میرنیوز

معرفی شاسی ‌بلندهای خوش‌چهره بازار

معرفی شاسی ‌بلندهای خوش‌چهره بازار 2022-04-26T11:47:35+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کراس‌اوورها یا همان خودروهای شاسی‌بلند در میان بسیاری از مردم جهان پرطرفدار هستند و به همین دلیل بسیاری از برندهای خودروسازی در کنار دیگر خودروهای سواری به تولید شاسی‌بلند می‌پردازند. در ایران نیز خودروی شاسی‌بلند طرفداران خود را دارد و بسیاری از ایرانیان جز کراس‌اوور یا شاسی‌بلند، خودروی دیگری را سوار نمی‌شوند. البته امروزه عمده خودروی شاسی‌بلند موجود در ایران محدود به خودروهای چینی است و در کنار آن خودروسازهای ایرانی نیز به مونتاژ خودوری شاسی‌بلند می‌پردازند. بنابراین می‌توان گفت که گزینه‌های در دسترس ایرانیان محدودتر خواهد بود.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی شاسی‌بلندهای خوش چهره بازار ایران بپردازیم و در رابطه با ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی خودرو بهمن فیدلیتی پرایم

از شاسی‌بلندهای خوش‌چهره بازار ایران می‌توان به فیدلیتی پرستیژ، لاماری ایما، دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ و … اشاره نمود. اما مطمئناً یکی از پرطرفدارترین شاسی‌بلندهای بازار ایران خودروی فیدلیتی پرایم است. این خودرو در ظاهر تفاوت عمده‌ای با خودرو فیدلیتی پرستیژ دارد که از آن‌ها می‌توان به طراحی متفاوت کابین و نمای جلو و عقب خودرو اشاره نمود. فیدلیتی پرایم از نمای جلو کاملاً بی‌نقص است چراکه سپر جلو، چراغ‌ها، جلوپنجره و… به بهترین وجه ممکن طراحی شده و هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند. اما نمای پشتی خودوری فیدلیتی پرایم چنگی به دل نمی‌زند چراکه مهم‌ترین بخش یعنی درب صندوق به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده است.

حداکثر سرعت فیدلیتی پرایم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و این خودروی با کیفیت شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۱ ثانیه به ثبت می‌رساند. همچنین موتور خودروی فیدلیتی پرایم به صورت ۱۵۰۰ سی‌سی و مجهز به توربو شارژر با توانی معادل ۱۵۵ اسب بخار می‌باشد. این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده و به همین دلیل هر چهار چرخ آن متحرک نیست. وزن خودرو فیدلیتی پرایم به ۱۵۷۵ کیلوگرم می‌رسد که تقریباً برابر با وزن خودرو دیگنیتی پرایم است و مصرف سوخت این خودرو ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.

از امکانات مهم فیدلیتی می‌توان به ۴ ایربگ، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، رادار هشدار حرکت بین خطوط، سیستم ضد سرقت، ایموبلایزر و… اشاره نمود. همچنین طراحی ارگونومیک این خودرو باعث شده که پس از نشستن روی صندلی‌های آن احساس جدیدی را تجربه کنید و به‌راحتی به رانندگی بپردازید.

معرفی خودرو دیگنیتی پرایم

در چند سال اخیر مونتاژ خودروهای چینی در ایران توسط گروه بهمن موتور رواج پیدا کرده که از این خودروها می‌توان به دانگ فنگ IX۵ اشاره نمود که امروزه با نام دیگنیتی شناخته می‌شود.

بدون شک طراحی ظاهری خودروی دیگنیتی پرایم خیره‌کننده و بسیار زیبا است. در واقع دی‌لایت‌ها، سپر جلو و جلوپنجره این خودرو در زیباترین حالت ممکن طراحی شده و در نگاه اول شما را به یاد مرسدس بنز و بی‌ام‌و X۴ می‌اندازد. سقف این خودرو به صورت قوس‌دار طراحی شده و به همین دلیل دیگنیتی پرایم از نمای کناری نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد!

معرفی شاسی ‌بلندهای خوش‌چهره بازار

نمای پشت این خودرو با الهام از برترین خودروهای کراس‌اوور دنیا طراحی شده و به‌طورکل تنها نقص طراحی این خودرو را می‌توان عدم هماهنگی دستگیره‌های درها و کوچک بودن سایز رینگ‌ها در نظر گرفت.

