میرنیوز

نحوه کار دیزل ژنراتور چگونه است؟

نحوه کار دیزل ژنراتور چگونه است؟ 2022-07-25T09:35:18+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دیزل ژنراتور به عنوان محصولی پرطرفدار، کاربردهای فراوانی دارد و امروزه بسیاری از مردم آن را برای تولید برق خریداری و استفاده می‌کنند. ژنراتور مجموعه‌ای از تجهیزاتی است که از یک موتور و یک ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی از سوخت مصرف شده تشکیل شده است. به همین دلیل نحوه کار دیزل ژنراتور مهم است.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور دستگاه‌های صنعتی بسیار کاربردی است که می‌توان از آنها برای تولید برق کارخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی و … استفاده کرد. ممکن است برخی از افراد بپرسند که این دستگاه با چه سوختی کار می‌کند و برق تولید می‌شود؟ در پاسخ به این گونه سوالات باید بگوییم که دیزل ژنراتورها از سوخت دیزل یا سوخت‌های گازوئیل استفاده می‌کند. سوخت‌هایی که یک موتور دیزل می‌تواند بسوزاند شامل گاز طبیعی، الکل، بنزین، گاز چوب و گازوئیل است.

البتع در نحوه عملکرد دیزل ژنراتور این نکته را نباید نادیده گرفت که از سوختن گازوئیل یا سایر سوخت‌ها، گازهای خروجی تولید می‌شود. گازهایی همچون دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن و ذرات معلق توسط دیزل ژنراتور تولید می‌شوند. ژنراتورها این گازه هارا را در جو منتشر می‌کنند و کیفیت هوای مناطق مجاور به میزان به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برای ذکر نحوه عملکرد یا نحوه کار دیزل ژنراتور باید گفت که این دستگاه انرژی شیمیایی قابل توجهی می‌گیرد و مقداری از این انرژی در طی فرآیند احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. باید بدانید که انرژی مکانیکی ایجاد شده می‌تواند به سرعت میل لنگ را بچرخاند. دیزل ژنراتور برای تامین الکتریسیته لازم میل لنگ را در میدان مغناطیسی قرار می‌دهد که به راحتی می‌تواند باعث تولید جریان الکتریسیته شود.

اجزای دیزل ژنراتور

۱. موتور دیزل (Diesel Engine)

موتور دیزل وظیفه دارد انرژی مکانیکی لازم را به خوبی تولید کند تا میل لنگ بچرخد.

۲. آلترناتور (Alternator)

همانطور که در قسمت نحوه کار دیزل ژنراتور ذکر کردیم، بخشی از انرژی مکانیکی می‌بایست به انرژی الکتریکی تبدیل شود که این امر توسط یکی از اجزای اصلی دیزل به نام آلترناتور امکان پذیر خواهد بود.

همانطور که در نحوه کار دیزل ژنراتور اشاره کردیم، مقداری از انرژی مکانیکی باید به انرژی الکتریکی تبدیل شود که یکی از اجزای اصلی دیزل به نام آلترناتور انجام خواهد داد.

۳. فیلتر هوا (Air Filter)

فیلتر هوا در دیزل ژنراتور، همانطور که از نامش پیداست وظیفه فیلتر کردن ذرات کوچک و گرد و غبارها را دارد تا از خراب شودن زود هنگام دیزل ژنراتور جلوگیری کند.

۴. فیلتر روغن (Oil Filter)

فیلتر روغن با تصفیه کردن باعث بهبود یافتن نحوه کار دیزل ژنراتور خواهد شد.

۵. مخزن سوخت (Fuel Tank)

مخزن سوخت محل نگهداری و پرکردن سوخت مورد نیاز دیزل ژنراتور است تا جهت انجام کار خود سوخت مورد نیازش تامین شود.

۶. سیستم خنک کننده (cooling system)

نحوه کار دیزل ژنراتور بخطر عملیات سنگینی که دارد موجب تولید گرمای زیادی در دستگاه خواهد شد و سیستم خنک کننده نیز وظیفه خارج کردن گرما از دستگاه و خنک کردن آن را برعهده دارد.

۷. شارژر باتری (Charger)

برای انجام فعالیت دیزل ژنراتور نیاز به شاررژ بودن باتری در حین کار دارد در نتیجه شارژر باتری مسئول تامین شارژ مورد نیاز باتری است تا عملیات بخوبی انجام شود.

نکاتی در رابطه با خرید انواع دیزل ژنراتور

برای خرید دیزل ژنراتور به غیر از قیمت باید عوامل دیگری را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید. اولین نکته‌ای که در خرید دیزل ژنراتور باید به آن توجه کنید مربوط به سازنده دستگاه است. به طور کلی، خرید از شرکت‌های مورد اعتماد ریسک کمتری را در بر دارد. زیرا محصولات این شرکت‌ها به کیفیت بالا معروف هستند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت نوع دیزل ژنراتور است که بستگی به نوع و نیاز کسب و کار شما دارد. دیزل ژنراتورهای خانگی و صنعتی با یکدیگر تفاوت دارند و برای یک خرید مطمئن و صحیح بهتر است هدف و محل استفاده از دیزل ژنراتو را به فروشنده اطلاع دهید تا در انتخاب دیزل ژنراتور و خرید بهترین دیزل ژنراتور شما را راهنمایی کند.

