوره نمایشگاه «ایران ریتیل شو» با حمایت برند داپاَپ و با هدف نمایش آخرین دستاوردهای مدیریتی در حوزه فروشگاههای سنتی، آنلاین، فروشگاههای زنجیرهای و کسب و کارهای وابسته به اداره فروشگاهها از تاریخ ۵ تا ۸ دی ماه امسال در مجموعه نمایشگاههای بینالمللی تهران، سالن ۸ و ۹ برگزار میشود. یکی از مهمترین بخشهای این نمایشگاه توجه به رویکردهای مختلف در افزایش وفاداری مشتریان به برندها و تبدیل خرید به یک عادت دلپذیر است.
تلاش در جهت افزایش میزان وفاداری مشتریان به برندها و خرید بیشتر توسط آنها دست کم سه قرن قدمت دارد. در این مسیر طولانی که عموماً با آزمون و خطا همراه بوده؛ روشهای جدید جایگزین سیستمهای قدیمیتر شده تا کارایی آنها بیشتر شود و این مسیر کماکان ادامه دارد. بررسی تاریخ این حوزه نشان میدهد ارائه تخفیف برای خریدهای بعدی یکی از قدیمیترین روشهای حفظ وفاداری مشتریان است. بعدتر فروشندگان با هر خرید، چیزی به عنوان هدیه یا اشانتیون میگرفتند. این شیوه با سیستم کارتهای امتیازی و استیکرهای پشت کالاها که کاربران میتوانستند با جمع کردن آن جایزه بگیرند ادامه پیدا کرد. بعد از این هم پرداخت حق اشتراک برای ورود به باشگاه مشتریان فروشگاهها در ازای استفاده از خدمات خاص برای وفادار نگهداشتن مشتریان به عنوان یک روش جدید باب شد.
تا همین امروز کم و بیش از همه این روشها استفاده میشود؛ هر چند هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در ایران هم کسب و کارها از چند دهه پیش تلاش کردهاند تا کمپینهایی برای باشگاه مشتریان و افزایش میزان وفاداری آنها طراحی کنند. برای نمونه بررسی انجام شده در مورد فروشگاههای زنجیرهای بزرگ در ایران نشان میدهد عواملی که توانستهاند بر روی برنامههای وفاداری مشتریان تاثیرگذار باشند؛ اعتماد و رضایت مشتری است.
از سوی دیگر مشتریان فروشگاهها و مراکز خرید در ایران، عدم تفکیک مفهوم باشگاه مشتریان از باشگاه تخفیف و صرفاً تأکید بر روی پیشنهادهای تخفیفی بدون ایجاد ارزش جانبی، عدم برنامهریزی بلند مدت برای هدفگذاری مناسب بر روی برنامههای وفاداری، شیوه امتیازگیری پیچیده در باشگاه یا برنامه مورد نظر که دلسردی مشتریان را به همراه دارد و در نهایت عدم ایجاد ارزش افزوده برای اعضای باشگاه را از دلایل ناراضایتی خود از باشگاههای مشتریان اعلام کردهاند. این نارضایتیها باعث شده تا کارشناسان به شیوههای جدیدی برای بهبود باشگاه و برنامههای وفاداری مشتریان در ایران فکر کنند.
داپاَپ اولین ارائه دهنده کش بک بر بستر شبکه بانکی در ایران است. کش بک به معنی بازگشت درصدی از مبلغ پرداخت شده برای هر خرید به کیف پول است که در مورد این برند ایرانی، این مبلغ بین ۴ تا ۱۴ درصد است. استفاده از مدل کشبک در مدیریت باشگاه مشتریان از چند سال پیش مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از این مدل تشویقی در برنامههای مراکز خرید، اصناف و فروشگاههای عضو داپاَپ، فروشگاههای اینترنتی و فروشگاههای زنجیرهای مشکلات گفته شده تا حد زیادی کاهش پیدا میکند. میزان وفاداری به برندها بیشتر شده و مشتریان از عضویت در باشگاه مشتریان لذت میبرند.
در واقع کش بک امکان جدیدی برای کسب درآمد از هر خرید است که توسط داپاَپ به شکل یک پلتفرم ملی در ایران راهاندازی شده است. مشتریان حق انتخاب دارند تا پول برگشتی از هر خرید را به حساب بانکی خود واریز نمایند یا برای خریدهای مجدد از قبیل شارژ تلفن همراه، پرداخت عوارض حمل و نقل، شارژ بلیت مترو و … هزینه کنند یا اینکه موجودی کیف پول داپاَپ را به شکل پس انداز نگهداری یا حتی آن را به عنوان پول توی جیبی به فرزندان خود پرداخت کنند.
در همین راستا داپاَپ برای تقویت و یا باز طراحی باشگاه مشتریان و برنامههای وفاداری اکوسیستم صنعت خردهفروشی برنامههای ویژهای را در نظر گرفته است. مدیران مراکز خرید میتوانند با استفاده از پلتفرم کش بک داپاَپ برای مشتریان باشگاههای اختصاصی ایجاد کنند و برای آنها کیف پول اعتباری تعریف کنند. همچنین فروشگاههای زنجیرهای علاوه بر ایجاد باشگاه فروش با پلفترم کشبک داپاَپ از امکان راهاندازی جشنواره فروش هم برخوردار میشوند. این دسته از فروشگاهها برای مشتریان ویژه خودشان اعتبار نقدی خرید در قالب کیف پول اعتباری در نظر میگیرند.داپ اَپ، خود این اعتبار را تأمین مینماید. در نهایت فروشگاههای اینترنتی با استفاده از قابلیتهای داپاَپ میتوانند خرید اقساطی را برای مشتریان با سابقه و خرید اعتباری را برای همه مشتریان فعال کنند. همچنین امکان برگزاری کمپین و جشنوارههای مناسبتی خرید در بستر پلتفرم کشبک داپاَپ با هدف افزایش مشتری برای این فروشگاهها فراهم میشود.
داپاَپ با حضور در نمایشگاه ایران ریتیل شو و حمایت از این نمایشگاه در نظر دارد مدل جدیدی با زیرساخت کشبک را به فعالان صنعت خردهفروشی ایران معرفی کند. در این مدل مشتریان علاوه بر دریافت ۴ تا ۱۴ درصد از مبلغ هر خرید بعد از انجام هر تراکنش، میتوانند با استفاده از کیف پول اعتباری داپ اَپ حتی بدون پرداخت پول خرید کنند. این دو محور جذاب باشگاه مشتریان با استفاده از پلتفرم کشبک داپاَپ است که جزییات بیشتر آن امسال از تاریخ ۵ تا ۸ دی ماه در غرفه شماره یک سالنهای هشتم و نهم نمایشگاه بینالمللی تهران به اطلاع همگان خواهد رسید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند