میرنیوز

ضرورت رفع موانع صادراتی محصولات کشاورزی

ضرورت رفع موانع صادراتی محصولات کشاورزی 2023-01-14T11:11:16+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت ملی شیمی کشاورز در نهمین نمایشگاه بین المللی واقع در تهران حضور به عمل آورد. این شرکت از سال ۶۵ تأسیس و جزو بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده مواد دفع آفات نباتی، دامی، خانگی، کودهای کشاورزی و شیمیایی که در صنعت کشاورزی کاربرد دارد، است. این شرکت حدود ۱۲۰ تنوع انواع محصولات، در حوزه مواد دفع آفات کشاورزی و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد نوع، کود مختلف مورد استفاده در تغذیه نباتی را تولید و بین ۸۵ الی ۹۰ درصد نیاز داخل کشور توسط این حوزه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

در ادامه گفت وگو با دکتر عسگری، مدیرعامل ملی شیمی کشاورز را می‌خوانید.

معنی شعار یار دیرینه که توسط برند شما داده می‌شود، چیست؟

شرکت ما از گذشته دور، حدود ۸۰ درصد محصولات بازار را در مقطع زمانی دهه ۷۰ و اواسط دهه ۸۰ تأمین می‌کرد، توزیع محصولات و بسته بندی آلمینیومی در خطوط داخل کارخانه انجام می‌شد و این کار باعث شده کشاورزها آشنایی دیرینه با این شرکت داشته و با نحوه بسته‌بندی محصولات آشنا باشند. حتی گاهی کشاورزها از این بطری‌های آلمینیومی استفاده می‌کردند. آگاهی نسبت به این برند از گذشته دور بوده که باعث تجربه خوبی در مصرف آن شده است. این آگاهی باعث شکل گرفتن این شعار در شرکت ما شده است.

فعالیت شما با چند کشاورز است؟

آمار دقیقی نمی‌توانم بدهم، اما در ۲۵۰ نقطه در سطح کشور عوامل توزیع قرار داده شده که با کشاورزان در ارتباط هستند و محصولات را به دستشان می‌رسانند و ترویج می‌کنند، توضیحات لازم را ارائه می‌دهند تا بتوانند به بهترین شکل استفاده کنند و یا حتی در تغذیه گیاهان بتوانند محصول نهایی مورد نظر را به بهترین نحو استخراج کنند.

این ۲۵۰ نقطه در سرتاسر استان‌ها و بخش‌های مختلف کشاورزی کشور وجود دارد و همچنین ما به دنبال توسعه در بخش‌های مختلف هستیم که بتوانیم آگاهی کشاورزان و عملکرد نهایی محصولات را بالا ببریم و با کیفیت بیشتر در محصولات غذایی و سموم با اثرات سو کمتری در اختیار مصرف کننده نهایی قرار دهیم.

آیا در این ۲۵۰ نقطه به صورت مستقیم محصول خود را عرضه می‌کنید؟

بله

این نقاط، نماینده هستند یا نقاط فروش شرکت شما؟

این نقاط نماینده‌اند، با تک تک آن‌ها قرارداد مجزا بسته می‌شود که توسط سیاست‌های شرکت بتوانند توزیع محصولات را انجام دهند.

در این ۲۵۰ نقطه، گردش فروش لیتری حساب می‌شود؟

در رابطه با این موضوع، زیاد نمی‌توان بر حسب مقدار، وزن و یا لیتر قضاوت کرد، به دلیل اینکه محصولات مختلف در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی یک محصول یک لیتر در هکتار مصرف می‌شود، گاهی می‌توان همان اثر گذاری را داشته باشد اما با ۲۵۰ گرم در هکتار و گاهی می‌تواند یک محصول با ۱۰۰ سی‌سی در هکتار همان اثر گذاری را داشته باشد و چون مرتباً محصولات جدید تولید می‌شود و نیازهای محصولات کشاورزی با توجه به اقلیم، عوض می‌شود، آمار درستی نمی‌توان در این رابطه داد، اما یک چیزی که بر اساس آمار واردات می‌توان به وضوح گفت این است که، تقریباً مصرف سموم نسبت به جهانی با وجود اینکه کمتر است ولی نحوه استفاده از سموم و آفت‌کش ها خیلی قوی نیست و باید ترویج و آموزش داده شود، اما از آن‌طرف مصرف کودهای کشاورزی نسبت به آمار جهانی خیلی کمتر است و این خبر خوبی نیست.

