میرنیوز

مهندسان مشاور هفت شهر آریا موفق به کسب مقام از جایزه معماری شدند

مهندسان مشاور هفت شهر آریا موفق به کسب مقام از جایزه معماری شدند 2022-04-12T12:54:15+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مهندسان مشاور هفت شهر آریا در سال ۱۳۸۳ به وسیله جمعی از کارشناسان با تجربه‌ای که قبل از آن در سایر مهندسین مشاور مشغول به کار بودند و به همت مهندس مهرداد هاشم زاده همایونی تأسیس گردید. این مهندسان مشاور با توان علمی کارشناسان متعدد، در زمینه‌های طرح‌های معماری، طرح‌های توسعه شهری و شهرسازی، طراحی شهری و همچنین طرح توجیهی فعالیت می‌کند.

سال ۱۳۹۷ و بعد از ضایعه درگذشت جانکاه و ناگهانی مدیریت این مهندسان مشاور، جناب آقای مهندس مهرداد هاشم زاده همایونی، این مجموعه توسط فرزند ایشان، آقای مهندس آرش هاشم زاده همایونی مدیریت می‌شود و مهندسین مشاور هفت شهر آریا امروزه تجربه دهه‌های گذشته را با روش‌های مدیرتی جدید درآمیخته و مسیر گذشته را پر توان ادامه می‌دهد و طراحی و اجرای اقامتگاه بوم گردی قدیم خونه یکی از پروژه‌های این مهندسان مشاور است.

اقامتگاه بوم گردی قدیم خونه گیلان

ایده اولیه اقامتگاه قدیم خونه گیلان در سال ۱۳۹۵ و بر اساس تجربیات تعدادی از جوانان که در زمینه گردشگری فعالیت داشتند مطرح گردید. در گام اول برای بررسی توجیه پذیری پروژه، یک طرح توجیهی اقتصادی برای تحلیل قابلیت سرمایه گذاری پروژه تهیه گردید و توجیه پذیر بودن پروژه از ابعاد اقتصادی، مورد تأیید سرمایه گذاران قرار گرفت. در مرحله بعدی، یک طرح توجیهی فنی تهیه گردید و تأیید این نهادهای زیربط نیز برای شروع به کار گرفته شد. در نهایت با بررسی زمین‌های مختلف، موقعیتی در حومه شهر کیاشهر، روستای لسکوکلایه انتخاب و در زمینی به مساحت ۳۴۰۰ مترمربع کار آغاز گردید.

مهندسان مشاور هفت شهر آریا موفق به کسب مقام از جایزه معماری شدند

ایده معماری اقامتگاه قدیم خونه گیلان

اقامتگاه قدیم خونه گیلان با الهام گرفتن از میراث تاریخی و طبیعی منطقه و بر اساس الگوهای معماری بومی، در راستای الگوهای توسعه معماری پایدار و احترام به فرهنگ و محیط زیست بنا شده است. از جمله چالش‌های پروژه یافتن شیوه ساخت بناهای بومی گیلانی با توجه به منسوخ شدن روش‌های ساخت خانه‌های بومی بود، قدیم‌خونه بر خلاف الگوهای رایج فضاهای اقامتی، فضایی برای مکث، ماندن، تعامل و لمس همه جانبه معماری بومی گیلان است که با تواضع و در کمال خلوص و سادگی سعی دارد زندگی جاری را در کالبدی جدید و با الگوهای قدیم برای استفاده کننده از فضا به‌وجود آورد.

جزئیات فنی طراحی برگرفته از معماری پایدار در ساخت اقامتگاه قدیم خونه گیلان

کرسی چینی چوبی خانه‌های گیلان (کرسی چینی ابنیه محلی گیلان در زبان محلی شکیل نام دارد) از ارکان مهم معماری گیلان به شمار می‌رود. چوب‌های به کار گرفته شده ردیف سوم و چهارم کرسی چینی (با نام محلی فیک) در اقامتگاه بوم گردی قدیم خونه، چوب‌های متعلق به خانه‌های بومی قدیمی بودند که امروزه برای ساخت خانه‌های جدید، تخریب و به کارگاه‌های تولید زغال فروخته می‌شوند و گروه اجرا با جمع آوری و خرید این چوب‌ها از این کارگاه‌های تولید زغال، فرصت دوباره زیستن در یک بنای جدید را به آن‌ها داد.

