میرنیوز

قبل از خرید کانکس چه نکاتی را باید بدانیم؟

قبل از خرید کانکس چه نکاتی را باید بدانیم؟ 2023-02-06T12:49:19+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با توجه به اینکه خرید هر نوع کالای صنعتی مثل کانکس مسکونی یا کانکس ویلایی احتیاج به اطلاعات کافی و دانش فنی دارد لازم است مواردی را پیش از خرید این محصولات در نظر بگیریم تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشیم. کانکس‌های ویلایی یا مسکونی جزو اقلامی نیستند که ما هر روز بخواهیم قصد خرید آنها را داشته باشیم از این رو در زمان خرید آنها نیاز به مقداری تحقیق خواهیم داشت. قصد داریم در ادامه نکات الزامی را که در این زمینه باید رعایت شود مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی و شناخت انواع کانکس

کانکس‌ها یا ساختمان‌های پیش ساخته بر اساس نوع و مشخصاتی که دارند در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. برای تعیین قیمت کانکس‌ها عوامل مهم و تعیین کننده‌ای وجود دارد که شامل: شکل، ابعاد، جنس، کاربرد، کاربری، پلان یا نقشه کانکس‌ها می‌شود.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که افراد در هنگام خرید کانکس مسکونیباید مد نظر قرار بدهند جنس این سازه‌ها است که ممکن است به شکل کامپوزیتی، ساندویچ پانل، ورقه ای، بتنی و … باشند. یکی از عوامل بسیار مهم در خرید کانکس و تعیین قیمت آنها جنس کانکس می‌باشد. در این بین باید بدانید که کانکس ویلایی معمولاً به صورت ساندویچ پانل و ورقه ای تولید می‌شود. کانکس‌های ورقه ای را اغلب با استفاده از ورق‌های عادی یا گالوانیزه مجهز می‌کنند. جالب است بدانید که این ورق‌ها عایق نیستند و همین امر باعث فرسوده شدن سریع آنها می‌شود. مسلماً باید انتظار داشته باشید که این نوع کانکس‌ها به تعمیرات و بازسازی بیشتری نیاز خواهند داشت. اما نکته مهمی که باعث شده این نوع کانکس‌ها همیشه مشتریان خاص خود را داشته باشند ارزان بودن آنها می‌باشد.

در مقابل کانکس‌هایی هستند که جنس آنها از ساندویچ پانل می‌باشد و در برابر عوامل مختلف مانند حرارت و صدا عایق می‌باشند. این نوع از کانکس‌های مسکونی به دلیل خاصیت عایق بودن آنها از پایداری بیشتری برخوردار هستند و طبیعتاً دیرتر از نوع دیگر دچار کهنگی و پوسیدگی می‌شوند. کانکس مسکونی ساخته شده از ساندویچ پانل از نمای داخلی و خارجی زیبایی برخوردار است و در موارد متعددی احتیاج به پیاده سازی دکوراسیون خاصی نخواهند داشت. نکته‌ای که در رابطه با این نوع کانکس وجود دارد قیمت بالاتر آنها نسبت به کانکس‌های ورقی است که با توجه به هزینه‌های تعمیر و بازسازی کانکس‌های ورقی خرید این نوع کانکس ویلایی در دراز مدت مقرون به صرفه تر می‌باشد.

البته نوع دیگری از کانکس‌ها در بازار وجود دارند مانند کانکس‌های کامپوزیتی یا فایبرگلاس و کانکس‌های بتنی این مدل‌ها محبوبیت چندانی ندارند.

نوع کاربری کانکس

پیش از هر چیز در هنگام خرید کانکس باید نوع کاربری آن را مشخص کنید. به این دلیل که صرف نظر از سایر ویژگی‌های کانکس مانند جنس، شکل، ابعاد و...

یکی از موارد تأثیرگذار در قیمت این سازه‌ها برخورداری از سایر تجهیزات، امکاناتی است که در آنها وجود دارد. کانکس‌هایی که با کاربری مسکونی طراحی شده اند یا کانکس ویلایی با توجه به نوع کاربری که دارند به تجهیزات و واحدهای بهداشتی مانند تأسیسات فاضلاب، لوله کشی و....نیاز دارند. یکی دیگر از مواردی که برای کانکس مسکونی بسیار حائز اهمیت است عایق بودن آن در مقابل سرما و گرما است. با توجه به اینکه یک کانکس اداری الزاماً نیاز به این تجهیزات و امکانات نخواهد داشت و بیشتر نصب تجهیزات اداری در آن حائر اهمیت است.

