میرنیوز

مزایا و معایب داکت اسپلیت

مزایا و معایب داکت اسپلیت 2022-04-18T15:14:12+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تجهیزات برودتی یکی از مهم‌ترین تجهیزات ساختمانی هستند و لزوم استفاده از آن‌ها بر هیچ کسی پوشیده نیست. این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های متنوعی برای تهویه و برودت طراحی و تولید می‌شوند که داکت اسپیلت‌ها یکی از انواع پرکاربرد این سیستم‌ها هستند. احتمالاً از خود می‌پرسید که داکت اسپیلت چیست و یا ممکن است در بین تجهیزات برودتی نام داکت اسپیلت اینورتر به گوش‌تان خورده باشد.

داکت اسپیلت‌ها که به آن‌ها اسپیلت کانالی نیز می‌گویند، سیستم‌های تهیه مطبوع و گرمایشی هستند. با توجه به نقشی که این تجهیزات برودتی در ساختمان‌ها دارند و لزوم استفاده بهینه از آن‌ها، شناخت انواع داکت اسپیلت برای خرید درست از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه ضمن پاسخ به سوال داکت اسپیلت چیست، به معرفی داکت اسپیلت اینورتر می‌پردازیم تا با آگاهی بیشتر نسبت به این سیستم‌ها به خرید بپردازید.

داکت اسپیلت چیست؟

قبل از اینکه به معرفی داکت اسپیلت اینورتر بپردازیم، بهتر است بدانید که داکت اسپیلت چیست. داکت اسپیلت‌ها یا اسپیلت‌های کانالی جزو پرکاربردترین سیستم‌های تهویه مطبوع و برودتی در ساختمان‌ها هستند. اسپیلت‌های کانالی با در نظر گرفتن برخی از ویژگی‌ها و تفاوت‌ها چیزی شبیه به کولرهای گازی دیواری هستند. این تجهیزات برودتی در ساختمان‌های مختلف قابلیت استفاده دارند. تنها کافی است بخش‌های مختلف ساختمان را کانال‌کشی کرد تا بتوان از عملکرد این سیستم در راستای تعدیل و تهویه دما استفاده کرد. داکت اسپیلت‌ها از دو بخش اصلی یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل می‌شوند. یونیت داخلی بر خلاف اسپیلت‌های دیواری که روی دیوار نصب می‌شوند، به صورت توکار بوده و یونیت خارجی نیز معمولاً روی پشت بام‌ها قرار می‌گیرند.‌

داکت اسپیلت اینورتر

اگر متوجه شده‌اید که داکت اسپیلت چیست، می‌توانید تفاوت داکت اسپیلت معمولی با داکت اسپیلت اینورتر را درک کنید. اسپیلت‌های کانالی از اجزای مهمی به نام کندانسور، کمپرسور و اواپراتور تشکیل می‌شوند. آنچه بین داکت اسپیلت معمولی و اینورتر تفاوت ایجاد می‌کند، نوع کمپرسور آن است. موتور اسپیلت‌های کانالی معمولی با دور ثابتی کار می‌کند. این نوع تجهیزات برودتی توانایی کنترل دما را ندارند و از آنجا که از زمان روشن شدن با آمپر بالا کار می‌کنند، بسیار پرهزینه هستند. عملکرد آن‌ها نیز به این صورت است که بر حسب دمای اتاق خاموش و روشن می‌شوند. وقتی اتاق گرم باشد، اسپیلت کانالی معمولی روشن شده و آنقدر با دور ثابت و البته تند کار می‌کند تا محیط خنک شود. سپس خاموش می‌گردد. این روند روشن و خاموش شدن داکت اسپیلت به صورت مکرر انجام می‌شود.

در داکت اسپیلت اینورتر این مشکل رفع شده است. در واقع در این نوع تجهیز برودتی دور موتور متغیر است و قابلیت کنترل دما نیز در آن وجود دارد. به این ترتیب وقتی دمای اتاق بالا باشد، دستگاه روشن شده و با حداکثر توان خود دمای محیط را متعادل می‌سازد؛ اما پس از آن خاموش نمی‌شود و با کنترل دمای محیط عملکرد خود را ادامه می‌دهد. با توجه به این که دستگاه به تکرار خاموش روشن نمی‌شود، طول عمر بیشتری داشته و مهم‌تر از آن در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.‌

شما می‌توانید برای خرید داکت اسپلیت اینورتر به تهویه مهاجر مرکز تخصصی تهویه مطبوع مراجعه بفرمائید.

امروزه این نوع از داکت اسپیلت طرفدار بیشتری دارد. حال که می‌دانید داکت اسپیلت چیست و با اسپیلت کانالی اینورتر نیز آشنا شدید، بهتر است مزایا و معایب این سیستم‌ها را نیز بشناسید تا بتوانید برحسب شرایط کاربری خود به انتخاب درستی در خرید آن‌ها برسید.

مزایا و معایب داکت اسپیلت

داکت اسپیلت‌ها به خصوص داکت اسپیلت اینورتر پرکاربردترین سیستم سرمایشی و گرمایشی در ساختمان‌های مختلف مسکونی، اداری و تجاری هستند و مزایای بسیار زیادی به همراه دارند. این سیستم‌ها بر حسب نیاز محیط تعدیل دما، قابلیت سرمایشی و گرمایشی را در فصول مختلف ارائه می‌دهند.