اگر بتوانیم تغذیه خوبی برای گیاهان انجام دهیم باعث بوجود آمدن محصولات بهتر، باکیفیت‌تر و سالم‌تر می‌شود، اینکه در بین کشاورزها هنوز در مصرف کودهای کشاورزی، تغذیه گیاهان و … اطلاعات زیادی نیست، خیلی جا برای این موضوع می‌گذارد و این خیلی برای محصولات ما بهتر است.

آیا شرکت شما کارهایی در راستای آموزش به کشاورزان انجام داده است؟

بله، از قبیل برنامه‌های متنوع در قالب کاتالوگ و یا دفترچه‌های راهنما برای تمامی محصولات بر اساس هر کِشتی که کشاورز داشته باشد، حتی برای بیماری محصولات، انواع بیماری‌ها، برای هر بیماری چه محصولی استفاده شود و یا در موضوع تغذیه، جداول زمانی تغذیه و سایر راهنمایی‌هایی که باید به کشاورز داده شود در قالب کاتالوگ و دفترچه‌های راهنمایی بطور وسیع در حوزه‌ها ارائه می‌شود.

در کنار این‌ها ما برنامه‌هایی به عنوان روز مزرعه داریم که علمکرد محصولات را در مقایسه با عدم استفاده از محصولات، به صورت جایگزین برای کشاورزان در یک قالب کوچک نشان می‌دهیم که کشاورز را ترغیب به استفاده از محصولات به نحو صحیح کند. همچنین همایش‌های آموزشی در سرتاسر کشور که با همکاری اداره جهاد برگزار می‌شود و در نقاط مختلف کشاورزی، کشاورزان متخصص هر حوزه را دعوت می‌کنیم که در همایش شرکت کنند که اطلاعات به روزی داشته تا به بهترین نحو ممکن کار کنند. در این راستا در ماه جاری همایش‌هایی در استان آذربایجان غربی، خوزستان و قزوین در حال برگزاری است.

در بحث صادرات چه چیزی برای ارائه دارید؟

موضوع صادرات برمی‌گردد به اینکه ما چقدر بوروکراسی صادراتی داریم، تا مدتی پیش صادرات ممنوع بوده و بعد از آزادسازی یک بوروکراسی برای صادرات ایجاد شد. برای مثال اگر یک مشتری در یک کشور دور پیدا شود و قرارداد ببندیم، ما می‌گویم فلان محصول را در فلان زمان مقرر شده تحویل می‌دهیم، قرارداد بسته می‌شود و پول می‌گیریم و بعد از اینکه می‌خواهیم آن محصول را صادر کنیم با مشکلات مجوز روبرو می‌شویم. اگر مشکل محصول کیفی نباشد و فقط مشکل اداری باشد، تا تمام این فرایند طی شود یا کل صادرات منقضی و یا با تأخیر ارسال می‌شود.

در بحث کشاورزی هم شرایط فصلی وجود دارد و وقتی نتوانیم صادرات را به‌موقع انجام دهیم اتفاقی که می‌افتد این است که نمی‌توانیم مشتری وفادار در سطوح مختلف پیدا کنیم و این‌گونه ما مشتری خود را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم بازار صادراتی مطمئنی را ایجاد کنیم و آن‌ها اعتماد نمی‌کنند و برند زیر سوال می‌رود. بیشتر این مشکلات داخلی است تا بین المللی. محصول ما از نظر کیفی و قیمتی بسیار مطلوب است و ما با هزینه‌های بسیار پایین می‌توانیم محصولاتی به کشورهای شمالی ارائه کنیم، ولی بخاطر فرایندهای داخلی تحویل محصولات دیر می‌شود.

نظر شما در رابطه با نمایشگاه و اهدافتان برای آینده این برند چیست؟

نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده و بازدید کننده ها بیشتر شده اند، همچنین شرکت‌های شرکت کننده، متقاضی‌ها بیشتر و باعث آمدن افراد بیشتری شده است. ما به عنوان حامی الماس شرکت کرده ایم و سعی می‌کنیم فضای خوبی را در نمایشگاه فراهم کنیم تا ارتباط خوبی با مشتری‌ها، مخاطبین و کسانی که می‌خواهند آشنا شوند شکل دهیم تا در کسب و کارها بهره برداری اقتصادی بهتری انجام شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)