میرنیوز

بانک پاسارگاد در پرداختن به امور فرهنگی پیشرو است

 بانک پاسارگاد در پرداختن به امور فرهنگی پیشرو است 2020-08-22T11:54:50+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مجید قاسمی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح یک باب مدرسه در شهرستان چگنی که توسط بانک پاسارگاد احداث شده است، اظهارداشت: تمام آموزش و پرورش، عشق است و واقعا این عزیزان با این همه زحمت، تلاش و امکانات محدود، عمر خود را وقف امر پرورش و تربیت فرزندان ما می کنند.

وی افزود: مدرسه‌ جایی است که انسان در درس انشای آن از الفبای عشق و از ارزش با هم بودن صحبت می‌کند؛ در درس جغرافیای آن به نقشه ایران نگاه می‌کند و به این جغرافیا و پرچم ایران، احترام می‌گذارد.  مدرسه مشحون از تاریخ چند هزار ساله و پر افتخار ملی کشور است که از ابتدا تایید و تاکید می‌کند که ایرانی هیچ گاه غیر موحد نبوده و نام پاسارگاد نیز با این نیت گذاشته شده است.

وی بیان کرد: از ازل تاریخ، تاریخ ایران مشحون از توحید و وحدانیت بوده و به هیچ وجه در تاریخ ما آثاری از غیر موحد بودن دیده نمی‌شود؛ ما در تاریخ دو ذوالقرنین داشتیم کوروش و حضرت علی (ع) که از آنها به‌عنوان ذوالقرنین یاد می‌شود، کلمه «پاسارگاد» نیز به معنای مرکز ایرانیان و نام پاسارگاد در واقع پایتخت کورش کبیر است.

 

قاسمی در خصوص انتخاب اسم پاسارگاد گفت: 523 نفر- ساعت برای انتخاب اسم پاسارگاد تلاش کردند و هزار و 298 اسم کاندیدا شد. این نشان می‌دهد فرهنگ ما چقدر غنی است که برای انتخاب یک نام می‌شود این تعداد اسم را کاندید کرد. 16 نفر این اسامی را بررسی کردند که در نهایت به چندین اسم رسیدند و روی آن اسم‌ها مطالعات عمیق تاریخ شناسی، زبان شناسی و حتی بحث لینگویستیک (Linguistics) انجام شد که بالاخره به اسم پاسارگاد رسیدیم.

مدیر عامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه هیچ اسمی در تاریخ ما جزء وحدانیت الهی را برای شما تداعی نمی‌کند خاطرنشان کرد: بانک با یک چنین عشقی شروع شد و باید گفت در ادبیات ما در بانک کلمات متفاوت هستند. به طور مثال در رابطه با یک کادر خدماتی در شعبه، برای اینکه او هم در سازمان احساس غرور کند چون با یک عنوان و احترامی مشغول کار است، عنوان پشتیبان را برای او گذاشتیم. به این ترتیب احساس می‌کند که پشتیبان بانک یا شعبه است.

 وی تصریح کرد: ما در بانک پاسارگاد از کلمه کارمند استفاده نمی‌کنیم. همکاران ما سرمایه انسانی و سهامداران بانک هستند. همکاران عنوان شماره پرسنلی یا کارمندی ندارند بلکه شماره همکاری و سهام داری به کار برده می‌شود. همه همکاران ما سهام‌دار بانک‌اند و خودشان را مالک بانک می‌دانند.

قاسمی با بیان اینکه همه همکاران ما از بانک پاسارگاد به عنوان بانک عشق یاد می‌کنند اظهارداشت: از تمام کسانی که برای دعوت به همکاری مراجعه می‌کنند، در جلسه‌ی مصاحبه، پرسیده می‌شود که مدیرعامل بانک می‌گوید من نوکر مردم‌ هستم. شما چه می‌گویید؟ شما نوکری مردم را قبول دارید؟ این جوان می‌بیند همکاران ما در چه عزت و احترام اجتماعی همکاری کرده و از خدمت به مردم افتخار می‌کنند و درعین حال هموطنان ما با چه احترامی به این شخصیت‌ها نگاه می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که نوکری مردم افتخار، عزت و آن چیزی است که خداوند خودش نسبت به آن عنایت دارد افزود: مگر نمی‌گوییم ارباب رجوع؟ مقابل ارباب، نوکر قرار می‌گیرد و ما در بانکداری نوکری مردم را پذیرفته‌ایم. بنابراین پرداختن به مسائل ضروری جامعه، مسئولیت‌های اجتماعی، ارائه خدمات متواضعانه، سالم و با شرف به هم هموطنان در بانک پاسارگاد یک امر بسیار طبیعی است.

وی با اشاره به پیشرو بودن بانک پاسارگاد در کارهای فرهنگی، به حمایت ازچاپ کتاب‌های نفیسی چون قرآن طباخ، شاهنامه شاه طهماسب، تاریخ جامع ایران، کتاب رنج و رنگ و .... خاطرنشان کرد: بانک پاسارگاد در اقدامی دیگر، در حوزه‌هایی مانند هنرهای تجسمی، از هنرمندان حمایت می‌کند. این بانک در بخش اقتصاد هنر فعال است و گنجینه بسیار با ارزشی از آثار هنرمندان جمع‌آوری کرده‌است. به طوری که 500 تابلوی زیبا و بی نظیر این هنرمندان در موزه‌ی پاسارگاد موجود است.

