میرنیوز

معرفی استراتژی بورسی برای کسب سود و بررسی تاثیر احساسات در بورس

معرفی استراتژی بورسی برای کسب سود و بررسی تاثیر احساسات در بورس 2022-09-03T09:55:35+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای فعالیت در بورس افراد می‌بایست یکی از شیوه‌های تحلیل تکنیکال را به صورت تمام و کمال یاد بگیرند. اولین و راحت ترین اقدامی که افراد می‌توانند در این راستا انجام دهند یاد گرفتن نحوه کارکرد اندیکاتور هاست. اندیکاتور های بسیار زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند. این اندیکاتورها یا نوسان گر نما هستند یا روند نما.

علاوه بر سبک‌های مختلف پرایس اکشن نیز وجود دارد که افراد می‌توانند اقدام به یادگیری آن نمایند. نکته‌ای که وجود دارد این است که آیا برای سوددهی در بورس می‌توان از این روش‌ها استفاده کرد؟ یا خیر. در این مورد باید گفت که هر کدام از سبک‌های تحلیل تکنیکال مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. برای مثال بسیاری از افراد معتقد هستند که اندیکاتورها دیر سیگنال می‌دهند.

هیچکدام از روش‌های تحلیل تکنیکال بر یکدیگر برتری ندارند. این افراد هستند که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف باعث برتری یکی از شیوه‌های تحلیل تکنیکال بر شیوه دیگر می‌گردند. افراد می‌بایست بدون جهت گیری خاصی نسبت به روش‌های معاملاتی و بدون درگیر کردن تعصبات اقدام به یادگیری این روش‌ها نمایند. پس از یادگیری این روش‌های تحلیل تکنیکال با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از روش‌های فوق برای شما مناسب‌تر است.

بورس و بازارهای مالی به هیچ عنوان فضای پیچیده‌ای ندارند، اما کار کردن در این بازارها آسان نیست. افراد در بورس یک سهم را می‌خرند یا می‌فروشند و این اقدام کاملاً ساده است. زمانی کار برای افراد سخت می‌شود که بار روانی حاصل از این اقدام را به دوش می‌کشند. برای فعالیت در بازارهای مالی علاوه بر یادگیری تحلیل تکنیکال می‌بایست اقدام به کسب مهارت و تجربه در زمینه‌ی کنترل احساسات نمایند.

استفاده از روش معاملاتی ایچیموکو و کندل شناسی در بورس

یکی از شیوه‌های معاملاتی بسیار مناسب برای فعالیت در بازارهای مالی استفاده از اندیکاتور ایچیموکو یا کندل شناسی است. ایچیموکو یک اندیکاتور است اما طبق باورهای بزرگان بازارهای مالی این اندیکاتور یک سبک معاملاتی است. افراد می‌توانند با یادگرفتن این اندیکاتور در بورس به سودهای بسیار مناسبی دست پیدا کنند. یادگیری این اندیکاتور به هیچ عنوان سخت نیست و مانند هر کندل شناسی و یا اندیکاتور دیگری می‌توان برای استفاده در بازار سهام آن را یاد گرفت.

کدامیک از روش‌های معاملاتی برای فعالیت در بازارهای مالی مناسب‌تر است؟

به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که برای فعالیت در بورس کدام یک از روش‌های تحلیل تکنیکال مناسب‌تر است. افراد برای فعالیت در بورس باید روشی از تحلیل تکنیکال را انتخاب نمایند که مناسب شخصیت آنهاست. زمانی یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال بر دیگری ارجحیت پیدا می‌کند که مناسب شخصیت و ابعاد روانی شما باشد. بنابراین برای فعالیت در بورس فرقی نمی‌کند کدام یک از شیوه‌های معاملاتی را انتخاب کنید کافی است که این شیوه مناسب شخصیت شما بوده و در بورس کارآمد باشد.

آیا فعالیت در بورس یا بازارهای مالی مثل آمارکتس بار روانی دارد؟

فعالیت در بورس و درآمد از طریق به قدری چذاب است که بسیاری از افراد علاقه مند به فعالیت در آن می‌شوند. نکته‌ای که باید ذکر شود این است که فعالیت در بورس ساده است اما به هیچ عنوان آسان نیست. علت ساده بودن فعالیت در بازارهای مالی یا آمارکتس این است که شما یک سهام را می خرید و یا می‌فروشید. اما علت آسان نبودن آن مشکلات روانی است که ممکن است در پی فعالیت در بورس برای افراد به وجود بیاید.

