میرنیوز

مودم فیبر نوری یا VDSL؟ کدام تجربه بهتری از اینترنت به ما می‌دهد؟

مودم فیبر نوری یا VDSL؟ کدام تجربه بهتری از اینترنت به ما می‌دهد؟ 2022-02-19T12:02:51+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کدام مودم تجربه بهتری از اینترنت به ما می‌دهد؟ مودم فیبر نوری یا VDSL؟ این سوال یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از کاربران مطرح می‌شود. شایان ذکر است که این روزها با پیشرفت تکنولوژی تمامی افراد به دنبال اینترنتی پایدار با سرعت بالا هستند. در نتیجه بین خرید مودم فیبر نوری و مودم VDSL تردید دارند. البته بهتر است ذکر شود که کاربر باید قبل از خرید مودم از مخابرات منطقه استعلام بگیرد. که آیا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند توسط فیبر نوری و VDSL پشتیبانی می‌شود یا خیر. در مجموع اینترنت فیبر نوری و اینترنت VDSL دارای سرعت و پایداری بالایی هستند و نسبت به اینترنت‌های دیگر از طرفداران بیش‌تری برخوردارند. به همین دلیل در ادامه به بررسی مودم فیبر نوری و VDSL می‌پردازیم.

اینترنت فیبر نوری چیست؟

در این بخش از مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی نسبت به اینترنت فیبر نوری در اختیار کاربران قرار دهیم. اینترنت فیبر نوری یک اتصال داده‌ای می‌باشد که از جنس پرتوهای نوری است. نحوه انتقال آن از طریق یک کابل با قطر بسیار نازک انجام می‌شود. نکته بسیار مهم این است کابلی که اینترنت فیبر نوری از طریق آن منتقل می‌شود از جنس شیشه است. در ادامه بهتر است ذکر شود که سرعت انتقال پرتوهای نوری در کابل فیبر نوری حدود ۲۰ برابر سریع‌تر از کابل‌های معمولی است. با بررسی این بخش به راحتی می‌توان به این استنباط رسید که از لحاظ سرعت و پایداری، اینترنت فیبر نوری در سطح بالاتری نسبت به اینترنت VDSL قرار دارد.

مودم فیبر نوری یا VDSL؟ کدام تجربه بهتری از اینترنت به ما می‌دهد؟

مودم فیبر نوری چیست؟

مودم فیبر نوری یکی از تجهیزات شبکه بسیار مهم محسوب می‌شود. برای دسترسی به اینترنت فیبر نوری تجهیزات زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها مودم فیبر نوری است. این روزها سوالات زیادی مبنی بر این که مودم فیبر نوری چیست مطرح می‌شود. از سوی دیگر برخی از کاربران همچنان نمی‌دانند کدام نوع مودم را خریداری کنند، مودم فیبر نوری یا VDSL؟ در ادامه باید ذکر شود که هر کاربر برای دسترسی به اینترنت فیبر نوری باید مودم فیبر نوری داشته باشد. در واقع مودم فیبر نوری جز تجهیزات داخلی محسوب می‌شود. البته همانطور که در قسمت بالا ذکر شد قبل از خرید مودم فیبر نوری کاربر باید از مخابرات منطقه استعلام بگیرد. اگر به دنبال یک تعریف کوتاه از اینترنت فیبر نوری هستید بهتر است بدانید که مودم فیبر نوری بعد از متصل شدن به مخابرات جریان موجود در پچ کورد فیبر نوری را به سیگنال صفر و یک تبدیل می‌کند. در این صورت کاربر به راحتی می‌تواند از طریق وای فای یا کابل LAN به اینترنت پرسرعت و پایدار فیبر نوری متصل شود.

اینترنت VDSL چیست؟

اینترنت VDSL یکی از عبارت‌هایی است که این روزها به گوش بسیاری از کاربران رسیده است. توجه داشته باشید که اینترنت VDSL یک اینترنت ما بین اینترنت ADSL و اینترنت فیبر نوری است که سرعت بالایی را فراهم می‌کند. در ادامه بهتر است این نکته قید شود که اینترنت VDSL یکی دیگر از فناوری‌هایی است که بر بستر DSL توسعه داده شده و تا به امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است. اینترنت VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line می‌باشد این عبارت به معنی خط اشتراک دیجیتال با نرخ بسیار بالا است. اینترنت VDSL دارای سرعت کمتری نسبت به اینترنت فیبر نوری می‌باشد. اما ۴ برابر بیش‌تر از اینترنت ADSL سرعت دانلود و آپلود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال بهتر است بدانید که سرعت دانلود در اینترنت VDSL حدوداً ۵۲ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود در آن ۱۶ مگابایت بر ثانیه است. البته باید این نکته هم ذکر شود که سرویس اینترنت VDSL این پتانسیل را هم دارد که سرعت آپلود حدود به ۶۰ مگابیت بر ثانیه را هم در اختیار کاربران قرار دهد. البته همانطور که می‌دانید به دست آوردن این سرعت به آیتم‌های مختلفی همچون نوع مودم، نوع سرویس و فاصله تا سوئیچ های VDSL شرکتی که خدمات اینترنت را به کاربران ارائه می‌دهد، بستگی دارد.