وی با اشاره به تعهد این بانک برای ساخت هفت هزار تخت بیمارستانی در کشور ادامه داد: کار ساخت مدرسه نیز در همین مقوله است، در قضیه سیل نیز طبیعتا نمی‌توانستیم نسبت به این واقعه بی تفاوت باشیم  و غیر از هلال احمر و کمیته امداد نخستین سازمانی بودیم که بلافاصله وارد عمل شدیم.

مدیر عامل بانک پاسارگاد در کشور بیان کرد: امسال سیزدهمین سالی است که نفرات برتر کنکور کشور ( نفر اول تا سوم) را در همه رشته‌ها بورسیه می‌کنیم.

وی گفت: در مدارسی هم که ما افتتاح کردیم می‌خواهیم دانش‌آموزان آن را به عنوان الگو دنبال کنیم، البته اگر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در موردی توصیه‌ای داشته باشند که  دانش‌آموز در جایی دیگر استعداد دارد حتما حمایتش می‌کنیم. ما می‌خواهیم ببینیم چند نفر از نفرات اول‌های کنکور سراسری از این مدرسه خارج می‌شوند، می‌خواهیم این موضوع را دنبال کنیم و من مطمئنم موفقیت این دانش آموزان را خواهیم دید.

وی گفت: در مسئله کرونا نیز از آنجا که دانشگاه‌های علوم پزشکی کمبود بسیار زیادی داشتند کمک‌های جدی کردیم و برای همه دانشگاه‌ها مواد ضدعفونی و ماسک تهیه شد همچنین اعلام کردیم هر کسی فکر عالمانه‌ای در رابطه با ساخت واکسن این ویروس منحوس دارد و بتواند نقشی ایفا کند ما به لحاظ مالی پشتیبانی می‌کنیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم. مدیرعامل بانک پاسارگاد در پایان عنوان کرد: اگر بانک پاسارگاد حیات طیبه‌ای دارد به اقبال و اعتمادی که مردم ما نسبت به آن پیدا کردند، برمی‌گردد و این اعتماد هم به همکاران عزیز بنده که سرمایه انسانی بانک هستند برمی‌گردد.

 

فرماندار دوره چگنی: اقدامات بانک پاسارگاد در کمک به سیل‌زدگان چگنی ارزشمند است

فرماندار دوره چگنی نیز در این مراسم با اشاره به کمک‌های بانک پاسارگاد به سیل‌زدگان چگنی در سال 98 گفت: تقاضا داریم بانک پاسارگاد وام‌های قرض الحسنه در اختیار افراد نیازمند شهرستان قرار دهد.

قدرت‌الله ترابی نژاد ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که تلاش کردند این مجموعه آموزشی شکل بگیرد، گفت: سیل 98 شهرستان چنگی را درنوردید و همین مکانی که امروز این مجموعه آموزشی شکل گرفته کاملا تخریب شد، خیابان‌های اطراف زیر آب بود و بیش از یک سوم شهر زیر آب رفت.

فرماندار دوره چگنی عنوان کرد: اگر کمک‌های انسان دوستانه و نوع دوستانه جامعه ایران و مردم غیور و نوع دوست ایران نبود به طور یقین آلام و دردهایی که داشتیم به زودی التیام پیدا نمی‌کرد.

وی بیان کرد: عوامل بانک پاسارگاد نه تنها در این پروژه زحمت کشیدند بلکه در هنگام سیل نیز کمک‌های نوع دوستانه آنها در اقصی نقاط شهرستان چگنی توزیع شد و فعالانه مشکلات را پیگیری می‌کردند.

ترابی نژاد گفت: شهرستان چنگی محروم است و کمک بانک پاسارگاد در سطح استان کمک شایانی بوده اما چون اکثر مدارس ما در شهرستان چگنی تخریبی‌اند تقاضا داریم بانک پاسارگاد در این رابطه قدم‌های بعدی را بردارد. وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر در شهرستان چگنی بیش از 14 آموزشگاه با کمک خیران در قالب 60 کلاس ایجاد شده است ولی باز فاصله زیاد داریم. بانک پاسارگاد قدم بزرگی برای شهرستان چنگی برداشته و امیدواریم این کمک‌ها ادامه یابد.

فرماندار دوره چگنی اظهارداشت: با توجه به اینکه برای آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد با مشکل مواجه هستیم اگر اعتباری برای تهیه تبلت اختصاص داده شود و کمک نوع دوستانه بانک پاسارگاد باز برای این مردم سرایز شود سپاسگزاریم. وی افزود: با توجه شرایط  کرونا، وضعیت بد اقتصادی و وجود افراد مستمند و گرفتاری در شهرستان چگنی، درخواست داریم بانک پاسارگاد تعدادی وام قرض‌الحسنه در اختیار قرار دهد تا بتوانیم به کسانی که مراجعه می‌کنند و واقعا مشکل دارند بدهیم.

گفتنی است بانک پاسارگاد، 5 مدرسه از 12 مدرسه ای که در استان لرستان ساخته است را طی مراسمی افتتاح کرد. این مدارس در الیگودرز-روستای کشکک، دورود-روستای فرمان آباد، الشتر-روستای گریران علیا، چگنی-روستای دوره و نورآباد-روستای نبی‌وند واقع شده اند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)