میرنیوز

پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا 2020-12-05T11:29:58+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دیگر نام پروتکل‌های بهداشتی همه ما را به یاد کرونا می‌اندازد. ویروسی که در بیشتر کشورها شیوع کرد و قربانیان زیادی گرفت. این ویروس بسیار خطرناک است. اما با رعایت موارد پیشگیرانه می‌توانیم تا حد زیادی خطر ابتلا به آن را کمتر کنیم. موارد زیر کمک می‌کند تا از خطر کرونا در امان بمانیم.

دست دادن و روبوسی کردن ممنوع

اولین موردی که برای پیشگیری از کرونا در ایران اعلام شد پرهیز از دست دادن با دیگران بود. چرا که دست دادن و روبوسی کردن از رسم و رسومات ماست. فرهنگ ما این گونه است که در هنگام دید و بازدید از یکدیگر دست می‌دهیم و روبوسی می‌کنیم. این کار می‌تواند باعث انتقال ویروس از یک فرد آلوده به شما شود. پس باید این فرهنگ را فعلاً فراموش کنیم.

فاصله اجتماعی را با دیگران رعایت کنید

کرونا یک بیماری واگیردار است. به همین دلیل در صورتی که با یک فرد مبتلا فاصله کمی داشته باشیم می‌تواند به ما سرایت کند. فاصله اجتماعی مناسب کمک می‌کند که خطر ابتلا تا حد خیلی زیادی کمتر شود. بهترین فاصله برای پیشگیری از کرونا در حود یک متر تا دو متر است. در صورتی که در جاهای پرتردد رفت و آمد می‌کنید بهتر است فاصله مناسبی با دیگران داشته باشید.

استفاده از ماسک

ویروس کرونا از طریق دهان و بینی می‌تواند شما را آلوده کند. پس استفاده از ماسک نقش بسیار موثری در پیشگیری از این ویروس خواهد داشت. طبق گفته وزارت بهداشت ماسک سه لایه بهترین ماسکی است که می‌توانید استفاده کنید. این ماسک از طرف سازمان بهداشت جهانی هم به طور رسمی به عنوان بهترین ماسک برای پیشگیری از کرونا اعلام شده است. این ماسک‌ها را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها و خیلی فروشگاه‌های دیگر تهیه نمایید.

به حداقل رساندن تماس با سطوح عمومی

کرونا از طریق سطوح آلوده می‌تواند به شما سرایت کند. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگامی که در اماکن عمومی هستید تماس دست را با سطوح مختلف به حداقل برسانید. به طور مثال هنگامی که به فروشگاه می روید سعی کنید به کالاهایی که نمی‌خواهید بخرید دست نزنید. همچنین هنگامی که به بانک می روید از خودکار شخصی خود استفاده کنید. به حداقل رساندن تماس دست با این سطوح و اجسامی که ممکن است فرد آلوده با آنها تماس داشته باشد خطر ابتلا را خیلی کمتر می‌کند.

به حداقل رساندن حضور در اجتماعات

بهتر است تا زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده است حضور در جاهای شلوغ و اجتماعات را خیلی کمتر کنید. تا جای ممکن از خانه خارج نشوید. همچنین فقط برای کارهای ضروری و آن هم با ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌ها در این جاها ظاهر شوید. دقت کنید که زمان حضورتان را در جاهای پرتردد تا می‌توانید کمتر کنید. سریع‌تر کارتان را انجام داده و به منزل بازگردید.

شست و شوی دست به مدت ۲۰ ثانیه

ویروس کرونا به وسیله کف می‌تواند از دست سر بخورد و پاک شود. از آنجایی که کف دست پر از خطوط مختلف است بهتر است دستان خود را با دقت بشویید. برای شستن دست‌هایتان مدت بیست ثانیه زمان بگذارید. دست خود را با مایع یا صابون به خوبی بشویید تا از ویروس‌های احتمالی پاک شود.