روان در بورس

بورس بازی احتمالات استو هیچ اتفاقی در بورس به صورت دقیق و صد در صد قابل پیش بینی نیست. افراد تنها می‌توانند از طریق ابزارهای موجود اقدام به پیش بینی وقوع یک اتفاق به صورت احتمالی نمایند. در واقع افراد هیچ کنترلی بر روی اتفاقاتی که در بازار بورس می‌افتد ندارند. همین عدم توانایی در کنترل محیط سبب بروز مشکلاتی روانی می‌گردد.

مشکلات روانی که ممکن است برای افراد در پی فعالیت در بورس بروز کند عبارت است از طمع، استرس، ترس و وحشت. توجه داشته باشید که ریشه‌ی اکثر مشکلات روانی که ممکن است برای افراد به وجود بیاید مربوط به ترس است. افراد باید با علم به این موضوع اقدام به فعالیت در بازار سهام کنند. مزایا و معایب بورس بسیار است و بار روانی ناشی از فعالیت در بازار جزو معایب این شغل است.

میزان تاثیر گذاری احساسات و عواطف انسان بر فعالیت در بورس چقدر است؟

میزان تاثیرگذاری احساسات بر روی عملکرد انسان در بورس بسیار زیاد است. بسیاری از بزرگان بازار معتقدند که اگر افراد بتوانند احساسات و عواطف خود را کنترل کنند در بورس عملکرد خوبی خواهند داشت. خود کنترلی و یا به عبارت دیگر کنترل کردن احساسات به شدت کار سختی است. افراد می‌بایست در زمینه روانشناسی معاملات همیشه در حال یادگیری باشند.

افراد می‌توانند برای آشنایی بیش‌تر با این موضوع از یک مربی مجرب بهره بگیرند. این مربیان می‌توانند شما را احساسات و مشکلاتی که ممکن است برای شما رخ دهد آگاه سازند. این آگاهی می‌تواند مقابله با این موضوع را برایتان آسان‌تر کند. معامله گران معمولاً نمی‌دانند که مشکل کارشان کجاست که دچار ضرر می‌شوند. این عدم آگاهی از مشکل باعث می‌گردد نتوانند راه حلی پیدا کنند.

زمانی که مشکل شود و نسبت به آن آگاهی وجود داشته باشد به راحتی می‌توانند در راستای از بین بردن مشکل اقدام کرد.

نکته های بورسی

آیا راه چاره‌ای برای این موضوع وجود دارد؟

سرمایه گذاران، اطلاعات موردنیازشان را از منابع مختلفی مانند سایت‌های تحلیلی و خبری انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی، دوستان و همکاران و خانواده بدست می‌آورند. داستان‌ها از دوره‌های صعودی در بازار ناشی می‌شوند، دوره‌هایی که بازار تمایل دارد یکسره روند افزایشی داشته باشد؛ کسب سود در بازار راحت بوده و سهام در حال رشد به وفور در دسترس است، در این هنگام است که یک سرمایه گذار غیرحرفه ای مبتدی، سرمایه‌ای که با تلاش فراوان آن را بدست آورده است را با امید کسب سود وارد بورس می‌نماید و سعی دارد آن‌را از ضرر و زیان محفوظ دارد اما اغلب اوقات اغوا شده و دست به تصمیمات نابخردانه می‌زند.

بهترین راه چاره همان طور که ذکر گردید بهره بردن از یک مربی مجرب است. علاوه بر آن باید گفت که افراد می‌بایست اقدام به فعالیت و کسب تجربه در بازارهای مالی کنند. پس از کسب تجربه افراد تا حد بسیار زیادی با مشکلات روبرو می‌شوند و آشنایی لازم را در جهت مقابله با این مشکلات پیدا می‌کنند. همچنین گفتنی است که مطالعه کتاب‌های روانشناسی که مربوط به بازارهای مالی است می‌تواند به افراد کمک‌های بسیار ارزنده‌ای نماید. لازم به ذکر هست در بعضی از کارگزاری‌های داخلی مانند کارگزاری مفید یا آگاه و در کارگزاری‌های بین المللی مانند کارگزاری یا بروکر آلپاری کلاس‌های آموزشی به صورت رایگان قرار می‌دهند که می‌تواند از آنها استفاده کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)