نوع دیگری از کانکس‌ها وجود دارند که کانکس‌های سالنی یا هایپرمارکت هستند و از آنها برای ایجاد فروشگاه و سوله‌ها استفاده می‌شود. کانکس‌های نگهبانی یکی دیگر از انواع این سازه‌ها به شمار می‌روند این نوع از کانکس‌ها دارای طراحی و ابعاد کوچک‌تری نسبت به سایر انواع است. با این توضیحات متوجه شدیم که یکی از عوامل که باید پیش از خرید کانکس به آن توجه کنیم نوع کاربری این سازه‌ها است.

کانکس نگهبانی

استعلام دقیق مشخصات فنی کانکس‌ها

نکته دیگری که پیش از خرید کانکس باید به آن توجه داشته باشید علی الخصوص در هنگام خرید کانکس ویلایی استعلام دقیق مشخصات فنی این سازه‌ها است شما باید از تعداد، نوع تجهیزات و مصالحی که در ساخت این سازه‌ها به کار رفته است اطلاعات دقیقی داشته باشید. این امر موجب می‌شود بتوانید در قیاس با نمونه‌ها و استعلام‌های دیگر قضاوت عادلانه تر و بهتری داشته باشید و تصمیم گیری را برای انتخاب بهتر آسان می‌کند.

مشخصات و ویژگی‌های فنی کانکس‌ها شامل: درب و پنجره، کفسازی و نوع کفپوش، شاسی کشی، اسکلت بندی، پوشش خارجی و داخلی، عایق جداره‌ها، قلاب، اتصال جزئیات و موارد دیگر می‌باشد که لازم است به شکل دقیق در مورد آنها استعلام بگیرید.

کیفیت طراحی و ساخت کانکس‌ها

یکی از مهمترین مواردی که در پیش فاکتور کانکس مسکونی و مدل‌های دیگر به همراه مشخصات فنی آن ذکر می‌شود کیفیت طراحی و ساخت کانکس است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم کنترل کیفی هر مرحله از تولید محصولات پیش ساخته می‌باشد. دقت داشته باشید در هنگام خرید این سازه‌های پیش ساخته فروشنده موظف است این موارد را به شکل دقیق در اختیار شما قرار دهد. نکته مهم دیگر این است که باید به فرایند ساخت کانکس در هر مرحله بر اساس تحقق مواردی که در فاکتور ذکر شده است نظارت لازم را داشته باشید. بنابراین توصیه می‌شود پیش از خرید کانکس بهتر است از کارگاه یا کارخانه تولید کننده کانکس بازدید داشته باشید تا بتوانید این موارد را به شکل دقیق مورد بررسی قرار دهید.

امکانات و تجهیزات کانکس

باید بدانید که در هنگام خرید کانکس لازم است به شکل دقیق متعلقات جانبی، امکانات و تجهیزات کانکس به همراه نوع و کیفیت آنها در قرارداد ذکر شود. به این دلیل که لوازم قابل نصب و جزئیاتی که به همراه کانکس‌ها هستند بر روی قیمت و کیفیت آنها تأثیر زیادی بر جای می‌گذارند.

به عنوان مثال یک کانکس ویلایی که دارای واحد آشپزخانه یا سرویس بهداشتی است باید جزئیاتی مانند نوع لوله کشی، فن، تهویه، سینک، گاز، نوع کابینت‌ها، شیرآلات و.... را در قرار داد ذکر کنید.

حمل و نقل کانکس

قیمت را به عنوان معیار قرار ندهید

با توجه به اینکه قیمت کانکس مسکونی و دیگر انواع آن به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین پارامترها در خرید کانکس به شمار می‌رود اما همه قضیه هم نیست. با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم مواردی مانند مشخصات فنی، مصالح و لوازم مصرفی، کیفیت مواد، نحوه و موعد تولید و تحویل، شرایط پرداخت هزینه، مدت زمان بین ساخت و نصب سازه، حمل و نقل و.....می‌باشند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم این موارد می‌توانند در هزینه‌های ساخت کانکس‌های پیش ساخته تأثیر زیادی بگذارند که باید در هنگام خرید و استعلام قیمت آنها را از فروشندگان بپرسید.

با تمام این تفاسیر باید بگوییم که قیمت کانکس به عنوان یک عامل تعیین کننده در خرید آن می‌باشد. بنابراین پیش از اقدام به خرید هر نوع کانکس لازم است به شکل حداقلی از دو یا چند کارگاه یا شرکت سارنده کانکس قیمت و مشخصات فنی مدل مورد نظرتان را استعلام کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)