این دستگاه‌ها به راحتی راه‌اندازی می‌شوند و کاربری ساده‌ای دارند. اگر از نوع اینورتر باشند، دارای عملکرد خودکار نیز هستند.

گذشته از عملکرد بهینه در این تجهیزات برودتی، وجود تنوع در مدل و اندازه داکت اسپیلت‌ها این امکان را برای کاربران فراهم ساخته متناسب با ظرفیت و ابعاد محیط، اسپیلت کانالی مناسبی تهیه کنند.

با توجه به شرایط آلودگی هوای شهری در این روزها، قابلیت فیلتراسیون هوای ورودی در داکت اسپیلت‌ها به خصوص داکت اسپیلت اینورتر یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. این تجهیزات با فیلتراسیون هوا، آلودگی‌های محیط را کاهش داده و با جذب رطوبت، هوای دلپذیری ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای مهم داکت اسپیلت‌ها عدم نیاز به برج‌های خنک‌کننده، موتورخانه، رادیاتور، لوله کشی و سیستم چیلر است. کم حجم بودن یونیت‌های این دستگاه در شرایط ساختمان‌نشینی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

حال که می‌دانید مزایای داکت اسپیلت چیست، باید به این نکته نیز فکر کنید که اسپیلت‌های کانالی مانند هر تجهیز دیگر در کنار مزایا، معایبی نیز دارند. داکت اسپیلت‌ها هزینه خرید، تعمیر و نگهداری بالایی دارند. از طرفی این تجهیزات صدای قابل توجهی دارند که ممکن است سبب آزار کاربران شود که البته می‌توان با نصب آن در سقف کاذب فضاهای ارتباطی ساختمان مانند راهروها، تا حدودی صدای دستگاه را کنترل کرد.

اگر دریچه ترموستاتیک تنظیم هوای ورودی این تجهیزات را نصب نکنید، امکان کنترل دما در بخش‌های مختلف ساختمان وجود نخواهد داشت.

نصب یونیت خارجی در محیط‌های آپارتمانی و معضلات مربوط به آن نیز به عنوان یکی از معایب این تجهیزات و داکت اسپیلت اینورتر شناخته می‌شود.

مزایا و معایب داکت اسپلیت

انواع برندهای داکت اسپلیت

اسپیلت‌های کانالی جزو مهم‌ترین سیستم‌های برودتی هستند که بسیاری از برندهای برتر دنیا مانند برند ال جی آن را تولید و عرضه می‌کنند. یکی از نکات مهم در خرید این دستگاه آن است که بدانید بهترین برند داکت اسپلیت چیست. به عنوان مثال برند ال جی یک برند معتبر و مشهور کره‌ای است که انواع داکت اسپیلت اینورتر و معمولی را در ظرفیت‌های هوادهی ۲۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ بی تی یو طراحی و تولید می‌کند. برند ال جی دارای دو مدل اینورتر برای عملکرد سرمایشی و اینورتر برای عملکرد گرمایشی است. کیفیت بالا، مجهز به کیت اینورتر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کارکرد کم صدا، مجهز به کمپرسور روتاری و غیره از امکانات داکت اسپیلت ال جی به حساب می‌آیند. سایر برندها هر کدام ظرفیت و ویژگی‌های خاصی دارند و بر اساس ویژگی‌های خود قیمت‌گذاری می‌شوند. از برندهای به نام دیگر که همگی در فروشگاه‌های اینترنتی مثل دما تجهیز یا تهویه مهاجر موجود هستند می‌توان به: داکت اسپلیت تک الکتریک، داکت اسپلیت ساران، داکت اسپلیت میدیا، داکت اسپلیت آکس، داکت اسپلیت هایسنس، داکت اسپلیت جی پلاس، داکت اسپلیت زانتی، داکت اسپلیت گرین، داکت اسپلیت ایران رادیاتور، اشاره کرد.

مزایا و معایب داکت اسپلیت

قیمت خرید و سرویس داکت اسپیلت

قیمت خرید داکت اسپیلت‌ها برحسب عوامل مختلفی از جمله برند تولیدکننده، ظرفیت، نوع مدل و امکانات دستگاه متغیر است. با وجود این که قیمت خرید این تجهیزات گران به نظر می‌رسد، می‌توان گفت با مصرف کم انرژی در درازمدت صرفه اقتصادی دارند. این عوامل ذکر شده در هزینه سرویس نیز نقش دارند. برای این که هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش دهید، بهتر است داکت اسپیلت مد نظر خود را از یک برند معتبر تهیه کنید که کیفیت بالاتری داشته باشد.

داکت اسپیلت‌ها به عنوان مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات برودتی در ساختمان‌ها دارای انواع مختلفی هستند که شناخت درست آن‌ها و همچنین انتخاب مناسب این تجهیزات مطابق با شرایط کاربری، نقش تعیین‌کننده‌ای در عملکرد بهینه و بازدهی بالای اسپیلت‌های کانالی دارد. ضمن این که برای افزایش بهره‌وری از این محصولات بهتر است برندهای اصیل این تجهیزات را از فروشگاه‌های معتبری مانند فروشگاه تهویه مهاجر تهیه کنید. در صورتی که اطلاعات درستی راجع به این دستگاه‌ها نداشته باشید، تیم مشاوره تهویه مهاجر راهنمایی‌های لازم را جهت خرید درست ارائه می‌دهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)