مقایسه اینترنت و مودم فیبر نوری با VDSL از لحاظ سرعت و پایداری

در این بخش از مقاله تصمیم بر این است که به مقایسه اینترنت و مودم فیبر نوری با VDSL از لحاظ سرعت و پایداری پرداخته شود. چراکه سرعت و پایداری در اینترنت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه این دو مبحث به طور کامل مورد بررسی قرار خواهند گرفت. تا هر کاربر با مطالعه آن بتواند با دید باز و آگاهی کامل یک خرید هوشمندانه را تجربه کند.

مودم فیبر نوری یا VDSL؟ کدام تجربه بهتری از اینترنت به ما می‌دهد؟

مقایسه سرعت اینترنت فیبر نوری و اینترنت VDSL

سرعت یکی از موارد اصلی است که هر کاربر در هنگام انتخاب اینترنت به آن توجه می‌کند. در واقع این مسئله در اولویت قرار دارد. سرعت اینترنت به ساختار کابل کشی و مودم بستگی دارد. کابل کشی اینترنت FTTH با استفاده از کابل‌های فیبر نوری اتفاق می‌افتد در واقع از مخابرات تا کافو از فیبر نوری استفاده می‌شود و حتی در داخل خانه هم باید از کابل فیبر نوری استفاده گردد. این مسئله در اینترنت VDSL متفاوت است زیرا کابل کشی تا کافو با کابل فیبر نوری انجام می‌شود اما از کافوها تا داخل خانه از کابل مسی استفاده می‌گردد. که همین مسئله بر روی سرعت اینترنت تأثیرگذار می‌گذارد. بر اساس تست سرعت که در وب‌سایت مختلف مانند Speedtest گرفته شده است می‌توان از سرعت واقعی اینترنت فیبر نوری و اینترنت VDSL مطلع شد.

اینترنت فیبر نوری که تنها توسط مخابرات ارائه می‌شود دارای سرعتی حدود به ۸ مگابیت الی ۳۰۰ مگابیت است، البته در حالت عادی ۱۵۰ مگابیت را به کاربران ارائه داده می‌شود. اما میزان سرعت اینترنت VDSL ۳۰ الی ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است که در اکثر مناطق ۷۰ مگابیت سرعت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در نتیجه با توجه به این مطلب می‌توان به این استنباط رسید که در امر سرعت، اینترنت فیبر نوری بهتر از اینترنت VDSL است.

مقایسه اینترنت فیبر نوری و اینترنت VDSL از لحاظ پایداری

دومین مبحث که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است پایداری اینترنت می‌باشد. اینترنت VDSL دارای پینگ پایین‌تری نسبت به اینترنت ADSL است اما نباید از این اینترنت انتظار پینگ تک رقمی داشته باشید. در واقع پینگ اینترنت VDSL در بهترین حالت بین ۳۰ الی ۵۰ میلی ثانیه است. البته در برخی از مواقع پینگ ۱۰۰ میلی ثانیه هم در اینترنت VDSL دیده شده است. اینترنت فیبر نوری دارای پینگ بهتری نسبت به اینترنت VDSL است. در واقع اینترنت FTTH دارای پینگ بین ۱۰ الی ۲۰ میلی ثانیه است. البته در بسیاری از مواقع پینگ تک رقمی هم در اینترنت فیبر نوری دیده می‌شود که بسیار عالی است.

با مطالعه این بخش از مقاله کدام مودم تجربه بهتری از اینترنت به ما می‌دهد؟ مودم فیبر نوری یا VDSL؟ می‌توان به این نتیجه رسید که اینترنت فیبر نوری از لحاظ سرعت و پایداری از اینترنت فیبر نوری بهتر است، و دقیقاً همین مسئله باعث شده تا اکثر افراد به دنبال خرید مودم فیبر نوری باشند. در نهایت بهتر است به یکی از بهترین وب‌سایت‌های موجود در کشور اشاره شود که در حوزه واردات انواع مودم از جمله مودم فیبر نوری فعالیت می‌کند. وب‌سایت برقچی شرایط را به گونه‌ای برای افراد فراهم کرده است تا مودم فیبر نوری یا مودم VDSL بدون واسطه به دست مشتری برسد. در نتیجه این وب‌سایت یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که هر کاربر می‌تواند با مراجعه به آن مودم مورد نظر خود را زیر قیمت بازار خریداری کند.

نتیجه گیری:

در این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد اینترنت فیبر نوری و اینترنت VDSL در اختیار شما قرار داده شده است در نتیجه تمامی کاربران به راحتی می‌توانند با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال کدام مودم تجربه‌ای بهتری از اینترنت به ما می‌دهد؟ سوال مودم فیبر نوری یا VDSL؟ برسند. از سوی دیگر مقایسه اینترنت و مودم فیبر نوری با VDSL از لحاظ سرعت و پایداری به به صورت کامل انجام شده است. در نتیجه مطمئناً هر کاربر با مطالعه این مقاله می‌تواند با دید باز و آگاهی کامل برای خرید مودم مورد نظر خود اقدام کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)