خودروی دیگنیتی پرایم ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد که با این وجود مصرف سوخت آن ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو دارای یک موتور ۱۵۰۰ سی‌سی می‌باشد که به یک توربوشارژر تجهیز شده و این توربوشارژر ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز ضد قفل ABS، ایموبلایزر، شیشه‌های برقی، سنسورهای پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم مولتی مدیا با مانیتور ۱۰.۲ اینچی، سقف پانوراما، اتوهلد، صندلی راننده ۶ حالته برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب و… اشاره نمود.

معرفی خودروی دیگنیتی پرستیژ

اگر به دنبال خودرویی با امکاناتی کامل‌تر از دیگنیتی پرایم می‌گردید بهتر است تا دیگنیتی پرستیژ را انتخاب کنید. این خودرو به‌عنوان اولین کراس‌اوور کوپه چینی شناخته می‌شود که به بازار ایران راه‌یافته و توسط گروه بهمن موتور مونتاژ شده. برخلاف خودروی دیگنیتی پرایم که دارای شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه‌ای بوده و برای جوانان جذابیتی ندارد، دیگنیتی پرستیژ کاملاً جوان‌پسند است و این مسئله را می‌توان در طراحی ظاهری و امکانات موجود در آن به وضوح مشاهده کرد.

در واقع دیگنیتی پرستیژ خودرویی اسپرت است که از یک موتور ۲ لیتری مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. در این پیشرانه تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق باعث می‌شود تا توان و گشتاور تولیدی به ترتیب به ۲۳۰ اسب بخار و ۳۵۵ نیوتون‌متر برسند.

اما از امکانات موجود در دیگنیتی پرستیژ می‌توان به صفحه کیلومترشمار تمام دیجیتال، سقف پانوراما، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، درب صندوق برقی و… اشاره نمود.

معرفی خودروی لاماری ایما

خودرو کراس‌اوور لاماری ایما توسط برند آرین‌پارس‌موتور و در شهر خمین مونتاژ می‌شود. جالب است بدانید که در طراحی این خودرو از طراح سابق ولوو و مرسدس بنز کمک گرفته شده و به همین دلیل نمای کلی لاماری ایما بسیار زیبا و متفاوت می‌باشد. در واقع در نمای جلو یک جلوپنجره بزرگ طراحی شده که در میان آن برند لاماری خودنمایی می‌کند. همچنین چراغ‌های باریک LED در کنار کاپوت قرار گرفته‌اند و در نگاه اول شما را به یاد خودروی ام‌وی‌ام X۲۲ پرو می‌اندازند. در نمای عقب خودرو نیز چراغ‌ها به صورت یک نوار LED باریک هستند که به یکدیگر متصل شده‌اند و طراحی آن‌ها با الهام از جدیدترین متد طراحی خودرو در جهان انجام شده است. به‌طورکل می‌توان لاماری ایما را خودرویی جوان‌پسند با طراحی بسیار زیبا در نظر گرفت.

معرفی شاسی ‌بلندهای خوش‌چهره بازار

از مشخصات فنی لاماری ایما می‌توان به وزن ۱۵۵۰ کیلوگرمی این خودرو اشاره نمود که با این وجود مصرف سوخت آن ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. این خودرو از موتوری ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که به یک توربوشارژ مجهز شده است. این پیشرانه ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین شتاب صفر تا صد لاماری ایما در بازه ۸.۷ الی ۹.۲ ثانیه قرار گرفته و به همین دلیل به‌عنوان یک خودروی جوان‌پسند شناخته می‌شود.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما می‌توان به صندلی برقی راننده، اتوهلد، ۶ ایربگ ۱۰ نقطه‌ای، کروز کنترل، چراغ‌های LED و دی‌لایت، جلوآمپر دیجیتال، سنسور نور و باران، صندلی برقی شاگرد، گرمکن و سردکن صندلی‌ها و … اشاره نمود.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا پرطرفدارترین شاسی‌بلندهای خوش‌چهره بازار را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم و در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی، مشخصات ظاهری و مشخصات فنی این خودروها اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

برای جمع‌آوری مطالب ارائه شده در این مقاله از سایت car.ir کمک گرفتیم که به‌عنوان مرجع اطلاعات و قیمت خودرو داخلی و خارجی در ایران شناخته می‌شود. با این وجود توصیه می‌کنیم تا برای کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با خودروی مورد نظر خود وارد این سایت شوید و سپس نام خودروی دلخواه را جست‌وجو کنید. به این‌صورت تمامی اطلاعات لازم برای شما به نمایش در می‌آید و می‌توانید در رابطه با قیمت خودروهای موجود در بازار ایران نیز اطلاعات کاملی به دست آورید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)