استفاده از محلول یا ژل های ضدعفونی کننده

بهتر است در هنگام خروج از خانه یک ژل یا محلول ضدعفونی کننده همراه داشته باشید. هنگامی که به خرید می روید ممکن است به کالاهای مختلف دست بزنید. هر کدام از این کالاها ممکن است آلوده باشند. هنگامی که به پمپ بنزین می روید ممکن است نازل بنزین آلوده باشد. به همین ترتیب ممکن است در خیلی جاهای دیگر هم حضور پیدا کنید. پس بهتر است پس از تماس با این سطوح دستان شما به خوبی ضدعفونی شود. استفاده از ژل یا محلول‌های با الکل هفتاد درصد می‌تواند دستان شما را پاکسازی کند.

ضدعفونی کردن سطوح

ویروس کرونا می‌تواند روی سطوح مختلف بماند. سطح میز شما می‌تواند به ویروس آلوده شود. همچنین کف زمین و سطوح مختلف می‌تواند به کرونا آلوده شود. ضدعفونی کننده‌های مختلف برای سطوح مختلف وجود دارند. به طور مثال اسپری‌هایی وجود دارد که برای ضدعفونی کردن سطح میز و کامپیوتر و… می‌توانید استفاده کنید. همچنین برای ضدعفونی کردن زمین و سطوح دیگر نیز محصولات دیگری وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پرهیز از تماس دست با صورت

توصیه می‌شود تا می‌توانید از تماس دست با چشم‌ها و دیگر اجزای صورت بپرهیزید. تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا در چشم و دیگر قسمت‌های صورت نیز می‌تواند زنده بماند.

امور خود را به صورت غیرحضوری انجام دهید

این روزها ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند خیلی از کارها را غیرحضوری انجام دهید. به طور مثال برای انجام امور بانکی ابزارهایی مانند تلفن بانک، اینتربانک و موبایل بانک وجود دارد. می‌توانید به جای رفتن به شعبه بانک از این روش‌ها استفاده کنید. همچنین برای خرید مایحتاج روزانه خانه فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی هست که می‌توان از آنها استفاده کرد. تا جایی که می‌توانید از این روش‌ها برای خرید و انجام امور خود استفاده کنید.

فقط یک نفر به خرید برود

سعی کنید با حضور دسته جمعی برای خرید، فروشگاه‌ها را شلوغ نکنید. این کار هم برای خودتان و هم دیگران خطرناک است. بهتر است هر بار یک نفر برای خرید برود. دلیلی ندارد همگی برای خرید از خانه خارج شوید. لیست کاملی از چیزهایی که لازم دارید را بنویسید. مسئول خرید آنها را تهیه کند و سریع‌تر به خانه بازگردد.

در صورت مشاهده علائم کرونا به پزشک مراجعه کنید

برخی از علائم کرونا سرفه، تب و بدن درد هستند. البته علائم و نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده این است که ممکن است مبتلا شده باشید. در مورد این نشانه‌ها تحقیق کنید تا در صورتی که خدای ناکرده مبتلا شدید سریع‌تر بتوانید درمان کنید. اگر این علائم را مشاهده کردید سریع‌تر موضوع را پزشک درمیان بگذارید. در این مدت نیز از خانه خارج نشوید و با دیگران ارتباط نداشته باشید.

سیستم ایمنی بدن خود را قوی‌تر کنید

هنگامی که ویروس کرونا وارد بدن شما شود سیستم ایمنی شروع به مبارزه با این ویروس می‌کند. در صورتی که سیستم ایمنی شما ضعیف باشد به راحتی می‌توانید مبتلا شوید. با استفاده از مصرف خوراکی‌های مقوی مانند شیره انگور می‌توانید بدن خود را تقویت کنید. بسیاری از افرادی که به کرونا دچار شدند اما توانستند بهبود پیدا کنند بدن قوی‌تری داشتند. با تحقیق در مورد خوراکی‌های مقوی برای سیستم ایمنی بدن می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید. در این مدت سعی کنید با رژیم غذایی مناسب بدن خود را قوی کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)