همچنین گروه طرح و اجرای پروژه برای چوب‌های ردیف پنجم و ششم کرسی چینی بنا (که بنه دار و سرکش در گویش محلی نامیده می‌شود) و نقش تیراصلی و ترازکننده بنا مورد را دارند، تصمیم گرفتند از تیرهای برق چوبی قدیمی و مستعمل محلی استفاده نمایند. (پلاک سال ۱۹۷۴ – ۱۹۷۵ روی برخی تیرها همچنان موجود است) این تیرهای برق چوبی، با جایگزین شدن تیرهای بتنی جدید در انبار اداره برق منطقه در حال از بین رفتن بودند که با مساعدت اداره برق این امکان به وجود آمد که پشتوانه بنای قدیم خونه گیلان را با مصالحی ۵۰ ساله بنا کنیم و تلاشی باشد برای جلوگیری از هدر رفت مصالح و ساخت و ساز مقرون به صرفه و نمایش قابلیت‌های معماری پایدار گیلان.

مهندسان مشاور هفت شهر آریا موفق به کسب مقام از جایزه معماری شدند

سازه سقف از دو ردیف تیرهای چوبی فرعی (با نام‌های آجار و سر چوب) تشکیل شده است. در راستای استفاده از الگوهای معماری پایداری برای پروژه، سر چوب‌ها از چوب صنوبر محلی و آجارها از ترکه های نی محلی (با نام بامبو) تهیه شد. تمام اتصالات این عناصر سازه‌ای سقف، بدون استفاده از مصالح جدید (میخ، پیچ) و با استفاده از طنابی از ساقه برنج به نام وریس که به دست بانوان روستایی بافته شده بود، متصل شدند. این مصالح همگی عناصری سبک، بوم آورد و مقرون به صرفه و قابل تهیه توسط مردم بومی روستا هستند.

قدیم خونه، طراحی یک بنای کاملاً پایدار، با هماهنگی کامل با ضوابط و استاندارهای جدید

امروزه هویت معماری بومی و محلی که منطبق با اقلیم منطقه باشد جای خود را به معماری بی هویت داده است و پروژه قدیم خونه سعی بر احیای هویت معماری بومی کرده است. قدیم‌خونه شامل دو طبقه اقامتی با زیربنای ۶۰۰ مترمربع است. وجود نرده‌ها و ستون‌های چوبی در ایوان‌های دوطبقه، ایوان‌هایی را به وجود آورده است که این ایوان‌ها در گویش محلی تلار نام‌گذاری می‌شود. هر طبقه شامل ۴ اتاق اقامتی است که با سرویس بهداشتی، حمام و تأسیسات سرمایش و گرمایش جدید، با هماهنگی کامل با ساختار بومی – اقلیمی پروژه و با تبعیت از ضوابط و استانداردهای ساختمانی و ضوابط ایمنی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تجهیز شده‌است، قدیم‌خونه همچنین شامل ۸ اتاق اقامتی است که ۴ اتاق مستر و دارای سرویس بهداشتی مجزا هستند، کف اتاق‌ها از حصیر پوشیده شده که تداعی‌گر فضاهای سنتی می‌باشد و کمدهایی که در اتاق‌ها وجود دارند نیز فضایی جهت قرارگیری رختخواب‌ها هستند.

قدیم خونه، و تقدیر ویژه هیأت داوران چهاردهمین دوره جایزه معماری و معماری داخلی ایران

جایزه معماری و معماری داخلی ایران به همت مجله معماری و ساختمان هر ساله در حوزه جغرافیایی ایران برگزار می‌شود. این جایزه در دوره چهاردهم در سال ۱۴۰۰ در چهار بخش با عناوین، گروه طراحی و اجرا بناهای مسکونی، گروه بازسازی و مرمت بناهای مسکونی، گروه طراحی و اجرا بناهای عمومی، گروه بازسازی و مرمت بناهای عمومی برگزار گردید. مراسم اعلام نتایج و اهدا و جوایز چهاردهمین جایزه معماری و معماری داخلی ایران در روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در کتابخانه ملی ایران و با حضور اندیشمندان، فرهیختگان، مسئولین و معماران و شهرسازان مطرح کشور برگزار گردید.

پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خونه گیلان با طراحی مهندسین مشاور هفت شهر آریا، در میان ۱۴۶ پروژه ارسالی به این رویداد موفق گردید تقدیر ویژه هیأت داوران چهاردهمین دوره جایزه معماری و معماری داخلی ایران را در بخش گروه بازسازی و مرمت بناهای عمومی کسب نماید. مهندسان مشاور هفت شهر آریا با کسب این عنوان، مفتخر است قدمی کوچک در اعتلای معماری پایدار و کهن این مرز و بوم به جهانیان را بردارد. همچنین این مهندسان مشاور افتخار دارد که این بنای پایدار را، کاملاً بر اساس معماری بومی و محلی و پایدار ایران، از ابتدا تا انتها به انجام رسانند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)