زمانی که منبع برق وجود نداشته باشد و تمام برق توسط دستگاه تامین شود یا زمانی که قرار است ژنراتور در تمام طول روز فعال باشد و به یک ژنراتور قوی نیاز باشد از دیزل ژنراتورهای اختصاصی استفاده می‌شود.

اما برخی ژنراتورها به عنوان پشتیبان عمل کرده و فقط کمبود منبع برق را پوشش می‌دهند. به عنوان مثال، زمانی که برق شما قطع می‌شود، می‌توانید از این ژنراتورها برای وصل مجدد برق اصلی کمک بگیرید.

نکته دیگر اندازه و قدرت دستگاه است و این مورد باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی نیاز شما باشد. قبل از خرید باید از فروشنده در مورد واحد ژنراتور سوال کنید.

نکته بعد صدای دستگاه است. قبل از خرید باید صداگیر دستگاه را بررسی کرده و از درست کارکرد آن مطمئن شوید. اگر قصد استفاده از این دستگاه را در منزل دارید باید از دیزل ژنراتورهای کم صدا استفاده کنید تا صدا مزاحم ساکنین نشود.

هنگام خرید دیزل ژنراتور نکته دیگری که باید بررسی شود مصرف سوخت دستگاه است که باید متناسب با راندمان و کارایی آن باشد.

گارانتی دستگاه را نادیده نگیرید. گارانتی ژنراتورها به نوع و سازنده آنها بستگی دارد. به طور کلی گارانتی این دستگاه‌ها بین یک تا پنج سال است. دیزل ژنراتور خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید تا از گارانتی برخوردار شوید.

نحوه کار دیزل ژنراتور چگونه است؟

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها کاربرد و مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا هستند. برخی از آنها به شرح زیر است؛

دیزل ژنراتور استندبادی

یکی از این نوع موتورها ژنراتورهای استند بادی است. این نوع ژنراتورها می‌توانند برق مورد نیاز را به خوبی و با کمترین مصرف تامین کنند. مردم می‌توانند در زمان قطع برق از ژنراتورهای استند بادی استفاده کرده و نیاز خود را به راحتی برطرف کنند.

یکی از معایب دیزل ژنراتور استند بادی عدم کاربرد آنها در کارخانه هاست. دیزل ژنراتور استند بادی بیشتر در ساختمان‌های مسکونی یا بیمارستان‌ها استفاده می‌شود و برق این مکان‌ها را تامین می‌کند و کسانی که قصد خرید دیزل ژنراتور برای مناطق مسکونی یا بیمارستان را دارند استند بادی گزینه مناسبی برای خرید دیزل ژنراتور خواهد بود.

دیزل ژنراتور دائم کار

دیزل ژنراتور دائم کار همان طور که از اسمش پیداست برای زمانی که شما نیاز به فعالیت دائم دیزل ژنراتور دارید مناسب است. دیزل ژنراتور دائم کار می‌تواند مداوم کار کند و روشن باشد و ۲۴ ساعته برق تولید کند. دیزل ژنراتور دائم کار بهترین گزینه برای دیتاسنترها است.

دیزل ژنراتور پرایم

یکی دیگر از انواع دیزل ژنراتور پرایم نام دارد. پرایم از توان و قدرت بسیار بالایی برخوردار است و توانایی تامین برق شهر در زمان‌های معینی را دارد. در صورتی که می‌خواهید دیزل ژنراتور مداوم کار کند نوع دیزل ژنراتور دائم کار برای شما مناسب است چرا که پرایم توان کمتری نسبت به دیزل ژنراتور دائم کار دارد.

قصد خرید هر کدام از انواع دیزل ژنراتور را دارید پیشنهاد می‌کنیم مرکز و شرکت معتبری را برای خرید انتخاب کنید و نکات ذکر شده هنگام خرید دیزل ژنراتور را نادیده نگیرید.

برای تهیه دیزل ژنراتور به کجا مراجعه کنیم؟

همان طور که توضیح دادیم دیزل ژنراتور دارای اهمیت و کاربرد بسیاری است. سعی کردیم تا به طور ساده و واضح شما را برای انتخاب صحیح و مطمئن با ذکر نکات مهم یاری کنیم. چنانچه هنوز برای انتخاب و خرید دیزل ژنراتور مناسب نیاز به اطلاعات بیتشری دارید با کارشناسان شرکت کیادیزل اسپادان تماس حاصل نمایید تا به صورت کامل مشاوره‌های لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

شرکت کیادیزل اسپادان با سال‌ها تجربه در واردات، خرید، فروش انواع دیزل ژنراتور انتخاب مطمئنی برای خرید دیزل ژنراتور و بهره مندی از خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. برای اطلاع از خدمات شرکت کیادیزل اسپادان به وب سایت https://kiadieselspadan.com مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)